Zitplaatsen, ramen, toiletten, klimaatbeheersing, OBIS, WiFi, ik zou niet weten waarom ze niet van deze tijd zijn? Het enige wat er niet aan deugt zijn de rijeigenschappen, maar die veranderen toch niet, revisie of niet.
Het zinnetje 'is niet meer van deze tijd' is voornamelijk iets wat managers of andere hoge piefen in een bedrijf zeggen.
Nee hoor, was gewoon een reiziger die dat even vermelde. Zal vast een liefhebber zijn geweest van die ouwe mat'64 meuk
Zeker met nat weer slippen beide heerlijk door met optrekken
Ik vind VIRM inderdaad niet meer van deze tijd. De plastic zittingen doen wat armoedig aan, het interieur van de trein is vaak beklad (kennelijk lukt het niet de bekladding te verwijderen), het is lastig bagage mee te nemen of zelfs maar een jas op te hangen.
Last but not least: welke druif heeft die bakindeling bedacht? Ik vind (als reiziger) al die AB-bakken nogal onpraktisch.
@ Eric, Over de bakindeling: onpraktisch, wat als je verkeerd op het perron staat dien je eerst door de 1e klas heen te lopen, om soms uit te komen in een klein hokje waarin de zitplaatsen 2e klas zich bevinden. Bij andere materieeltypes speelt dit probleem niet doordat twee AB-bakken niet met de A-kanten aan elkaar zijn gekoppeld. Bovendien vraag ik me af of de gemiddelde reiziger weet dat VIRM alleen met AB-bakken werkt - vaak zie ik reizigers het op een rennen zetten als ze zo'n gedeelte 1e klas voor hun neus tot stilstand zien komen.
Verrassend genoeg lukt dat meestal beter om via de eerste klas in te stappen en die paar meter extra te lopen naar de tweede klas.Daar is het meestal veel eerder leeg
Waarschijnlijk is de reden van dit verbouw plan die maffe lift schacht die nu loze ruimte is, dan kunnen er nog een paar stoelen extra in...
Zat er in (een deel van) die dingen niet ook ruimte voor een 25kV installatie? Als ze die er dan gelijk bij indoen, en de beveiliging, is er ook extra materieel aanwezig voor Amsterdam-Breda over de HSL mocht dat ooit nodig zijn.Of voor Gorinchem-Elst over de Betuweroute, waar onlangs ook met een ICE is getest. Na elektrificatie van de Maaslijn heb je dan een alternatief Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Maastricht zonder kopmaken in Arnhem.
Niet verklappen!!!