Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 21:10:07
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 21:07:01
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Seinhuis
Vandaag om 21:06:52
Mijnbouw Indonesië door Rob Ellerman
Vandaag om 21:06:02
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
Vandaag om 20:39:32
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 20:37:42
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Pfarrerwinkel bahn door einte
Vandaag om 19:44:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:24:37
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 86903 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #105 Gepost op: 17 August 2016, 10:16:43 »
NS lijkt de stiltecoupees belangrijker te vinden. Dat logo zit nu onder de klasse-aanduiding. Ik vermoed echter dat er niet over na is gedacht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #106 Gepost op: 17 August 2016, 11:18:13 »
En dat is iets nieuws of begrijp ik je verkeerd?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #107 Gepost op: 17 August 2016, 12:53:43 »
Is die vraag aan mij?

Ik had het over de logo's van de stiltecoupé. Gezien jouw reactie lijk jij op plaats van de treinstelnummers te doelen. Alle treinstelnummers worden onder op de kop geplaatst. Dan is de locatie bij elk materieel hetzelfde en het is een plek die weinig wordt besmeurd. Dus zo goed als altijd leesbaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #108 Gepost op: 17 August 2016, 13:22:46 »
Ik zie toch duidelijk op de foto van de ICM de stilte zone logo's (je weet wel, daar ging het over ;-) ) en dat is dus bij VIRMm, niet anders.

Overigens zei je dat er niet over gedacht zou zijn, uiteraard is dat wel zo, anders zaten ze er natuurlijk niet op...
Vergeet niet dat deze foto's genomen zijn van een hoogte lager dan het perron.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #109 Gepost op: 17 August 2016, 13:24:43 »
Gunst, nu zijn we ineens allemaal industrieel ontwerpers.

Dirk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #110 Gepost op: 17 August 2016, 13:35:03 »
Is die vraag aan mij?

Ik had het over de logo's van de stiltecoupé. Gezien jouw reactie lijk jij op plaats van de treinstelnummers te doelen. Alle treinstelnummers worden onder op de kop geplaatst. Dan is de locatie bij elk materieel hetzelfde en het is een plek die weinig wordt besmeurd. Dus zo goed als altijd leesbaar.
Aangezien het laatste bericht niet geciteerd mag worden, ja. ;) maar wat Thom zegt dus. Er wordt aangegeven dat het 2e klasse is, daaronder staan dan aanvullende bijzonderheden. Hoe je opeens bij de treinstelnummers komt mag je ook wel uitleggen. :P

@Dwem: Jazeker, tot we weer klinknagels moeten tellen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4536
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #111 Gepost op: 17 August 2016, 13:55:45 »
Zullen denk ik geen klinknagels aan een V-IRM zitten.

Maar zitten er geen klasse aanduiding meer naast de deuren? Zoals eerst was?

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 718
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #112 Gepost op: 17 August 2016, 14:56:17 »
Wat me ook opvalt is dat er op de onderste verdieping
een raam zit met een stuk dat open gemaakt kan worden,
Tentijden de ventilatie kapot is

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #113 Gepost op: 17 August 2016, 15:19:07 »
Aangezien het laatste bericht niet geciteerd mag worden, ja. ;) maar wat Thom zegt dus. Er wordt aangegeven dat het 2e klasse is, daaronder staan dan aanvullende bijzonderheden. Hoe je opeens bij de treinstelnummers komt mag je ook wel uitleggen. :P

Waar het om gaat is dat het niet duidelijk is. NS wil met de klasse-aanduidingen iets naar de reiziger communiceren. Dan is het logischerwijs de bedoeling dat dit zo duidelijk mogelijk gedaan wordt. En dat is hier niet het geval. 3/4 van de klasse-aanduiding zit namelijk boven de knik. ICM heeft de stiltelogo's onder de het klassecijfer staan. NS heeft dit simpelweg overgenomen. Ik gok omdat er een bedrijfskundige rondloopt die ontdekt heeft wat het woord standaardisatie betekent. Dat het daardoor niet optimaal duidelijk is, dat zijn ze vergeten. VIRMm heeft al extra stiltelogo's in de vorm van witte tekst (want dat contrasteert zo lekker), maar blijkbaar moet de zonecampagne door iedereen zijn strot worden gedrukt, willen ze dat zo veel mogelijk op die trein hebben staan en zijn er ook nog gewone logo's nodig. Prima, maar had dat dan zoals bij VIRM op een andere raamstijl gedaan. Probleem opgelost.

Edit: link toegevoegd

De raamopeningen zijn nieuw inderdaad. ICM, ICR en DDZ hebben ze ook.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2016, 16:06:24 door Daan! »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #114 Gepost op: 17 August 2016, 15:47:15 »
Je had Jeroen wel mogen quoten, ik snap nu wat je bedoeld. :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #115 Gepost op: 17 August 2016, 16:00:12 »
Plus het stelnummer zit nu rechts onder de cabine deur,

Haha, ja en omdat dit voorbij was gekomen en ICM ook de treinstelnummers beneden heeft, dacht ik dat jij dat bedoelde.  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #116 Gepost op: 17 August 2016, 20:47:43 »
Allemaal leuk, maar volgens mij is die knik niet uitzicht belemmerend als je op het perron staat....

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #117 Gepost op: 17 August 2016, 21:21:02 »
Ik denk als je er dichtbij staat zoals bijvoorbeeld op Amsterdam Amstel of Amsterdam Centraal vanwege de trappen, dat het wel vervelend is. Zie



En al zou het leesbaar zijn, dan nog kon het duidelijker door ze onder de knik te plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2016, 21:27:32 door Daan! »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #118 Gepost op: 17 August 2016, 21:46:01 »
Volgens mij komt dergelijke onnozelheid doordat er 'ontworpen' wordt achter een beeldscherm. En daar zie je die knik niet en is er ook geen gevoel bij iets zoals het er buiten uitziet.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #119 Gepost op: 17 August 2016, 21:53:53 »
Misschien eerst eens afwachten tot je er naast staat alvorens alles alweer af te branden nog voor dat het in de praktijk bekeken is...