Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

mDDM, waarom 3 draaistellen? door Montanbahn
Vandaag om 14:32:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:30:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 14:27:05
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 14:27:04
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 14:24:28
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 88186 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #105 Gepost op: 17 August 2016, 10:16:43 »
NS lijkt de stiltecoupees belangrijker te vinden. Dat logo zit nu onder de klasse-aanduiding. Ik vermoed echter dat er niet over na is gedacht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #106 Gepost op: 17 August 2016, 11:18:13 »
En dat is iets nieuws of begrijp ik je verkeerd?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #107 Gepost op: 17 August 2016, 12:53:43 »
Is die vraag aan mij?

Ik had het over de logo's van de stiltecoupé. Gezien jouw reactie lijk jij op plaats van de treinstelnummers te doelen. Alle treinstelnummers worden onder op de kop geplaatst. Dan is de locatie bij elk materieel hetzelfde en het is een plek die weinig wordt besmeurd. Dus zo goed als altijd leesbaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #108 Gepost op: 17 August 2016, 13:22:46 »
Ik zie toch duidelijk op de foto van de ICM de stilte zone logo's (je weet wel, daar ging het over ;-) ) en dat is dus bij VIRMm, niet anders.

Overigens zei je dat er niet over gedacht zou zijn, uiteraard is dat wel zo, anders zaten ze er natuurlijk niet op...
Vergeet niet dat deze foto's genomen zijn van een hoogte lager dan het perron.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #109 Gepost op: 17 August 2016, 13:24:43 »
Gunst, nu zijn we ineens allemaal industrieel ontwerpers.

Dirk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #110 Gepost op: 17 August 2016, 13:35:03 »
Is die vraag aan mij?

Ik had het over de logo's van de stiltecoupé. Gezien jouw reactie lijk jij op plaats van de treinstelnummers te doelen. Alle treinstelnummers worden onder op de kop geplaatst. Dan is de locatie bij elk materieel hetzelfde en het is een plek die weinig wordt besmeurd. Dus zo goed als altijd leesbaar.
Aangezien het laatste bericht niet geciteerd mag worden, ja. ;) maar wat Thom zegt dus. Er wordt aangegeven dat het 2e klasse is, daaronder staan dan aanvullende bijzonderheden. Hoe je opeens bij de treinstelnummers komt mag je ook wel uitleggen. :P

@Dwem: Jazeker, tot we weer klinknagels moeten tellen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #111 Gepost op: 17 August 2016, 13:55:45 »
Zullen denk ik geen klinknagels aan een V-IRM zitten.

Maar zitten er geen klasse aanduiding meer naast de deuren? Zoals eerst was?

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #112 Gepost op: 17 August 2016, 14:56:17 »
Wat me ook opvalt is dat er op de onderste verdieping
een raam zit met een stuk dat open gemaakt kan worden,
Tentijden de ventilatie kapot is

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #113 Gepost op: 17 August 2016, 15:19:07 »
Aangezien het laatste bericht niet geciteerd mag worden, ja. ;) maar wat Thom zegt dus. Er wordt aangegeven dat het 2e klasse is, daaronder staan dan aanvullende bijzonderheden. Hoe je opeens bij de treinstelnummers komt mag je ook wel uitleggen. :P

Waar het om gaat is dat het niet duidelijk is. NS wil met de klasse-aanduidingen iets naar de reiziger communiceren. Dan is het logischerwijs de bedoeling dat dit zo duidelijk mogelijk gedaan wordt. En dat is hier niet het geval. 3/4 van de klasse-aanduiding zit namelijk boven de knik. ICM heeft de stiltelogo's onder de het klassecijfer staan. NS heeft dit simpelweg overgenomen. Ik gok omdat er een bedrijfskundige rondloopt die ontdekt heeft wat het woord standaardisatie betekent. Dat het daardoor niet optimaal duidelijk is, dat zijn ze vergeten. VIRMm heeft al extra stiltelogo's in de vorm van witte tekst (want dat contrasteert zo lekker), maar blijkbaar moet de zonecampagne door iedereen zijn strot worden gedrukt, willen ze dat zo veel mogelijk op die trein hebben staan en zijn er ook nog gewone logo's nodig. Prima, maar had dat dan zoals bij VIRM op een andere raamstijl gedaan. Probleem opgelost.

Edit: link toegevoegd

De raamopeningen zijn nieuw inderdaad. ICM, ICR en DDZ hebben ze ook.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2016, 16:06:24 door Daan! »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #114 Gepost op: 17 August 2016, 15:47:15 »
Je had Jeroen wel mogen quoten, ik snap nu wat je bedoeld. :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #115 Gepost op: 17 August 2016, 16:00:12 »
Plus het stelnummer zit nu rechts onder de cabine deur,

Haha, ja en omdat dit voorbij was gekomen en ICM ook de treinstelnummers beneden heeft, dacht ik dat jij dat bedoelde.  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #116 Gepost op: 17 August 2016, 20:47:43 »
Allemaal leuk, maar volgens mij is die knik niet uitzicht belemmerend als je op het perron staat....

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #117 Gepost op: 17 August 2016, 21:21:02 »
Ik denk als je er dichtbij staat zoals bijvoorbeeld op Amsterdam Amstel of Amsterdam Centraal vanwege de trappen, dat het wel vervelend is. Zie



En al zou het leesbaar zijn, dan nog kon het duidelijker door ze onder de knik te plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2016, 21:27:32 door Daan! »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #118 Gepost op: 17 August 2016, 21:46:01 »
Volgens mij komt dergelijke onnozelheid doordat er 'ontworpen' wordt achter een beeldscherm. En daar zie je die knik niet en is er ook geen gevoel bij iets zoals het er buiten uitziet.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #119 Gepost op: 17 August 2016, 21:53:53 »
Misschien eerst eens afwachten tot je er naast staat alvorens alles alweer af te branden nog voor dat het in de praktijk bekeken is...