....echt realistisch ogende rails heeft Märklin naar mijn mening niet.
Dat is ongeveer hetzelfde verhaal als met Trix Express gebeurd is. Destijds groots, maar nu (helaas) marginaal. Dus straks ook 3-rail (helaas) marginaal, voor de liefhebber.
Ook de keerlusproblematiek geeft mij hoofdbrekens, want een keerlus moet groter zijn, dan de langste trein en dat lukt bij mij niet. Mijn langste trein is 7 meter lang. Je hebt ook altijd minimaal 2 keerlussen nodig, want anders kan een getrokken trein nooit meer omkeren.
en niet alle modellen kan op de lage profiel van ROCO en Tillig.
Hier dus nog eens bijkomend mijn vraag stellen.Als ik nu een paketje 2 rail rails koop kan ik dan gewoon met mijn marklin transfo en delta decoders rijden (op voorwaarde dat de loc omgebouwd is natuurlijk)?
Dat hangt er vanaf. Uiteindelijk zul je naar iets anders willen. Marklin Delta is een bepaald digitaal protocol. Zolang all je decoders dat kunnen verstaan is het dus geen probleem. Maar het is geen gangbaar protocol meer. Dus is het logischer naar een ander systeem te gaan. Voor 2 rail wordt meestal DCC gebruikt. zie hierover b.v. ook :http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Digitale_protocollen
Dit is allemaal niet zo moeilijk als met vaak doet voorkomen. En juist omdat je bij 2 rail niet alle wielen van stroomgebruik hebt voorzien is het niet nodig de keerlus groter te maken dan de langste trein. Is bij mij ook niet het geval, maar het rijd prima. Mijn personen treinen, met verlichting in de wagens die zijn wel korter dan de kleinste keerlus.
Marklin Delta is een bepaald digitaal protocol. ... Maar het is geen gangbaar protocol meer. Dus is het logischer naar een ander systeem te gaan. Voor 2 rail wordt meestal DCC gebruikt.