Bedankt Steven. Dat waardeer ik meer dan de snelle geniepige opmerkingen van enkele forumleden. Het onderwerp is al vaker in meer draadjes aan de orde geweest. We gaan vrolijk verder met de serieuze forumleden.
DCC geschikt om meer de diepte in te gaan met decoders. Daar blinken de LoPi en LoSo decoders in uit, wel in combinatie met een multi-protocol Command Unit gebruiken.
Je bent voor een 3railer slecht geïnformeerd. De straal van het boogwissel is slechts 360mm, Marklin noemt dat Normalkreis I, in de volksmond R1. Ook de buitenboog is R1. Bij bogen hebben we het over de boogstraal, niet het aantal graden.Marklin heeft helemaal geen R3 in het assortiment. Naast de industrieboog van 295mm is er R1, R2, R4 en R5.Gr, Ben.
Is beide prima rails. Tillig vergt iets meer zorgvuldigheid bij het leggen. Staat tegenover dat de wisseltongen bij de Tillig wissels uit één stuk bestaan, zoals in het echt, en niet het scharniertje van Rocoline en de meeste railsystemen heeft.
Als je naar 2-rail overstapt, is dat in mijn visie de beste keus: geen scharnierende wisseltongen. Welk merk heeft dat ook?
ps als het voor het overzicht te behouden beter is om voor deze vraag een nieuw topic te openen, laat het ook maar even weten en dan regel ik dat wel.