Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Efteling spoorweg gaat elektrisch door sncf231e
Vandaag om 11:06:24
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:49
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door aad52
Vandaag om 10:54:33
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door spoorijzer
Vandaag om 10:52:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 10:41:31
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 10:20:39
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door grossraumwagen
Vandaag om 10:18:47
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martin Welberg
Vandaag om 10:02:17
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 09:30:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 09:15:54
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
19 Toen door Arjan6511
Vandaag om 08:54:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
  

Auteur Topic: NS koopt 19 Traxx locomotieven  (gelezen 38553 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #120 Gepost op: 01 juni 2018, 07:29:27 »
Op een schroothoop past dat op magische wijze wel altijd. ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #121 Gepost op: 01 juni 2018, 07:34:58 »
Handig dit soort discussies. Dus moderne en recent achterhaalde techniek  :-X

Allie

Het eerste ging ook over 1700'en. Het tweede over ICR.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8061
  • Spoor N
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #122 Gepost op: 01 juni 2018, 07:57:12 »
Het is wel handig als je zegt dat je het hebt over 1700'n als de andere berichten gaan over ICR.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #123 Gepost op: 01 juni 2018, 08:03:32 »
Ja, toch wel?  :)

Slim gedaan van NS. Al het risico van met Traxx blijven zitten, is nu weg.


dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #124 Gepost op: 01 juni 2018, 08:46:50 »
Anders kan NS ze vast nog wel slijten aan het buitenland, Iran bijvoorbeeld
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21671
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #125 Gepost op: 01 juni 2018, 09:34:43 »
En de laatste opmerkingen gaan weer wel over de Traxx locs?
Zoals al in het begin van het draadje duidelijk gemaakt, kunnen die dingen zonder problemen in Europa worden doorgeleased of verkocht. Ik denk dat de waarde van zes jaar oude BR186 locs niet eens veel lager ligt dan indertijd de nieuwprijs.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #126 Gepost op: 01 juni 2018, 09:48:45 »
Prima bruikbaar, toen het Plan W rijtuig 30/35 jaar was zag het echt versleten en belabberd eruit.
Maarja, dat zeg ik als treinen verzamelaar  ;D
Daarom werken er bij NS wel slimme mensen (hoop ik  ;) ).
Economisch zijn ze na 35+ jaren wel afgeschreven en is het weggegooid geld om ze te behouden en onderhoud te geven terwijl je er straks niks meer mee kunt.
Aan hobbyisten hebben spoorwegmaatschappijen echt geen boodschap  :angel:

Als je er een onderdeel inzet wat vorige week geproduceerd is maar 40 jaar geleden ontworpen, is het dan modern en/of achterhaald?  :P
In ieder geval heeft de NS geen locs meer, dan heb je ook niks meer aan ICR.
Geef eens een plaats waar je 300 rijtuigen kan neerzetten.
HCT terminal.  ;D Zo'n beetje de afvoer put van oud materieel  8)
Gr.
Eric

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1085
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #127 Gepost op: 01 juni 2018, 10:32:15 »
Economisch zijn ze na 35+ jaren wel afgeschreven en is het weggegooid geld om ze te behouden en onderhoud te geven terwijl je er straks niks meer mee kunt.

Wordt die 35 jaar nog wel gehanteerd? Wagontechnisch moet het prima 40-50 jaar mee kunnen gaan, als je in omliggende landen kijkt wat daar aan oudere rijtuigen, soms zelfs nog "vers" gerenoveerd rondrijdt (DB IC-materieel is daar mooi voorbeeld van)

H0eGenaamd

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #128 Gepost op: 01 juni 2018, 11:10:06 »
Citaat
Wordt die 35 jaar nog wel gehanteerd? Wagontechnisch moet het prima 40-50 jaar mee kunnen gaan, als je in omliggende landen kijkt wat daar aan oudere rijtuigen, soms zelfs nog "vers" gerenoveerd rondrijdt (DB IC-materieel is daar mooi voorbeeld van)

Technisch gezien kan het natuurlijk best. Maar de vraag is of je dat redt met alleen maar 'onderhoud', of dat het echt een complete renovatie wordt (en ja, die grenzen zijn soms vaag).  Een wagon zo ongeveer tot op het casco strippen en weer opbouwen is niet noemenswaardig goedkoper of makkelijker dan een compleet nieuwe bouwen. Waarbij dat laatste nog het voordeel biedt dat je de' oude' in dienst kan houden tot de 'nieuwe' klaar is, en er niks aan de inzetbare vloot onttrokken wordt.


Roald
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis  :'( .

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #129 Gepost op: 01 juni 2018, 11:55:08 »
Geef eens een plaats waar je 300 rijtuigen kan neerzetten.
300 haal je daar niet,maar die redelijk nieuwe stamlijn die niet word gebruikt in Rsd en een stukje emplacement bij station Roosendaal daar kan je dr ook nog wel wat kwijt als er gebrek aan plek is denk ik  ;D  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #130 Gepost op: 01 juni 2018, 13:59:43 »
Wordt die 35 jaar nog wel gehanteerd? Wagontechnisch moet het prima 40-50 jaar mee kunnen gaan, als je in omliggende landen kijkt wat daar aan oudere rijtuigen, soms zelfs nog "vers" gerenoveerd rondrijdt (DB IC-materieel is daar mooi voorbeeld van)

Wagontechnisch zou hier rijtuigtechnisch moeten zijn want goederen vervoer je in wagens en reizigers in rijtuigen, maar dat even terzijde. Dat is misschien van buiten gezien zoals dat door je beleeft wordt, maar ik kan je verzekeren dat dit niet altijd zo lijkt en dat er soms eigenlijk weinig anders overblijft dan de kale bak. Wat door nieuw vervangen worden is niet altijd inzichtelijk voor een buitenstaander. Wat wel hergebruikt wordt is regelmatig onderwerp van gesprek tussen de reviserende partij en de toezicht en/of toelatende instantie.
De motordraaistellen van van SGM lijken nog steeds op het oorspronkelijke draaistel, maar er zitten wel een nieuwe frames in.
In Duitsland worden de onderhoudswerkzaamheden aan het over bekende Minden-Deutz 33/36 draaistel naarmate deze ouder wordt beduidend arbeidsintensiever ten gevolge voorschriften EBA. Het opknappen is niet altijd economisch.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2018, 21:51:22 door Jeanne »
Jeanne Kok

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #131 Gepost op: 01 juni 2018, 14:54:43 »
300 haal je daar niet,maar die redelijk nieuwe stamlijn die niet word gebruikt in Rsd en een stukje emplacement bij station Roosendaal daar kan je dr ook nog wel wat kwijt als er gebrek aan plek is denk ik  ;D  ;)

dr zijn wel meer plekken waar je heel wat kwijt kan, dus dat is geen argument ;D

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8061
  • Spoor N
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #132 Gepost op: 01 juni 2018, 15:13:14 »
En dan op sporen die voor NS zijn en niet zijn toegewezen aan andere vervoerders? Het liefst ook veilig zodat de rijtuigen niet in brand worden gestoken. Zo veel ruimte is er namelijk ook niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #133 Gepost op: 01 juni 2018, 16:31:03 »
Handig dit soort discussies. Dus moderne en recent achterhaalde techniek  :-X

Allie
Volgens mij bedoeld de ene schrijver de PlanW's, en de andere schrijver de ICR'en.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #134 Gepost op: 01 juni 2018, 21:02:12 »
Goed bewaren als strategische reserve!!! Komt altijd wel weer een keer van pas.

Ongeveer elke tien jaar, wanneer er weer eens een materieeltekort dreigt, verzucht de NS directie: hadden we maar een strategische reserve. Eind vorige eeuw besloot een overijverig manager om de 48 buiten dienst gestelde Plan W rijtuigen zo snel mogelijk naar de sloop te zenden in plaats van deze als strategische reserve te bewaren. Terwijl de sloop al gaande was, begon de materieelbehoefte plotseling snel toe te nemen. Dus werden de rijtuigen die nog niet waren gesloopt, zo snel mogelijk teruggehaald en weer in dienst gesteld. Zelfs uit het spoorwegmuseum werden ze gehaald! Zo kwamen 37 rijtuigen weer op de baan. Voor 11 rijtuigen was het al te laat.