Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
  

Auteur Topic: NS koopt 19 Traxx locomotieven  (gelezen 38383 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2739
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #120 Gepost op: 01 juni 2018, 07:29:27 »
Op een schroothoop past dat op magische wijze wel altijd. ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #121 Gepost op: 01 juni 2018, 07:34:58 »
Handig dit soort discussies. Dus moderne en recent achterhaalde techniek  :-X

Allie

Het eerste ging ook over 1700'en. Het tweede over ICR.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #122 Gepost op: 01 juni 2018, 07:57:12 »
Het is wel handig als je zegt dat je het hebt over 1700'n als de andere berichten gaan over ICR.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #123 Gepost op: 01 juni 2018, 08:03:32 »
Ja, toch wel?  :)

Slim gedaan van NS. Al het risico van met Traxx blijven zitten, is nu weg.


dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2447
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #124 Gepost op: 01 juni 2018, 08:46:50 »
Anders kan NS ze vast nog wel slijten aan het buitenland, Iran bijvoorbeeld
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #125 Gepost op: 01 juni 2018, 09:34:43 »
En de laatste opmerkingen gaan weer wel over de Traxx locs?
Zoals al in het begin van het draadje duidelijk gemaakt, kunnen die dingen zonder problemen in Europa worden doorgeleased of verkocht. Ik denk dat de waarde van zes jaar oude BR186 locs niet eens veel lager ligt dan indertijd de nieuwprijs.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remunj

  • Online Online
  • Berichten: 7805
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #126 Gepost op: 01 juni 2018, 09:48:45 »
Prima bruikbaar, toen het Plan W rijtuig 30/35 jaar was zag het echt versleten en belabberd eruit.
Maarja, dat zeg ik als treinen verzamelaar  ;D
Daarom werken er bij NS wel slimme mensen (hoop ik  ;) ).
Economisch zijn ze na 35+ jaren wel afgeschreven en is het weggegooid geld om ze te behouden en onderhoud te geven terwijl je er straks niks meer mee kunt.
Aan hobbyisten hebben spoorwegmaatschappijen echt geen boodschap  :angel:

Als je er een onderdeel inzet wat vorige week geproduceerd is maar 40 jaar geleden ontworpen, is het dan modern en/of achterhaald?  :P
In ieder geval heeft de NS geen locs meer, dan heb je ook niks meer aan ICR.
Geef eens een plaats waar je 300 rijtuigen kan neerzetten.
HCT terminal.  ;D Zo'n beetje de afvoer put van oud materieel  8)
Gr.
Eric

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1079
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #127 Gepost op: 01 juni 2018, 10:32:15 »
Economisch zijn ze na 35+ jaren wel afgeschreven en is het weggegooid geld om ze te behouden en onderhoud te geven terwijl je er straks niks meer mee kunt.

Wordt die 35 jaar nog wel gehanteerd? Wagontechnisch moet het prima 40-50 jaar mee kunnen gaan, als je in omliggende landen kijkt wat daar aan oudere rijtuigen, soms zelfs nog "vers" gerenoveerd rondrijdt (DB IC-materieel is daar mooi voorbeeld van)

H0eGenaamd

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #128 Gepost op: 01 juni 2018, 11:10:06 »
Citaat
Wordt die 35 jaar nog wel gehanteerd? Wagontechnisch moet het prima 40-50 jaar mee kunnen gaan, als je in omliggende landen kijkt wat daar aan oudere rijtuigen, soms zelfs nog "vers" gerenoveerd rondrijdt (DB IC-materieel is daar mooi voorbeeld van)

Technisch gezien kan het natuurlijk best. Maar de vraag is of je dat redt met alleen maar 'onderhoud', of dat het echt een complete renovatie wordt (en ja, die grenzen zijn soms vaag).  Een wagon zo ongeveer tot op het casco strippen en weer opbouwen is niet noemenswaardig goedkoper of makkelijker dan een compleet nieuwe bouwen. Waarbij dat laatste nog het voordeel biedt dat je de' oude' in dienst kan houden tot de 'nieuwe' klaar is, en er niks aan de inzetbare vloot onttrokken wordt.


Roald
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis  :'( .

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #129 Gepost op: 01 juni 2018, 11:55:08 »
Geef eens een plaats waar je 300 rijtuigen kan neerzetten.
300 haal je daar niet,maar die redelijk nieuwe stamlijn die niet word gebruikt in Rsd en een stukje emplacement bij station Roosendaal daar kan je dr ook nog wel wat kwijt als er gebrek aan plek is denk ik  ;D  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #130 Gepost op: 01 juni 2018, 13:59:43 »
Wordt die 35 jaar nog wel gehanteerd? Wagontechnisch moet het prima 40-50 jaar mee kunnen gaan, als je in omliggende landen kijkt wat daar aan oudere rijtuigen, soms zelfs nog "vers" gerenoveerd rondrijdt (DB IC-materieel is daar mooi voorbeeld van)

Wagontechnisch zou hier rijtuigtechnisch moeten zijn want goederen vervoer je in wagens en reizigers in rijtuigen, maar dat even terzijde. Dat is misschien van buiten gezien zoals dat door je beleeft wordt, maar ik kan je verzekeren dat dit niet altijd zo lijkt en dat er soms eigenlijk weinig anders overblijft dan de kale bak. Wat door nieuw vervangen worden is niet altijd inzichtelijk voor een buitenstaander. Wat wel hergebruikt wordt is regelmatig onderwerp van gesprek tussen de reviserende partij en de toezicht en/of toelatende instantie.
De motordraaistellen van van SGM lijken nog steeds op het oorspronkelijke draaistel, maar er zitten wel een nieuwe frames in.
In Duitsland worden de onderhoudswerkzaamheden aan het over bekende Minden-Deutz 33/36 draaistel naarmate deze ouder wordt beduidend arbeidsintensiever ten gevolge voorschriften EBA. Het opknappen is niet altijd economisch.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2018, 21:51:22 door Jeanne »
Jeanne Kok

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #131 Gepost op: 01 juni 2018, 14:54:43 »
300 haal je daar niet,maar die redelijk nieuwe stamlijn die niet word gebruikt in Rsd en een stukje emplacement bij station Roosendaal daar kan je dr ook nog wel wat kwijt als er gebrek aan plek is denk ik  ;D  ;)

dr zijn wel meer plekken waar je heel wat kwijt kan, dus dat is geen argument ;D

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #132 Gepost op: 01 juni 2018, 15:13:14 »
En dan op sporen die voor NS zijn en niet zijn toegewezen aan andere vervoerders? Het liefst ook veilig zodat de rijtuigen niet in brand worden gestoken. Zo veel ruimte is er namelijk ook niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #133 Gepost op: 01 juni 2018, 16:31:03 »
Handig dit soort discussies. Dus moderne en recent achterhaalde techniek  :-X

Allie
Volgens mij bedoeld de ene schrijver de PlanW's, en de andere schrijver de ICR'en.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #134 Gepost op: 01 juni 2018, 21:02:12 »
Goed bewaren als strategische reserve!!! Komt altijd wel weer een keer van pas.

Ongeveer elke tien jaar, wanneer er weer eens een materieeltekort dreigt, verzucht de NS directie: hadden we maar een strategische reserve. Eind vorige eeuw besloot een overijverig manager om de 48 buiten dienst gestelde Plan W rijtuigen zo snel mogelijk naar de sloop te zenden in plaats van deze als strategische reserve te bewaren. Terwijl de sloop al gaande was, begon de materieelbehoefte plotseling snel toe te nemen. Dus werden de rijtuigen die nog niet waren gesloopt, zo snel mogelijk teruggehaald en weer in dienst gesteld. Zelfs uit het spoorwegmuseum werden ze gehaald! Zo kwamen 37 rijtuigen weer op de baan. Voor 11 rijtuigen was het al te laat.