Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: NS koopt 19 Traxx locomotieven  (gelezen 38402 keer)

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
    • The Flying Carpet Hub
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #75 Gepost op: 20 juni 2015, 02:48:54 »
Gelukkig dat er op de NS site nog genoeg propaganda over duurzaamheid en aanverwante onzin te vinden is, want je zou toch haast gaan vermoeden dat dat bij beslissingen als deze ineens niet meer ter zake doet...  ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #76 Gepost op: 20 juni 2015, 06:56:56 »
Vast heel erg kort door de bocht maar de kop van een Traxx incl bediening inbouwen in de Bs, is dat geen optie?
Er is hier vast wel iemand die dat kan fotosoepen  ;D

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #77 Gepost op: 20 juni 2015, 08:10:15 »
In de traxx die de NS heeft zit een Einheitsführerstand, er zal heus nog wel een paar afdankertjes te vinden zijn waar je die uit kan slopen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #78 Gepost op: 20 juni 2015, 13:40:40 »
En aan zoiets zal vast wel gedacht zijn bij de ombouw van de rijtuigen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #79 Gepost op: 20 juni 2015, 14:12:48 »
Ik begrijp helemaal niets meer van het materieelbeleid van NS.
Als ze het zelf maar begrijpen  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
    • The Flying Carpet Hub
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #80 Gepost op: 20 juni 2015, 15:18:25 »
Kennis en ervaring is al jaren een aflopende zaak bij NedTrain, men had gewoon meteen vorig jaar een BDs naar Bombardier moeten sturen: 'Hier, het maakt niet uit hoe je het doet maar zorg dat hij in het vervolg met een Traxx werkt, dan hebben we er daarna nog 31 die gedaan mogen worden'.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #81 Gepost op: 20 juni 2015, 18:14:44 »
Hallo,

Ik weet het niet hoor (en dat moeten jullie letterlijk nemen) maar zijn die oude stuurstandrijtuigen écht geschikt om voorop te lopen op een HSL met een veel hogere snelheid als waarvoor ze gebouwd zijn?

En er is nog iets anders: Er zijn Nederlandse plannen om tussen Eindhoven en Aken via Heerlen doorgaande elektrische treinen te gaan exploiteren. Dat vereist bi-courante locomotieven, en die rijden nu al tussen het Nederlandse 1500V en het Duitse 15kv net bijv. via de Betuweroute. Op zo'n grensoverschrijdende relatie naar Aken gaat het ook in de toekomst  - denk ik - allemaal wat langzamer. Zijn die te adapteren stuurstandrijtuigen (zelfs met TRAXX-locs  ) daar niet veel geschikter voor?

Gegroet,

Rob

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #82 Gepost op: 20 juni 2015, 18:23:20 »
Dat voorop lopen gaat nu juist niet gebeuren, daarvoor in de plaats worden de extra locs aangeschaft.
Overigens zou het geen probleem mogen zijn. De rijtuigen zijn gebouwd voor 160 km/u en ook op de HSL zullen ze niet sneller rijden.


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #83 Gepost op: 20 juni 2015, 18:31:20 »
En er is nog iets anders: Er zijn Nederlandse plannen om tussen Eindhoven en Aken via Heerlen doorgaande elektrische treinen te gaan exploiteren. Dat vereist bi-courante locomotieven
Nee hoor, dat gaat met treinstellen. Ik neem aan dat een latere vervolgserie van de ICNG geschikt wordt voor dienst in Duitsland.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #84 Gepost op: 20 juni 2015, 18:49:27 »
Nee hoor, dat gaat met treinstellen. Ik neem aan dat een latere vervolgserie van de ICNG geschikt wordt voor dienst in Duitsland.

Dag Rick,

Gaat de Nederlandse exploitant (ik neem aan de NS) die ICNG treinstellen dan leasen/kopen? Als die vervolgstellen wellicht nog toelating moeten krijgen dan kan daar een flinke poos mee heen gaan, en wellicht weer risico's dat het niet goed rijdt. En dat was nou net niet de bedoeling. Bovendien wanneer komt die vervolgserie eigenlijk op de rails, als op dit moment hopelijk de eerste ontwerpen voor de eerste serie ICNG's  nog op de tekentafels liggen? 

Gegroet,

Rob
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2015, 18:55:16 door Rob van Kooy »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #85 Gepost op: 20 juni 2015, 19:01:54 »
Kennis en ervaring is al jaren een aflopende zaak bij NedTrain, men had gewoon meteen vorig jaar een BDs naar Bombardier moeten sturen: 'Hier, het maakt niet uit hoe je het doet maar zorg dat hij in het vervolg met een Traxx werkt, dan hebben we er daarna nog 31 die gedaan mogen worden'.
Dat eerste is wat kort door de bocht denk ik, en dat men nu de keus gemaakt heeft voor TRAXX'en is omdat die sneller te leveren zijn, niet omdat het technisch onhaalbaar was.

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #86 Gepost op: 20 juni 2015, 23:25:21 »
Een Bs naar Bombardier was ook mijn eerste gedachte. Krijg het idee dat de NS werkplaats eerst dacht dat kunnen we zelf wel, gaandeweg het proces werd het toch duurder als gedacht, om vervolgens toch naar de makkelijkste (ook duurste??) oplossing terug te grijpen...
Hier in Luxemburg hebben ze ook aardig wat problemen gehad om de serie 3000 met de Dostos te laten rijden maar het is wel gelukt  (y)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #87 Gepost op: 21 juni 2015, 11:52:49 »
Het is beter om tijdig in te zien dat het ombouwen van BDs te lang en te duur gaat worden dan aan blijven klooien. Heeft verder niks met technische kennis, wat eerder gesuggereerd werd dat dat nauwelijks meer aanwezig is, te maken. Het is niet simpeltjes even een stuurtafel omvormen naar Traxx stuurtafel. Er is veel meer nodig om die BDs met Traxx te laten communiceren.
Groeten Joop, machinist Lls

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #88 Gepost op: 21 juni 2015, 12:05:06 »
Leuk bedacht trouwens, even alle bds'en naar Bombardier sturen. Wie zegt dat Bombardier daar op zit te wachten? En wie zegt dat die optie niet is besproken?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: NS koopt 19 Traxx locomotieven
« Reactie #89 Gepost op: 21 juni 2015, 14:22:56 »
Gaat de Nederlandse exploitant (ik neem aan de NS) die ICNG treinstellen dan leasen/kopen? Als die vervolgstellen wellicht nog toelating moeten krijgen dan kan daar een flinke poos mee heen gaan, en wellicht weer risico's dat het niet goed rijdt. En dat was nou net niet de bedoeling. Bovendien wanneer komt die vervolgserie eigenlijk op de rails, als op dit moment hopelijk de eerste ontwerpen voor de eerste serie ICNG's  nog op de tekentafels liggen? 
Kopen neem ik aan, ik dacht dat de NS niet meer via NSFS werkte. Sowieso komen de eerste stellen pas rond 2021 op de baan dus over vertraging bij de toelatingen zou ik nog niet na gaan denken. Als die dienst eerder moet kan er Flirt-3 besteld worden. In ieder geval komt het erop neer dat er geen locs nodig zijn.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.