Ah, dus als ik aan het loket te Москва Киевская (Moskou Kievstation) een enkeltje Amsterdam Centraal koop, dan krijg ik dus geen papieren kaartje meer?En als een Rus aan het loket te Москва Киевская (Moskou Kievstation) een enkeltje Amsterdam Centraal koopt, wat krijgt hij dan (die Rus heeft vast nog geen Nederlandse OVChipkaart waarop een product kan worden gezet).
Ja maar Wim, met het huidige systeem met palen waar je moet in- en outchecken zul je als je meerdere kaarten hebt toch ook goed moeten opletten dat je de juiste kaart gebruikt. Dus dat maakt helemaal niets uit.
Verschil is dat met het huidige systeem je bewust een keuze moet maken om de kaart bij de paal te houden.Met jou systeem zitten de kaarten beide in je portemonnee en moet je er maar aan denken om de goede kaart te activeren.
Los van de vraag wat voor soort kaartje je krijgt, het is vrij zinloos om op dat station een kaartje naar Amsterdam te kopen omdat treinen richting Amsterdam vertrekken vanaf Moskva Belaroesskaja...
Een ander probleem bij het scannen van de volledige trein is dat te veel 'valse meldingen' binnenkomen. Alle houders van de nieuwe bankpassen van ING en ABNAMRO zullen hier last van hebben. Die passen reageren op ieder OV-poortje en als je beide pasjes tegen elkaar in je portemonnaie hebt dan schermt de ene pas de andere af.
Och, een onbetrouwbaar systeem is veel vervelender dan een systeem dat wel eens een fout bij de klant uitlokt.
M'n pa heeft zo'n pas met NFC communicatie aan boord. Maar NS-lezers en metrolezers van het GVB (Die in bus en tram hebben wel betere software) geven geen krimp als je 'm er in z'n eentje voor houdt.Andere frequentie vermoed ik...
Maar je reist of zakelijk of privé, niet allebei tegelijk. Dus dan heb je één van de twee kaarten feitelijk ten onrechte bij je.Oplossing: Communiceren dat je maar één kaart tegelijk bij je mag hebben.