Die variant is vooralsnog te onbetrouwbaar bevonden. Je kunt tijdens de rit of op perrons niet altijd voldoende uit de buurt van deuren blijven om onbedoelde meldingen te voorkomen. Er zijn veel mogelijkheden bestudeerd en we moeten niet denken dat we alles beter weten.
Die variant is vooralsnog te onbetrouwbaar bevonden. Je kunt tijdens de rit of op perrons niet altijd voldoende uit de buurt van deuren blijven om onbedoelde meldingen te voorkomen.
Nee.Op dit punt waren de reizigersorganisaties het bij wijze van uitzondering van harte eens met de keuze in het kader van de betrouwbaarheid en de veiligheid.
Gelukkig hebben jullie het OV-chip systeem niet gebouwd Dat een OV-Chipkaart in de trein zit betekent niet dat deze geactiveerd moet worden. Voorbeelden:- de ov-chipkaart van de machinist- iemand heeft 2 kaarten: 1 privé en 1 op rekening van de zaak.Als alle kaarten worden gescand worden er meer geactiveerd dan nodig is. Oftewel: de gebruiker moet bepalen of en welke kaart moet worden geactiveerd om de reis te beginnen, dat kan een systeem niet doen.dirkjan
Wat betreft bankpassen die ook reageren: het moet toch mogelijk zijn om een systeem te maken waar uitsluitend OV-kaarten op reageren?
Maar je reist of zakelijk of privé, niet allebei tegelijk. Dus dan heb je één van de twee kaarten feitelijk ten onrechte bij je.Oplossing: Communiceren dat je maar één kaart tegelijk bij je mag hebben.