Ik claim geenszins dat ik het ook nu bij het rechte eind heb, maar ik voel (wederom) aan mijn water dat het moet kunnen.Enfin, de tijd zal het leren. Hopelijk bestaat dit forum lang genoeg, zodat ik over jaren nog eens terug kan verwijzen naar deze discussie.mvg,Gert
Lees jij eens goed. Sociaal gezien bestaan er voldoende redenen om meer dan 1 OV-chip kaart bij je te hebben. Het systeem kan echter niet zelf bepalen welke kaart gebruikt moet worden. Een systeem waar je alleen maar met 1 kaart op zak aan kan deelnemen is een slecht systeem, wat bedacht is door enkel techneuten.
Maar het ging over de beslissingen rond het huidige systeem Gert.
Rust de kaarten vervolgens met enige intelligentie uit en een klein schermpje en je...
Lees jij eens goed. Sociaal gezien bestaan er voldoende redenen om meer dan 1 OV-chip kaart bij je te hebben. Het systeem kan echter niet zelf bepalen welke kaart gebruikt moet worden. Een systeem waar je alleen maar met 1 kaart op zak aan kan deelnemen is een slecht systeem, wat bedacht is door enkel techneuten.dirkjan
En waar ik juist voorstelde dat je twee OV-kaarten softwarematig aan elkaar zou kunnen koppelen, gaat dat met telefoons die niet het eigendom van de vervoerder zijn natuurlijk nooit lukken.
Weet ik Henk, maar het huidige systeem blijkt problematisch. Daarom brainstormen we hier toch een beetje om iets beters te verzinnen?mvg,Gert
@WimC: Dat probleem lost zich vanzelf op, want papieren kaartjes gaan er echt op (korte) termijn wel uit.
Meerdere kaarten hebben waarbij je zelf voor elke rit er aan moet denken of de goede is geactiveerd terwijl ze automatisch gelezen worden. Dát lijkt me juist erg gebruikersonvriendelijk, want je vergeet het geheid een keer, en komt er dan bijna ook niet meer achter dat je bijvoorbeeld de werktrip van Arnhem naar Utrecht op je privékaart hebt gemaakt.
Och, een onbetrouwbaar systeem is veel vervelender dan een systeem dat wel eens een fout bij de klant uitlokt. Maar ik wacht de briljante voorstellen af. Hoewel dat misschien nog niet mee gaat vallen als je eigenlijk niet weet hoe het huidige systeem werkt.