Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:02:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
  

Auteur Topic: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974  (gelezen 310147 keer)

jakop

  • Gast
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #75 Gepost op: 07 februari 2014, 13:17:50 »
Heb je motorisch ook wat aan die Mp gedaan?
Er staat hier ook nog een Mp gewoon analoog AC te wezen. Moet nog een keer digitaal worden  ;D

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5120
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #76 Gepost op: 07 februari 2014, 14:27:23 »
Motorisch heb ik niets veranderd aan het hok. Bij dergelijke motoren is het wel een kwestie van goed onderhouden. Regelmatig op de beide glijlagers van de motoras een heel klein drupje olie. Even in laten draaien en dan het overtollige olie wegvegen. Dan rijdt ie weer een maandje als een t**t.  ;D ;D ;D

Je kunt ook in 1x een halve fles olie leegkieperen zodat je maar 1x per jaar onderhoued hoeft te plegen, maar dat raad ik je ten zeerste af......

jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 856
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #77 Gepost op: 07 februari 2014, 20:54:02 »
De koppelingsafstand is zo wel stukken beter ja! Zo heb ik trouwens ook een loc van kortkoppelingen voorzien. Een oude Br218 van Fleischmann met de oude Fleischmann koppelingen kon niet zomaar worden voorzien van kortkoppelingen. Ik heb toen de oude koppeling afgesneden en er een Roco kortkoppeling tegen aan gelijmd. De lijm hield het een tijdje maar niet eeuwig, dus heb ik ook de soldeer bout methode gebruikt en het zit nog steeds (y)
De aankleding van de bufferbalk maakt de Mp inderdaad echt een stuk beter!

Groeten Edwin.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #78 Gepost op: 07 februari 2014, 23:50:34 »
Netjes gedaan, Jeroen (y).
Nog wel even de remkranen schilderen ;).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

jakop

  • Gast
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #79 Gepost op: 08 februari 2014, 08:01:40 »
Motorisch heb ik niets veranderd aan het hok. Bij dergelijke motoren is het wel een kwestie van goed onderhouden. Regelmatig op de beide glijlagers van de motoras een heel klein drupje olie. Even in laten draaien en dan het overtollige olie wegvegen. Dan rijdt ie weer een maandje als een t**t.  ;D ;D ;D

Je kunt ook in 1x een halve fles olie leegkieperen zodat je maar 1x per jaar onderhoued hoeft te plegen, maar dat raad ik je ten zeerste af......

jeroen

Daar heb ik een andere methode voor gevonden  ;D

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5120
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #80 Gepost op: 08 februari 2014, 08:25:52 »
@Maarten: Ja dat is n goeie. Moet ik nog maar eens doen.

@Jakop: Wat Bart in je draadje ook al schreef, geldt voor mij ook. Ik smeer liever wat vaker dan veel. De oplossing van Johan om de glijlagers te vervangen door rollagers, is inmiddels door Johan u itgebreidt beproeft en als zeer  goed werkend ervaren. Johan mailde me hier gisteren al over, dus dat mailtje ga ik eerdaags maar eens netjes antwoorden   (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

jakop

  • Gast
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #81 Gepost op: 08 februari 2014, 08:55:38 »
Ik smeer ook niet veel hoor, een puntje met een satéprikkertje aangebracht in de verwachting dat het langer mee gaat dan zo'n drupje olie.
Ik hou de rij-uren niet bij, geen idee hoeveel uur hij nu al probleem loos loopt.
Die lagers is een prachtige oplossing maar een brug te ver voor mij.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #82 Gepost op: 09 februari 2014, 10:49:40 »
Hoi Jeroen,

Leuk draadje dit, kwam het gisteren per toeval tegen en vanochtend maar eens doorgelezen. Prettig om te lezen dat er meer mensen zijn met 'mijn' euvel: weinig tijd door kleine kinderen, spullen bouwen die dan weer in de weg staan en met alles teglijkertijd bezig zijn.

Maar hij gaat lekker nu, je maakt mooie vorderingen.  (y)
De motorpost staat ook nog op mijn lijstje, net als die 83 andere projecten.  ::)

Ik blijf je volgen!

Grtz,
Niels

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5120
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #83 Gepost op: 04 maart 2014, 15:27:33 »
Gezellig Niels!  (y) (y)

Vandaag maar weer eens een kleine materieelupdate. Enkele jaren geleden heb ik de D1312 Amsterdam-Ancona uit 1974 samengesteld. Hoe ik tot die trein ben gekomen, lees je hier:

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3672.0.html

Nu wilde het geval dat het Italiaanse rijtuig uit deze trein een eenling bleek te zijn. Inmiddels heeft ACME ook het rijtuigtype op de markt gebracht die in een veel groter aantal is gebouwd. dankzij een tip van mede forummer Dirkjan kon ik nog zo'n rijtuig bemachtigen.


Het ACME FS rijtuig


De gehele trein D1312 anno 1974.

Van boven naar beneden:

Elecrotren 2727AC NS 1319
LS Models 46114 DB AB
ACME 50823 FS B
Rivarossi 3539 DB Mu, omgestickerd tot NS Mu
Roco 64029C DB Bc
Railtop 32208 OBB B
Railtop 32305 OBB AB


Het bonte geheel op de baan




Om de samenstelling helemaal correct te hebben, moet het DB couchetterijtuig eigenlijk een OBB rijtuig worden. helaas is deze niet in model voor 1974. Dus daarom voorlopig maar een Duitser.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2014, 19:21:53 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #84 Gepost op: 04 maart 2014, 15:43:07 »
mooi setje zo

dirkjan

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5120
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #85 Gepost op: 04 maart 2014, 15:49:35 »
Dank je wel. Ik ben er ook erg blij mee! Nu hopelijk ooit nog eens een OBB couchette van 1974. Helaas zijn de vorig jaar uitgebrachte LS Models Bc's, net een paar jaar later in dienst gekomen :-(

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #86 Gepost op: 04 maart 2014, 17:40:44 »
Hele mooie stam Jeroen, bovendien laat het nog eens mooi zien wat een geweldige sensatie die pop-farben geweest moeten zijn toen de DB die destijds introduceerde... breekt geweldig de monotonie in een verder donkere stam.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #87 Gepost op: 04 maart 2014, 19:15:11 »
Ik hoop niet dat die FV4 een keer naar beneden komt Jeroen, want dat zou zonde zijn van de huisjes e.d.  ;)
Meer NS in spoor 1!

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5120
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #88 Gepost op: 05 maart 2014, 08:20:46 »
Hele mooie stam Jeroen, bovendien laat het nog eens mooi zien wat een geweldige sensatie die pop-farben geweest moeten zijn toen de DB die destijds introduceerde... breekt geweldig de monotonie in een verder donkere stam.

Nou inderdaad! Met name in de eerste helft van de jaren '70 waren de kleuren bij veel maatschappijen nog donker. Zoo ook mijn D1244 Warszawa-Hoek Expres, drie verschillende maatschappijen, maar de hele trein is groen....

Ik hoop niet dat die FV4 een keer naar beneden komt Jeroen, want dat zou zonde zijn van de huisjes e.d.  ;)

Haha, nee dat is zeker niet te hopen. Maar ik heb dat plankje ook niet voor niets met vijf beugels aan de muur gahangen, waar normaliter twee beugels zouden volstaan. Maar beide remkranen samen wergen dan ook al 15 kilo en dat wil je inderdaad niet op je baan hebben.....  :o

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5120
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #89 Gepost op: 23 maart 2014, 15:49:14 »
Zo, hoogste tijd voor een update van het stationsgebouw in wording. Het monnikenwerk in de vorm van de gele belijningen op het gebouw is bijna klaar. Wat nog rest is het bijwerken van wat kleine puntjes van de bruine stenen. Daarna is het de beurt aan het washen van het gebouw met wit en grijs, maar daar moet ik eerst nog even moed voor verzamelen....


De perronzijde.


En de straatzijde.

Als de bruine stenen daar waar nodig zijn bijgewerkt, hoop ik met de wash de kleuren wat minder fel te maken. En als dat dan gelukt is, mogen eindelijk deze prachtige transfers, gesponsord door Jakop de Bruin op de zijgevels.


Onwijs bedankt Jakop!!!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974