Mooie update weer, Jeroen !Die brandweerwagen ziet er mooi uit zo. Toevoeging van de juiste kentekenplaten maken een model ook gelijk een stuk realistischer.
Gaaf hoor en strak.Die bruine MPs zien er gaaf uit!
Wellicht is dit interessant voor je. Ik verwacht dat er meer volgt.
Is er ruimte voor rangeerwerk en opstelruimte in het station om van loc te wisselen en de niet gebruikte rijtuigen (evt. + loc) bovengronds op te stellen? Dan heb je er een attractie bij, wel heb je dan naast de RDz een extra Plan D-B bij nodig vanwege de uitgeklapte vouwbalg.
In 1973/'74 hoeft die RD niet expliciet een Plan E te zijn. Er werd in de omloop gerouleerd met Plan D. Die zijn een paar cm korter. Wellicht scheelt dat nog.
t'is maar een idee.
Ik wil alleen niet met de hand koppelen of ontkoppelen. Dat vind ik een stom gezicht. Moet dus automatisch.
Vanuit ‘Duitsland’ gaat dat prima, dan staat de loc en de voorste rijtuigen op recht spoor in Ermehuizen. Maar vanuit ‘Nederland’ gaat dit niet werken. De loc en de eerste rijtuigen staan dan in een boog. Daar valt niet te koppelen 😭😭
Ik wil alleen niet met de hand koppelen of ontkoppelen. Dat vind ik een stom gezicht. . De loc en de eerste rijtuigrn staan dan in een boog. Daar valt niet te koppelen 😭😭
Hoe sterk zijn de richtingen gesitueerd in je modelbaanplan? Als die niet al te veel vast staan, zou je kunnen overwegen steeds in dezelfde richting de trein laten locwisselen. Dat de 216 met Wende kopmaakt in je station hoeft geen belemmering te zijn. In Arnhem konden tot eind jaren tachtig treinen naar Duitsland twee richtingen op: via Emmerich en via Kranenburg. In mijn plan zou zoiets onmogelijk zijn, ik heb een duidelijke richting oost (Duitsland en Enschede) en west (Randstad).
Heb je KADEE koppelingen overwogen, die koppelen doorgaans heel licht, en ook in bogen, en kunnen zelfs 'voor ontkoppelen' boven een magneet etc. Dat werkt mooi en dan hoef je er met de hand niet bij. Hoewel ik ontkoppel door middel van een sate stokje, die steek je recht naar beneden tussen de klauwen van de koppelingen, twist hem even rond, en de klauwen staan open, dat is al een stuk eleganter dan dikke vingers, optillen van wagens etc en lelijke ontkoppel rails etc...