Was al niet een veel gebruiker van het OV, maar sinds de invoering hiervan heb ik het niet meer gebruikt, en ben ik ook niet van plan het nog te gaan gebruiken.Roelco
Heren,Bij mij inchecken is nog steeds niet mogelijk en zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Waarom niet? Je moet nl. nog steeds een geldig vervoerbewijs hebben alvorens een trein binnen te stappen. Zelfs op de perrons moet je hiervan in bezit zijn. Dit staat overal aangegeven.Grt, Ronald.
Ouderen mensen zouden sowieso gratis moeten kunnen reizen. En gratis hun boodschappen moeten kunnen meenemen.Hoeven ze ook niet meer met geld over straat en kunnen ze daar ook niet meer van beroofd worden
Grappig, dit draadje. Ik moet bijvoorbeeld nog steeds de eerste pomphouder tegenkomen die een oudje weg laat rijden met een volle tank benzine die niet betaald is omdat de persoon wegens ouderdom niet begreep hoe een pinpas werkt...
What else is new?Is toch hetzelfde als camera's langs de snelweg (wie rijd waar en wanneer)
Is toch hetzelfde als sms-parkeren (wie is waar en wanneer en waarvoor)Is toch hetzelfde als de nieuwe AH Bonus kaart (wie koopt wat en hoevaak)Allemaal om mensengedrag te analyseren. Met als "doel" in te kunnen spelen op de reiziger/klant, maar er zijn oh zoveel instanties die deze gegevens heel graag ook willen hebben...
Zelf gebruik ik de chipkaart nu ongeveer 2 jaar, en als je er eenmaal aan gewend bent is het best handig. Hoewel je wel steeds moet opletten hoe je in- of uitcheckstatus is. Aan de kaart zelf kun je dat niet zien, daarvoor moet je naar een kaartautomaat of naar een conducteur.Voor mensen die maar heel incidenteel reizen vind ik het nog steeds een onding. Die mensen moeten veel te veel informatie tot zich nemen voordat ze daadwerkelijk op reis kunnen.
Als er een pomphouder is, kun je er vast ook wel cash betalen. Bij die onbemande pin-pompen is er geen pomphouder om iemand onbetaald weg te kunnen sturen...
proberen om het systeem te bevredigen
Dus mensen die in alle eerlijkheid proberen om het systeem te bevredigen, maar daar niet in slagen, moeten de trein uit? Ik hoop dat jij nooit in die situatie komt. Als het zo moet kun je het OV beter afschaffen.