Zelf meegemaakt met de dagkaart van Blokker. Er staat op dat als je met Arriva reist, dan moet je stempelen. Bij NS moet je inchecken. Duidelijk toch ? Dus stempelen en op reis. IN Zutphen over op NS. Onderweg controle, de vrouwelijke conducteur verteld mij dat ik niet heb ingecheckt. Ik zeg , Nee ik heb gestempeld. Ja maar je reist nu met NS. Oh ik moet dus en stempelen en inchecken. Kan het nog omslachtiger ?. De kaart is toch een dagkaart. Waarom dan niet even in de gebruiksaanwijzing zeggen dat je beide moet doen, was een kleine moeite om het te vermelden op de uitleg.Gelukkig kreeg ik gewoon de kans om bij het volgend station even in te checken, want ik reis toch niet zwart?? ik heb betaald en gestempeld.GroetenBrutus
Helemaal geen onzin.Neem b.v een reis van Roosendaal naar Geldermalsen. Volgens de NS reisplanner kun je over Dordrecht reizen, dan rijd je een deel met NS en een deel met Arriva, maar je mag ook over Breda-'s-Hertogenbosch, dan ga je alleen met NS. En om dat verschil te kunnen zien moet je dus in Dordrecht uit- en inchecken.Dit is een van de redenen waarom de OV chip is ingevoerd. Voorheen werd de verdeling van de opbrengsten verdeeld volgens steekproeftellingen, en die waren altijd onnauwkeurig. Met de OV chipkaart en verplicht uit- en inchecken kan die verdeling exact worden bepaald.
...Waarom moet men toch inchecken als het abonnement is afgekocht?1. Het elektronisch geldig maken van dit abonnement zoals een verchipte keuzedag.Zie het als het afstempelen van de papieren versie.2. Het in kaart brengen van de reizigers stromen en de inzetbaarheid treinsamenstellingen.Waar vroeger men dit kon afleiden aan het aantal verkochte papieren kaartjes op een bepaald traject wordt dit nu afgeleid aan het aantal check in/outs op een bepaald traject. Helaas werkt dit niet altijd vanwege werkzaamheden of reparaties aan spoor/treinstellen.Grt, Ronald.
Ah kijk, hier hebben we de voornaamste reden te pakken om de OV-shitkaart in te voeren. Om de inkomsten en vervoersstromen in kaart te brengen. Voor de vervoerders dus. Niet ter gemak van de reiziger.
Ah kijk, hier hebben we de voornaamste reden te pakken om de OV-shitkaart in te voeren. Om de inkomsten en vervoersstromen in kaart te brengen.
Heb je wel eens een UVB van dicht bij bekeken?
Gaan we het eens anders bekijken, in een volle coupé kom ik iemand tegen die niet is ingechecked en ik vraag die persoon waarom.Persoon geeft me een antwoord en ik zeg dat het goed is want zijn verhaal klinkt aannemelijk, wat dacht je wat de rest van de coupé de volgende dag gaat doen. Precies niet inchecken want de Hc vond het gisteren ook goed en als het verhaal maar aannemelijk is.
De enige instantie die kan beoordelen of de reiziger zich keurig aan de regels houdt is Bureau Nabetalingen.
Big brother is watching you.Bij aankopen in winkels wordt niet voor niets gevraagd of jeeen eventueel garantiebewijs per email wilt hebben.Op dezemanier kunnen ze exact je uitgaven controleren.Bv : als je een inkomen hebt van 2000 euro per maand en je geeft 2500 euro uit komt de tijd dat je moet verantwoordenwaar die 500 euro extra vandaan komen.
Dit lijkt me onzin.