Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 21:59:52
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 21:50:27
Toon hier je (model)treinfoto's door puntenglijder
Vandaag om 21:38:32
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11

Auteur Topic: Simpele Multi-/LokMaus / Roco-/LocoNet / LokPilot compatible DCC module booster  (gelezen 81336 keer)

Haradigi

• Offline Offline
  • Meet (kijk, voel, ruik) & dan weet je het.
Re: Simpele Multi-/LokMaus / Roco-/LocoNet / LokPilot compatible DCC module booster
« Reactie #180 Gepost op: 30 December 2013, 13:43:11 »
Hi Hans,

Je club is toch groter dan 20. Misschien ook iets voor 3-rail rijders, Marklin of zo  ........ :-)
Eventueel een ouderwets jumpertje erop om om te schakelen naar Motorola, dat lukt je vast wel?

groet
Harald

HansQ

• Offline Offline
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re: Simpele Multi-/LokMaus / Roco-/LocoNet / LokPilot compatible DCC module booster
« Reactie #181 Gepost op: 30 December 2013, 14:00:50 »
@Haradigi:
Deze booster-hub is voor NMRA-DCC bedoeld en ik heb nog niet getest met het Motorola protocol maar ik vermoed dat dat niet gaat werken, zien de "SX-discussie". M'n club is inderdaad groter dan 20 personen, ik moet 50 PCBs bestellen om die Euro 2 te halen...
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

Bladerer

• Offline Offline
« Reactie #182 Gepost op: 30 December 2013, 14:32:19 »
@Hans ik zat ook te kijken naar die s-nano die vanmorgen voorbij kwam, leuk ding om te gebruiken. Zoals ik in de handleiding zie sluit je die gewoon aan op een DCC voedingssignaal, zat die nu niet ook op de booster en is dus ook aan te sluiten? Dit i.p.v een Gen-li interface van Paco voor sommige mensen een leuk alternatief. Het hoeft allemaal niet op 1 PCB!

Gr Arthur

HansQ

• Offline Offline
« Reactie #183 Gepost op: 30 December 2013, 14:38:36 »
@Bladerer:
Voor zover ik het kan bekijken is de S-Nano een USB-DCC interface. Dus je sluit 'm op een USB poort aan en dan genereert de S-Nano een DCC "railsignaal" dat je vervolgens met een booster kunt versterken vor je rails, bijvoorbeeld met "mijn" booster-hub. Met de juiste software wordt je Windows PC dan een DCC-centrale, vergelijkbaar met MR-Direct (dat alleen met DOS werkt)...
De GenLI en GenLI-S88 van Paco en ook de ExpressNetLI van Karst en Wim zijn PC-XpressNet interfaces. Je heb dan dus nog steeds een centrale nodig, bijvoorbeeld een Roco MultiMause, die voor een DCC signaal zorgt. Dat kun je dan met de Roco-kastje (of "mijn" booster-hub) versterken en op je rails zetten.
HansQ, RailClub Utrecht

Bladerer

• Offline Offline
« Reactie #184 Gepost op: 30 December 2013, 14:46:34 »
Juist, en dat dcc signaal kan ik wel op jouw booster aansluiten toch op die "option" op de PCB toch.
Lijkt me leuk om eens mee te pielen. Ga wel eens kijken waar ik een dergelijke s-nano kan bestellen. Heeft alleen helaas geen terug-meld optie zoals de Xpressnetli.

HansQ

• Offline Offline
« Reactie #185 Gepost op: 30 December 2013, 14:48:51 »
@Bladerer:
Je kunt het S-Nano signaal direct op de "basis-uitvoering" van de booster-hub aansluiten, geen "opties" nodig! Ik zal es bij Bert informeren waar hij zijn S-Nanootje vandaan haalt... :)
HansQ, RailClub Utrecht

Bladerer

• Offline Offline
« Reactie #186 Gepost op: 30 December 2013, 17:18:24 »
Dat wil ik ook graag weten! De DCC service heeft hem niet op de site staat en de fabrikant verwijst wel naar hun site dus ben benieuwd waar je hem kunt kopen. Wie het weet, ik hoor het graag.

Gr Arthur

HansQ

• Offline Offline
« Reactie #187 Gepost op: 30 December 2013, 18:05:24 »
HansQ, RailClub Utrecht

Bert Mengerink

• SPOOR1HOBBY
  • Offline Offline
  • Het liefste stoom in module vorm
« Reactie #188 Gepost op: 31 December 2013, 09:58:03 »
@Hans & @Arthur,

Ik heb de S-nano gewoon direct bij Sprog besteld in Engeland.

Groet,
Bert
Groeten,
Bert Mengerink

Er is altijd tijd om iets nieuws te beginnen.
Veel succes met de hobby.

dimo1_dimo1

• Offline Offline
« Reactie #189 Gepost op: 31 December 2013, 12:29:39 »
in grote aantallen bestellen van de onderdelen vanuit hong kong via ebay zou misschien de prijs nog iets kunnen laten zakken ???
dan kan je denk ik er ook wel redelijk goedkoop een koel lichaam bij doen ;)
groeten,
Auke

br194

• Offline Offline
  • Zie geen problemen, alleen uitdagingen.
« Reactie #190 Gepost op: 31 December 2013, 19:45:37 »
Hans,

Ben er even een weekje tussen uit en er is al weer veel gebeurd.
Even terug komen op mijn opmerking (pagina 9):
De jumper setting begrijp ik wel, maar pen 6 van beide front aansluitingen doorverbinden (evenzo pen 1) lijkt mij geen goed idee indien er lokmuizen worden aangesloten.
Het is goed mogelijk dat je dan problemen krijgt.
Dat is ook één van de rede dat in de Roco boosters bij de slave ingang pen 1 en 6 NIET worden gebruikt.
Daarom is het beter om beide aansluitingen apart te jumperen.
Verder niets dan lof over jou initiatief.  (y)
Ziet er verder prima uit.
Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten, ook al zou hij wat duurder uitvallen.  ;)
Het enige wat ik mis in de "prijslijst" is het kastje waar je hem in moet bouwen", maar dit terzijde.   ;D

Willem.

jakop

• Gast
« Reactie #191 Gepost op: 31 December 2013, 20:02:19 »
Om boven die 20 stuks te geraken (buiten je clubleden) wil ik me hier ook aanmelden voor 2 stuks bouwpakketjes (helemaal compleet indien mogelijk). Het mijn bedoeling ze beide voor 2 baansecties via loconet achter een IB 'te hangen'. Wat er dan af kan aan opties en wat er wel op moet kan ik nog even niet overzien...

HansQ

• Offline Offline
« Reactie #192 Gepost op: 01 January 2014, 02:15:13 »
@BR194:
Ik zal de doorverbonden 1 en 6 pennen testen, zowel met de LokMaus2 als de MultiMaus... Over een kastje, het idee is om de  booster-hub (eventueel ondersteboven) onder een module te schroeven, met de front aansluitingen door de modulekast heen. Als iemand een idee heeft voor een kastje houd ik me aanbevolen!

@Jacob:
Leuk dat je interesse hebt! Als je ze op de LocoNet-B aansluiting hangt heb je alleen de basisuitvoering nodig als het goed is. Ik heb getest met een ProfiBoss maar nog niet met een IntelliBox, maar dat ga ik zeker doen!
HansQ, RailClub Utrecht

HansQ

• Offline Offline
« Reactie #193 Gepost op: 01 January 2014, 02:42:02 »
Ik heb nog wat uitzoekwerk gedaan over dat doorverbinden van pennen 1-1 en 6-6 van 2 LokMausen en op basis van het schema (reverse engineered door Dipl.Ing. Michael Zimmermann, bij deze dank) van de LokMaus2 kom ik tot de conclusie dat dit geen kwaad kan:

Het signaal op pennen 1 van de muizen gaat alleen naar buiten en is een unipolair dus ten opzichte van de massa altijd positief signaal. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de t09 van de ene muis het signaal van de andere muis via een diode en 2x3 470 Ohm weerstanden dus ongeveer 300 Ohm naar beneden probeert te trekken. Dat is dan maximaal iets van 40 mA dus dat gaat wel goed.

Op pennen 6 van de muizen komt er alleen maar een signaal naar binnen dat stevig naar beneden wordt getrokken. Met twee muizen tegelijk verandert daar niks aan dus ik ga ervan uit dat er niks mis kan gaan en de "ik ben een Slave" detectie als normaal gaat verlopen.

Ik ga er even van uit dat de MultiMaus op eenzelfde manier in elkaar zit, maar dat ga ik dus testen. Muizen worden in deze vorm intussen niet meer geproduceerd door Roco dus voor toekomstige Roco apparatuur ben ik niet zo bang. Standaard XpressNet apparatuur hoort de penne 1 en 6 te negeren dus dat moet ook goed gaan...
« Laatst bewerkt op: 01 January 2014, 02:55:46 door HansQ »
HansQ, RailClub Utrecht

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #194 Gepost op: 01 January 2014, 10:37:50 »
Mocht het zover komen dan ben ik ook wel geinteresseerd in een booster/hub dingetje  ;D
Enig probleem is dat ik t zelf niet in elkaar kan zetten en even niet weet welke versie voor mij de beste zou zijn.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0