Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Opstart / geluid door JPP
Vandaag om 17:46:33
Opstart / geluid door JPP
Vandaag om 17:45:12
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Frank 123
Vandaag om 17:43:03
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Chris Westerduin
Vandaag om 17:36:00
Bisonkit verdunner door Rob Ellerman
Vandaag om 17:27:36
Het betere bochtenwerk door Ronald Halma
Vandaag om 17:24:01
h0 diorama USA “The Paintshops” door Ronald Halma
Vandaag om 17:22:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:17:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 17:12:45
US diorama in H0 door Bert55
Vandaag om 16:57:54
Doornvliet door Daan de leeuw
Vandaag om 16:41:21
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door MaraNCS
Vandaag om 16:27:22
Titel aangepastL Sik problemen! door Ronald69
Vandaag om 16:16:55
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 16:07:36
Een kantoorbaan in schaal N door bord4kop
Vandaag om 15:57:06
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:54:49
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
  

Auteur Topic: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4  (gelezen 59821 keer)

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
  • Yes we can!
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #180 Gepost op: 16 juli 2017, 17:16:32 »
Dat soort grappen moet je maar op een modelbaan uithalen.
Als lid van een restauratieclub hoor je met zo'n onprofessionele stunt meteen de deur uitgeschopt te worden!
mvrgr
Koopmans, ooit voorzitter van de Tramweg-Stichting

Tot zover jjg koopmans.... ::)
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #181 Gepost op: 16 juli 2017, 19:04:05 »
Ik denk als je dat doet dan boem weg mat 57.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 634
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #182 Gepost op: 16 juli 2017, 20:00:23 »
Dat heb je overigens ook vaak met oude apparaten die je na jaren weer aansluit op het lichtnet: rook. (y)
Voor een geheel treinstel zal dat denk ik ook opgaan.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #183 Gepost op: 16 juli 2017, 20:07:45 »
Inderdaad. Eerst de motor schoonmaken, wielen poetsen en ASB'tjes vervangen. Daarna rustig laten inlopen en dan een decoder plaatsen. Dat wordt dan wel wat aanpassen want het stel is natuurlijk nog helemaal analoog.
No dress rehearsel, this is our life.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #184 Gepost op: 16 juli 2017, 20:22:38 »
Tot zover jjg koopmans.... ::)
Kan wel zijn maar ik ben het wel met hem eens!
30 jaar stilgestaan en dan zo'n grap uithalen als Patrick voorstelt?
Ik weet niet wat er met de wielaslagers is gebeurt in die 30 jaar, maar standtijd van vet is zeker geen 30 jaar dus dat is aan het verzepen en zal niet meer smeren, gevolg warmlopende rolagers met alle gevolgen van dien.
Als de Stichting zo'n stunt uit zou halen zou ze zichzelf een behoorlijk imagoschade bezorgen.
Het stel mag dan wel verreden zijn in leuven maar op eigen kracht heeft het al 30 jaar niet meer gereden, dus of de manchetten van triplekleppen en remcilinders nog goed afdichten is ook maar de vraag.
Maar ik zeg al, ik wacht af wat de specialisten van de Stichting doen, zij hebben het stel onderzocht, afspraken gemaakt en en voorlopig plan van aanpak.
Laat die mensen op hun gemak hun werk doen enzodra het kan komen ze wel met nieuws naar buiten. Laat ze eerst maar onderzoeken en het stel veilig overbrengen naar Amersfoort.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25279
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #185 Gepost op: 16 juli 2017, 20:28:00 »
Ik weet niet wat er met de wielaslagers is gebeurt in die 30 jaar, maar standtijd van vet is zeker geen 30 jaar dus dat is aan het verzepen en zal niet meer smeren, gevolg warmlopende rolagers met alle gevolgen van dien.
De wiellagers en motorlagers en tandwielen zijn voor het transport ongetwijfeld van nieuw vet voorzien. Desondanks zijn ze voorzichtig te werk gegaan want het treinstel is met max. 40 km/u versleept.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4237
    • Modeltrein projecten
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #186 Gepost op: 16 juli 2017, 20:32:53 »
Even doorpiepen met de multimeter. ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6450
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #187 Gepost op: 16 juli 2017, 20:48:51 »
Ik geloof niet dat de opmerking 'zet maar gewoon tegen de draad' serieus is bedoeld, nog los van het feit dat de steller de bevoegdheid en de middelen mist om het stel daadwerkelijk ongerestaureerd onder hoogspanning te zetten. Ik begrijp daarom niet helemaal waarom  daar zo heftig op gereageerd moet worden...

En inderdaad, na 30 jaar onder het stof eerst langzaam opstarten met een variac  ;D
Boomshanka!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #188 Gepost op: 16 juli 2017, 20:59:29 »
Uitstekend verwoord Paul, ik dacht hetzelfde.

Schitterende foto Niels  (y):
SM54 220.902 bij Booischot by dh3201, on Flickr
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #189 Gepost op: 16 juli 2017, 21:19:21 »
30 jaar stilgestaan en dan zo'n grap uithalen als Patrick voorstelt?
Maar er wordt helemaal niks voorgesteld.  ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #190 Gepost op: 16 juli 2017, 22:39:47 »
Wat was de reden dat het 30 jaar lang stilgestaan heeft, waarom is het nooit eerder als museumtrein opgeknapt? de jaren 90s waren economisch gezien betere tijden dan nu...
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #191 Gepost op: 16 juli 2017, 22:51:50 »
Omdat de NMBS zich daartoe niet geroepen voelt , en alles nog het liefst verschroot


S

BMT

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #192 Gepost op: 16 juli 2017, 23:18:12 »
De NMBS voelt zich net zoveel geroepen als de NS ,
of wel dat zijn vervoers maatschappijen geworden en geen musea.
En als ze zo graag verschroten dan had het stel niet in nederland gestaan ...
dus denk dat die uitspraak een beetje on doordacht is..
De NMBS is juist het museum materieel aan het afstoten en onderbrengen bij instanties waar het materieel juist wel behouden blijft!
Lijkt mij als bedrijf geen verkeerde gedachten....

En wat mij ook verbaast is dat de stichting hondekop energie gaat steken in de 3 Kv installatie daar ze toch nooit in belgie zullen mogen rijden , de NMBS afdeling museum materieel en ook de TSP al geen ritten meer rijden omdat infrabel de regels en eisen zo hoog hebben gesteld dat het niet meer normaal mogelijk wordt gemaakt .
Maar ja misschien een eigenwijze hollander ,,,krijgt die het wel voor elkaar ..de jaren zullen het leren.
Bert.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #193 Gepost op: 16 juli 2017, 23:27:36 »
2 dingen gaan denk ik een beetje mank in voorgaande bericht.
Ten 1ste weet je niet wat er voor afspraken zijn gemaakt tussen de stichting en de NMBS/infrabel op het vlak van in de toekomst wellicht in Belgie mogen rijden.
Ten 2e ,ik heb nergens gehoord of gelezen dat de stichting zelf roept dat ze de 3Kv installatie werkend willen gaan maken om ritten te maken richting Belgie.

Als laatste sluit ik me aan bij vorige berichten,laat die mensen nou 1st maar is aan de gang gaan met dat stel en als men t.z.t. wat kwijt wil over hun plannen nu of in de toekomst,dan horen we t vanzelf wel  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25279
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #194 Gepost op: 16 juli 2017, 23:31:11 »
En wat mij ook verbaast is dat de stichting hondekop energie gaat steken in de 3 Kv installatie daar ze toch nooit in belgie zullen mogen rijden ,
Volgens mij zitten er geen twee aparte installaties in voor 3kV en 1,5kV. Die zitten zo in elkaar verweven dat het zinloos zou zijn om het 3kV gedeelte buiten beschouwing te laten.