(En de manier waarop men het Rijksmuseum heeft hersteld met een zo oorspronkelijk mogelijke bouwsubstantie vind ik MOOI!!! )
De karretjes zijn weg en vervangen door een pad door de wereld. De bezoeker krijgt een "walkman" of iets dergelijks.
Mijn zoontje vind de achtbaan geweldig. Die zal hevig teleurgesteld zijn, als het een duf looppad wordt....Ik denk dat er nog een heleboel bezoekers zijn die de achtbaan erg leuk vinden. Hoe vervelend het ook voor ons hobbyisten is. Een tijdelijke openstelling voor belangstellenden of de karretjes langzaam in het licht laten rijden, lijkt me makkelijker haalbaar.
Precies, een simulator. Dus nep. In wereld 3 kom je langs, onder en tussen echte, imponerende stoomlocs gereden in het duister. Lekker spannend, met rook, harde geluiden, onverwachte dingen. Ik kan me prima voorstellen dat dat zeker indruk maakt op kinderen.
Dat kan ik me ook zeker voorstellen. Maar is dat het waard twee unieke topstukken op te offeren? Nee, absoluut niet. En voor een echte ervaring met imponerende stoomlocs met rook en alles zou ik adviseren bij een museumlijn te gaan kijken... En als die wereld gehandhaafd blijft maar zonder karretje is dat toch even spectaculair?? Voor een achtbaan rit kun je terecht in een pretpark.
Niet alleen op kinderen, ik heb het ritje meermaals gedaan en blijf het leuk vinden.
Zoveel in Nederland gebouwde stoomlocs lijken me niet behouden te zijn.
Correctie: jij vindt het t niet waard om twee topstukken aan op te offeren. Ik heb er minder moeite mee. Het is jammer, maar een begrijpelijke keus. Laat dat ritje gewoon voortbestaan, mensen beleven er plezier aan. Er zijn alleen paar zeurende hobbyisten die menen de wijsheid in pacht te hebben op bepaalde vlakken en die wel even zullen gaan zeggen hoe het wel zou moeten.