Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De spoorhaven van Zuidbarge. door Charles_
Vandaag om 17:05:21
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric B
Vandaag om 17:01:53
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:58:09
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door henk
Vandaag om 16:53:54
Märklin M tapijtbaan door seinhuiswachter
Vandaag om 16:46:19
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door bellejt
Vandaag om 16:41:42
Modelbaan Beltheim. door mass am see
Vandaag om 16:30:40
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:13
schakelen MP1 met handschakelaar en digitaal door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:14:46
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:55:00
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door Montanbahn
Vandaag om 15:33:59
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door MOVisser
Vandaag om 15:30:52
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 15:28:05
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 14:50:35
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Hammondman
Vandaag om 14:09:57
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:09:56
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:59:10
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:43:46
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 13:32:08
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door Eric B
Vandaag om 13:04:21
hamo digitaaal maken door Biesje
Vandaag om 12:39:45
Frie ?? door janw
Vandaag om 12:28:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 11:42:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 11:27:57
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
Vandaag om 10:51:09
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door Montanbahn
Vandaag om 09:47:22
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:48:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:42:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 02:24:03
Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door ArjanB
Vandaag om 02:08:02
  

Auteur Topic: Station Eibergen - de aanleg  (gelezen 49999 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #120 Gepost op: 06 September 2013, 18:48:14 »
Even een raar idee  :-X
Waarom een 2 baansweg als het een soort fabrieks terrein betreft ?
Aan de linkse kant van die weg die r nu ligt een erfafscheiding/hekwerk in welke vorm ook maken, en een soort toegangspoort zodat men het terrein van de pickerfabriek op rijd om spullen te brengen of te halen.
Kun je met bv klinkertjes gaan stoeien,krassen en rotzooien met gips  :P
En dan buiten de poort(dus voorbij je spoor ri fabriek) een 2 baansweg gebeuren.
Probleem opgelost,doen ze t maar zonder slootje daar  ;D  :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #121 Gepost op: 06 September 2013, 20:49:39 »
Het weg wat er ligt komt er niet te liggen.
Tussen het station en de fabriek door komt een stuk verharde weg tot aan het station en dwe weg loopt dan door onverhard naar links.
De wegen die er nu liggen had ik er maar zo neer gelegd, ze zijn ook te smal


Ik heb nu links en rechts toch een bocht wissel neer gelegd.




excuses voor de mindere kwaliteit maar ze zijn met een simpele kamera gemaakt

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #122 Gepost op: 06 September 2013, 20:54:54 »
ziet er goed uit die wissels bij de kolen bak :) Doetjes worden wel wat kort daar :(
groeten,
Auke

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #123 Gepost op: 06 September 2013, 20:59:32 »
Het waren ook korte sporen, als er 1 of 2 wagens kunnen staan is het veel

EDIT

net nog even geprobeerd, iets langer is toch wenselijk, (6103) langer
« Laatst bewerkt op: 06 September 2013, 21:02:59 door De Stoker »

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9050
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #124 Gepost op: 06 September 2013, 21:32:44 »
Eindje opweg al, Gerwin. (y)

Gr Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #125 Gepost op: 06 September 2013, 21:46:00 »
ben bezig met de wissels op de decoder aan te sluiten maar heb nog wat moeite met de instelling van de adressen in de tc, de wissels schakelen wel maar nu heeft de loc adres 1 en de decoder volgens mij ook? of dit gaat werken weet ik nog niet.
Ook om starks in koploper de wissel te kunnen herkennen? maar dat later

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #126 Gepost op: 07 September 2013, 02:12:47 »
Ik begrijp nog steeds het nut niet van die wisselverbinding tussen spoor 2 en 3 (wissels 3 en 4?). Het levert toch geen extra mogelijkheden op, verkort alleen de sporen?

groet Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #127 Gepost op: 07 September 2013, 07:40:39 »
Ik ook nog niet maar het is wel karakteristiek voor dit station.
Moet nog eens graven in het verleden waarom het ooit zo is aangelegd.
Misschien dat anderen dat weten

@tijgernootje
Heb ik speciaal voor jou foto's geplaatst van mijn wagens hoor ik je er niet over  :-\ ze staan inmiddels alweer een bladzijde terug

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #128 Gepost op: 07 September 2013, 10:28:25 »
ik denk dat dat is om een loc met 1 wagon niet de hoofd baan op te hoeven sturen als deze links weg moet rijden..
groeten,
Auke

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #129 Gepost op: 07 September 2013, 11:48:01 »
@tijgernootje
Heb ik speciaal voor jou foto's geplaatst van mijn wagens hoor ik je er niet over  :-\ ze staan inmiddels alweer een bladzijde terug

Ow crap helemaal vergeten dat in t voorgaande berichtje erbij te stoppen  :-[
Afijn beter laat dan nooit zullen we maar zeggen  ;)
De verbouwing voor dat licht is geheel geslaagd  (y)
T origineel lijkt een stadion op wielen  ;D en dat andere met led verlichting doet t geheel erg sfeervol en gelijkend overkomen met de werkelijkheid.
Kortom lkkr doorgaan daarmee   8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1647
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #130 Gepost op: 07 September 2013, 14:05:42 »
hoi Gerwin,

goed idee zo met de meegebogen wissels, t is niet super Nederlands maar zeker met jouw beperkte ruimte toch de beste keuze lijkt mij. Wellicht nog goed kijken naar je beide opstelsporen op je emplacement? deze zijn nu erg kort, misschien t laatste wissel naar rechts verleggen, in het raccordement spoor, die loopt in een boog we, kan mooi de aftakking vh wissel liggen, dan kun je ook je omloopspoor ietstiepietsie langer maken

Je schiet lekker op zo ;)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9050
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #131 Gepost op: 07 September 2013, 16:49:30 »
Gerwin,

In railplan Tiel was ik ook bezig om alles exact na te gaan bouwen volgens origineel plan. Tijdens het tekenen ontdekte ik dat je zelfs een relatief klein station niet 100% kan nabouwen. Bv alleen al de sorteersporen al, daar bleef er 1 van over, terwijl in werkelijkheid er wel 3 waren met nog een inloopstuk ervoor.
Het is echt niet erg als je een spoortje er niet bij hebt als een ander spoor daardoor beter functioneerd. In de modelbouw geldt zo dicht mogelijk de werkelijke situatie benaderen.
Uiteindelijk bepalen straks de plaatsing van de gebouwen en het bouwen van de omgeving van Eibergen het uiterlijk van je baan.

Wel heel goed dat je schuift met de sporen, dan krijg je goed beeld van alles. (y)
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8624
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #132 Gepost op: 07 September 2013, 17:05:39 »
Ik begrijp nog steeds het nut niet van die wisselverbinding tussen spoor 2 en 3 (wissels 3 en 4?). Het levert toch geen extra mogelijkheden op, verkort alleen de sporen?

groet Marc

Ik eigenlijk ook niet, aangezien dit in de originele sporenplannen ook niet voorkomt.
Jeroen

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #133 Gepost op: 07 September 2013, 17:26:58 »
Er hebben in Eibergen verschillende sporen gelegen maar zijn later ook weer afgebroken.
In de foto in mijn avatar, die staat ook ergens in dit topic aan het begin, is duidelijk deze wissel constructie te zien, ook in een boek over de history van het station komt deze constructie voor.
Echter niet in kombinatie met twee sporen volgens mij alleen maar in combinatie met spoor drie, de laatste luchtfoto hier gepost is volgens mij van rond 1950 dan is spoor 4 er aan toe gevoegd (geweest) daar lijkt een spoor te lopen., maar is die wissel constructie weg.

Mogelijkerwijs is het ooit een ontwikkeling geweest, dat in de vroege jaren 1890 - 1910 (oid) er met korte wagons is gereden maar gaande weg de wagons langer werden en de wissel constructie overbodig is geworden. Ik vindt hem zelf wel grappig of het functioneel is weet ik niet maar mijn bedoeling is ook met kort materiaal te rijden ongeveer zoals de wagons die ik aan het verbouwen ben.
Ik had de wissel constructie er even niet tussen zitten toen vond ik het te veel lijken op een gewone startset.

@wim1969, als ik je suggestie goed begrijp bedoel je dat in spoor 5 de aftakking naar spoor 4 komt in plaats van in spoor 3. Dit heb ik even bekeken want het verlengd de sporen 3 en 4 maar ik heb er helaas de wissel (nog) niet voor. ik heb nog twee wissels liggen maar die gaan de verkeerde kant op.


De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Station Eibergen - de aanleg
« Reactie #134 Gepost op: 13 September 2013, 18:01:34 »
/off ttopic
US rail road

zeker dat stukje van die los lopende wagons op 5:50

/on topic