Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 21:57:35
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Bennis
Vandaag om 21:52:59
NS 8100 in 0 door moonlicht
Vandaag om 21:45:27
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:45:18
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door cor_b
Vandaag om 21:43:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:39:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 21:26:01
Rijnstraat door R1954
Vandaag om 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
Vandaag om 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
Vandaag om 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 20:17:37
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!  (gelezen 94129 keer)

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1053
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #120 Gepost op: 14 May 2013, 21:47:39 »
Ja, dat mag.  ;D

bart

 ;D (y)

Waar komt deze transfer(s) weg?

lokpaint

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #121 Gepost op: 14 May 2013, 22:47:39 »
Hoi

Zelf getekend en geprint.

Bart

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #122 Gepost op: 14 May 2013, 22:47:50 »
Die maakt ie zelf.

Euh, Bart was me net voor :)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #123 Gepost op: 15 May 2013, 21:10:59 »
En zijn er al anderen bezig met opknappen/ombouwen (anders dan Gerard)?

Bij mij blijft het voorlopig nog bij voorbereiding, aangezien nog wat mensen op een buffetrijtuig zitten te wachten... ;D Evenwel arriveerde vorige week dit:

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2935
  • Twentelijn 1968-1980
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #124 Gepost op: 15 May 2013, 21:21:17 »
Hoi

Zelf getekend en geprint.

Bart

[offtopicmodus]
Hoe krijg je het voor elkaar: exact een uur later antwoorden  ;D
[/offtopicmodus]

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #125 Gepost op: 16 May 2013, 21:59:10 »
 ;D hij is hier ook eindelijk binnen. Geen schade, en het ding rijdt prima. Wel een kant op wat brommerig. Dat zal wel met het tunen van de cardanas te maken hebben; heeft iemand dit al verholpen?
Grtz!
Tedo

JDW

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #126 Gepost op: 17 May 2013, 16:51:25 »
Heb de DE2 begin vorige week binnen gekregen. Rijdt verder prima. Bentink heeft er een ESU ingezet en alles werkt goed. Ga er niet te veel aan veranderen, overspuiten is voor mij nog een stap te ver. Vanmiddag bij Kleinspoor de transfers besteld. Maar eens kijken hoe dat gaat. 

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2899
    • Richie's homepage
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #127 Gepost op: 17 May 2013, 20:23:59 »
De eerste bak is in tweëen:

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15430
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #128 Gepost op: 17 May 2013, 20:39:09 »
Hé! De DE½! Die was erg zeldzaam, geloof ik  :P

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #129 Gepost op: 18 May 2013, 15:07:58 »
He mannen ik ben nieuw op dit forum. Lees met belagstelling dt draadje. Wie weet een adres voor blauwe reclame decals of kan ik ze beter spuiten ?

Heb een keer een setje reclamebanen besteld bij kleinspoor om m'n 93 om te toeveren maar die zijn niet goed voor een DE1-2 (rood / geel). Afmetingen kloppen niet helemaal waardoor het uiteindelijk niet uitziet als je ze erop wrijft. Heb ze toen ook meteen weer eraf gehaald. Spuiten is een betere optie.
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4296
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #130 Gepost op: 18 May 2013, 15:11:37 »
Ok

Decoder geplaatst, en bij het kap terugzetten ging de grote stekker "redelijk" soepel. Maar hoe frut je in hemelasnaam die kleine stekker naar de andere bak erin ?

Wat een constructie. Overigens, meteen naar de cardanas gekeken, die lijkt bij mijn exemplaar redelijk "einwandfrei" te lopen, ook bij maximale uitslag. Dat is dan weer mazzel. Ook verder geen gebreken gevonden.

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor


Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4296
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #132 Gepost op: 18 May 2013, 21:13:57 »
Dank Floris

Had ik al geprobeerd, maar zal wat meer geduld proberen te hebben....  ;D

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2899
    • Richie's homepage
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #133 Gepost op: 18 May 2013, 22:01:22 »
Niets forceren, want dan gaat het mischien mis. Je moet trouwens de printplaat wel tegenhouden met een sateprikker, want als die terugveert gaat het inderdaad niet lukken.
Ik heb vandaag het chassis van de middenbak in een DE2 gehangen en daarmee eens proefgereden. Het geheel gedraagt zich goed in bochten en wissels, zelfs s-bochten in wisselstraten gaat goed. Daarbij heb ik wel met de motorwagen voorop gereden, dus niet geduwd. Wel laat de trekkracht op hellingen te wensen over, mischien als alles er weer op zit (dus meer gewicht, dus betere grip) dat het dan beter gaat, maar mischien ook wel niet als het geheel dan te zwaar is. Mischien moet er dan nog wel een motor in de andere bak bijkomen.

Volgende stap is de tweede bak doorsnijden.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2899
    • Richie's homepage
Re: BNLS-Werkspoor - Artitec DE-2: van kneusjes naar kanjers!
« Reactie #134 Gepost op: 19 May 2013, 20:53:55 »
Vandaag van de tweede bak alle onderdelen gehaald zodat die doormidden kan.
In de middenbak van het inmiddels driedelige frame heb ik een stukje gaatjesprint geplaatst om de draden van de draaistellen aan te sluiten. Er wordt nu van alle 8 draaistellen stroom afgenomen. Ergens blijven staan omdat er een stukje spoor smerig is of op een hartstuk van een wissel is er nu niet meer bij. Ook nog even weer proefgereden met interieur en kap op de motorbak om te kijken of dat de rijeigenschappen verbeterd. Wel iets, maar hellingen gaat nog niet echt geweldig. Wie heeft er nog een kneusje en ziet het toch niet zitten deze op te knappen? Ik kan nog wel een motorwagen gebruiken ;)