In het Openluchtmuseum hebben we dezelfde situatie: een kleinere hal met tramrails naast de grote remise.In het NOM is dit de werkplaats met allerlei metaalbewerkingsmachines, waar je over de rails een compleet draaistel naar binnen kunt rijden.Een hele tram komt nooit voor, want daarvoor is gewoon te weinig ruimte, zowel in de lengte, als in de breedte.Voor de trams bestaan er hefbokken, waarmee de tram in de remise in zijn geheel in één keer opgetild kan worden.In één van de draadjes van de burgemeester van Hespedam is dit eens getoond; hier werd een HTM buitenlijner opgebokt.(Jaha, ik weet dat dit wat opwinding heeft veroorzaakt, omdat de hefbokken niet op de juiste steunpunten van de tramwagen bevestigd waren, hè Frans? )Ik zou Mark willen voorstellen om wat losse assen en/of draaistellen op dit spoor te zetten in gezelschap van een werkwagen.Verder: goed bezig, Mark Groeten, Rob.
Ik zie dat je ook de Haagse gewoonte hebt overgenomen om bovenleidingmasten midden in een afgedankt spoor te plaatsen, zoals tussen station HS en het Rijswijkseplein...