Ik gebruik een oude ATX-pc voeding, die levert voldoende vermogen (max 15A op de 12v lijn). Dit voor ongeveer 12 meter led verlichting (2x warmwit en 1xRGB). In combinatie met 2 DMX-controllers en 1 DMX-player. Zie ook mijn bijdragen in dit draadje en mijn eigen draadje
Controleer alsjeblieft of de voeding kortsluitvast is. Menig computervoeding is het niet namelijk.Met dergelijke vermogens zijn smeulende kabels zo gepiept...
Als ik nou ieder latje wil voorzien van een dimbare warmwitte ledstrip, dan zou ik 2 van die rollen nodig hebben.Eea betekend echter wel dat ik er allemaal losse stukken van moet maken en die dan op een of andere manier moet doorverbinden.Is dat goed te doen en zo ja, hoe is dat dan het makkelijkste of zijn er een soort verloopsnoertje nodig?
Is het eigenlijk wel nodig om naast een RGB strip nog een (warm) witte strip te monteren? Je kan immers met RGB alle kleuren maken. Mogelijk geeft RGB een lagere lichtopbrengst, maar dat is op te vangen door extra strips.
Bert, geen enkel probleem om in China een 2 rollen te bestellen dan ben je voor een euro of 50 klaar inclusief voedingen. Neem dan wel rollen met 5050 leds. De watervaste versie (de ingegoten ledjes) kan wel maar hoeft niet. De strips kan je inderdaad gewoon inkorten (knippen met een schaar) en met een paar draadjes van (0,14mm2) doorverbinden. Let bij het aanbrengen op de latjes dat je de strips vastlijmt. De plakstrips houden het niet helemaal goed. Bij langdurig branden gaan ze los hangen. Ervaring mee Er zijn mensen op het forum die netjes een aluminium strip als plak basis hebben om de ledsstrip meer koel oppervlak te geven.Groeten Ronald.Groet Ronald.