Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 23:18:16
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 23:17:03
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 23:00:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 22:59:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
Vandaag om 22:56:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:53:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 145391 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #330 Gepost op: 05 December 2015, 18:04:48 »
De regels voor tunnels zijn nogal aangescherpt na een aantal noodlottige incidenten in de jaren '90.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2518
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #331 Gepost op: 05 December 2015, 18:55:02 »
Maar goed dat er in Nederland geen Rollende Landstrasse rijdt, want die zou dus helemaal niet via Barendrecht mogen...
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #332 Gepost op: 05 December 2015, 20:35:22 »
Maar heel dom eigenlijk, want voor de ICE zal de BetuweRoute vanaf Geldermalsen tot Zevenaar Oost een goede omleidingsroute zijn. Maar de BetuweRoute is schijnbaar niet geschikt voor het vervoer van reizigers...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #333 Gepost op: 05 December 2015, 20:38:40 »
Klopt! Er zijn te weinig nooduitgangen aanwezig.  :-\
Groeten Joop, machinist Lls

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8613
  • Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #334 Gepost op: 05 December 2015, 22:14:42 »
Maar heel dom eigenlijk, want voor de ICE zal de BetuweRoute vanaf Geldermalsen tot Zevenaar Oost een goede omleidingsroute zijn. Maar de BetuweRoute is schijnbaar niet geschikt voor het vervoer van reizigers...
Er wordt een spoorlijn aangelegd speciaal voor goederenvervoer zodat dat niet door steden hoeft en dit het reizigersvervoer niet in de weg zit en vervolgens gaan we deze lijn ook gebruiken voor reizigersvervoer. Ja het zou soms handig zijn maar dan had de BR net zo goed compleet geschikt gemaakt kunnen worden voor reizigers.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #335 Gepost op: 06 December 2015, 10:28:50 »
Toch staat me er iets van bij dat er in de eerste periode paden waren vrijgehouden op de betuweroute om bij verstoringen er een ice over te kunnen omleiden. In de praktijk zal het hier wel nooit van gekomen zijn.

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #336 Gepost op: 07 December 2015, 21:21:20 »
Dat is ook niet echt nodig, er zijn een heel aantal alternatieven (via Amersfoort-Ede, via Deventer naar Arnhem, via Venlo).

Praktisch gezien speelt ongetwijfeld ook nog mee dat er, bij omleiden over de Betuweroute, een machinist benodigd is met bekendheid op de Betuweroute.


Heußenstein : HO, DB 1957

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #337 Gepost op: 08 December 2015, 15:10:37 »
Lees net dat er 12 november testritten zijn gemaakt met een ICE stel op de Betuweroute, voor eventuele omleidingen bij verstoringen.


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8613
  • Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #338 Gepost op: 08 December 2015, 15:37:32 »
Apart, ik las vanwege de 25 kV die bij Zevenaar wordt aangelegd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #339 Gepost op: 08 December 2015, 16:45:58 »
Daar wordt hier niet over gesproken, doel van de ritten was volgens het artikel in RM testen of de systemen kunnen communiceren met die van de Betuweroute. 25Kv lijkt me inderdaad meer voor de hand liggen, maar daar wordt niets over vermeld.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #340 Gepost op: 08 December 2015, 17:14:15 »
De ERTMS Level 2 versies van de Betuweroute en HSL zijn verschillend van elkaar, vandaar de testen. 25KV is op beide lijnen gelijk dus omdat nou te gaan testen.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3545
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #341 Gepost op: 08 December 2015, 18:36:45 »
Het Alstom / Bombardier debacle?
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #342 Gepost op: 08 December 2015, 20:01:32 »
Het probleem met de tunnels in de Betuweroute inclusief de Barendrecht overkapping is naast het ontbreken van voldoende vluchtwegen (Barendrecht uitgezonderd) de gekozen brandbestrijding. Al deze goederen tunnels zijn voorzien van sprinklerinstallaties. Wanneer deze in werking treed is er totaal geen zicht meer, alles wordt zeer glad door het schuim en kan er verstikking cq verbranding optreden door stoomvorming. Uit ervaring (ik doe onderhoud in Barendrecht waarbij we de installatie testen) kan ik vertellen dat je, ook als er geen schuim toegevoegd wordt, daar niet in wil staan. Door een foutje collega was ik tot op de draad nat en stonk wie de pest, is geen schoon leidingwater, maar water uit de naastgelegen blusvijver, maar meest gevaarlijke was de desoriëntatie in de nevel!

Dat er in Barendrecht geen goederentreinen door de personen buizen mogen heeft te maken met de Hinderwetvergunning  die daar is afgegeven. Hier heeft de gemeente zich tijdens de planning en bouw heel hard voor gemaakt.

gr Peter

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8613
  • Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #343 Gepost op: 10 December 2015, 19:29:58 »
De ERTMS Level 2 versies van de Betuweroute en HSL zijn verschillend van elkaar, vandaar de testen. 25KV is op beide lijnen gelijk dus omdat nou te gaan testen.
Daar zal je wel gelijk hebben, al rijdt dat ding in Nederland niet op 25 kV dus zullen ze dat misschien ook willen testen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #344 Gepost op: 10 December 2015, 20:10:20 »
Onder ETCS rijdt de ICE in NL al, zowel Utrecht-Amsterdam als het stukje Zevenaar-Zevenaar Grens. Misschien de combi ETCS en 25 kV en de transities bij Meteren?