Die heb ik hier al eens voorbij zien komen volgens mij.
Dat is ook ons probleem we kijken met de ogen van vandaag naar gisteren.
In dit draadje is al een aantal keer geroepen dat NS beter TGV's of ICE's had kunnen kopen maar niemand is nog met de suggestie gekomen voor Japans spul: de class 395. Geschikt voor 25kV, gelijkstroom (750V maar dat lossen we wel op) en max. snelheid 225 km/u. Lijkt me leuk spul voor Lokaal gebruik.
In het 10 uur journaal zat een reportage vanuit België. Dankzij de wafelijzerpolitiek rijden er in Vlaanderen kennelijk Thalys-treinen waar geen hond in zit. Die treinstellen zouden prima gebruikt kunnen worden voor inzet tussen Amsterdam en Brussel.
Vaak is het met dit soort regeltjes, dat hoe dieper je er in duikt, hoe logischer het uiteindelijk wordt.Met het gevaar danig off-topic te gaan, vraag ik me af hoe jij het een en ander zou regelen als je op de stoel van de verantwoordelijke minister zou zitten?
In het 10 uur journaal zat een reportage vanuit België. Dankzij de wafelijzerpolitiek rijden er in Vlaanderen kennelijk Thalys-treinen waar geen hond in zit. Die treinstellen zouden prima gebruikt kunnen worden voor inzet tussen Amsterdam en Brussel.mvg,Gert
Dat NS nu 'klaagt' dat ze troep heeft ontvangen van AB, is dan ook niet meer dan een logisch gevolg van politiek falen jaren geleden.
Dat is wel erg makkelijk gesteld. Ongetwijfeld zal NS in het aanbestedingsproject steken hebben laten vallen. Maar dat ze nu klagen dat ze troep hebben ontvangen is in de eerste plaats te wijten aan het feit dat AB troep heeft geleverd. Je kunt de zaak van alle kanten bekijken, maar voor mij staat inmiddels vast dat Ansaldo niet heeft geleverd wat de klant redelijkerwijs kon verwachten.