Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Frans Peeters
Vandaag om 12:19:56
Roco Plan T door gtw6016
Vandaag om 12:18:12
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 12:18:01
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door maartenvdb
Vandaag om 12:17:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:13:31
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 11:55:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:55:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:51:02
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 11:42:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:19:17
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door willyTEE
Vandaag om 11:18:20
Microstepper motoren voor armseinpalen door Bert Senden
Vandaag om 10:41:57
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Martijn1974
Vandaag om 10:20:56
20 jaar BNLS door Simplex
Vandaag om 09:56:09
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 641941 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1530 Gepost op: 04 June 2013, 21:50:01 »
Nee hoor, ze bouwen inderdaad al 25 jaar hogesnelheidstreinen, zoals de ETR-500 (in een joint venture). Nou heb ik geen idee of dat ding kinderziektes had of heeft, maar toen ik er inzat, reed het prima. Af en toe snel en af en toe langzaam, maar dat zal meer met het traject te maken hebben gehad.

Echter, de ETR-500 is door FS ontwikkeld. De V250 is door AnsaldoBreda ontwikkeld. Dus de conclusie lijkt gerechtvaardigd dat ze met het ontwerpen van de V250 toch een beetje hoog gegrepen hebben.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1531 Gepost op: 04 June 2013, 22:00:27 »
Ja, ik heb het! De vervanger voor de Fyra! Gewoon een ETR-500F. Rijdt op 1.5kV=, 3kV= en 25kV~. Misschien iets aan de dure kant en 340 km/u is ook iets te veel van het goede, maar het is tenminste bewezen technologie en het rijdt.

Hoogstens zou het land van herkomst wat moeilijk kunnen liggen. ;D

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10747
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1532 Gepost op: 04 June 2013, 22:09:29 »
En buitengewoon fraai.  (y)
No dress rehearsel, this is our life.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1456
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1533 Gepost op: 04 June 2013, 22:23:45 »
En hier een overzicht van de ellende in Scandinavië.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3181
    • SpoorObjecten

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1535 Gepost op: 04 June 2013, 23:01:22 »
Wel knap dat de verkoper beweert dat hij 16 treinen op de kop getikt heeft, terwijl er maar negen daadwerkelijk in Nederland zijn...
Groetjes,
Emiel

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1207
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1536 Gepost op: 04 June 2013, 23:32:20 »
Ja, ik heb het! De vervanger voor de Fyra! Gewoon een ETR-500F.

Zou nog goedkoop kunnen ook. Ze geloven zelf in hun produkt dus de Fyra's naar daar en ETR-500F'en naar hier. Een mooie ruil!

Gr, Marc

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1537 Gepost op: 05 June 2013, 00:23:08 »
Uit het Brabants Dagblad van dinsdag 4 juni.


tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12181
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1538 Gepost op: 05 June 2013, 08:09:23 »
Hij's wel grappig  ;D
Mis alleen de angstloc nog om m halfverwege weg te slepen  :P
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26601
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1539 Gepost op: 05 June 2013, 09:02:44 »
Die angstloc heben ze expres weggelaten. Als hij strandt moet iedereen eruit om de helpen duwen. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5327
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1540 Gepost op: 05 June 2013, 10:08:13 »
Vond deze ook wel aardig:


RETROBAHN A.G.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11636
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1541 Gepost op: 05 June 2013, 10:41:24 »
En hier een overzicht van de ellende in Scandinavië.

In OdR 2012-3 stond ook een heel artikel over de IC4 in Denemarken.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1542 Gepost op: 05 June 2013, 13:49:24 »
Nee hoor, ze bouwen inderdaad al 25 jaar hogesnelheidstreinen, zoals de ETR-500 (in een joint venture). Nou heb ik geen idee of dat ding kinderziektes had of heeft, maar toen ik er inzat, reed het prima. Af en toe snel en af en toe langzaam, maar dat zal meer met het traject te maken hebben gehad.

Echter, de ETR-500 is door FS ontwikkeld. De V250 is door AnsaldoBreda ontwikkeld. Dus de conclusie lijkt gerechtvaardigd dat ze met het ontwerpen van de V250 toch een beetje hoog gegrepen hebben.

- Peter

Het RTL Journaal liet onlangs Maurits van Witsen aan het woord, emeritus hoogleraar Openbaar Vervoerkunde aan de TU Delft en oud-Hoofd planning en ontwikkeling van NS (de bedenker van o.a. Spoorslag 70), ondanks hoge leeftijd nog steeds zeer actief. NRC lezers kennen zijn geregelde opiniestukken over HSL en Fyra.
Dus niet iemand die nu ineens het grootste woord heeft, en zeker deskundig.
Hij vertelde dat Ansaldo en Breda vroeger twee gerenommeerde fabrieken waren die echter de laatste jaren door allerlei financiële en politieke perikelen aan lager wal zijn geraakt.

Wat me overigens ook boeit is hoe sinds begin deze week Meerstadt ineens de grote schuldige is in dit avontuur. Best wel handig om op die manier je eigen straatje schoon te vegem. Meerstadt heeft toch algezegd op te stappen.



Dirk

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1543 Gepost op: 05 June 2013, 14:36:51 »
Hij vertelde dat Ansaldo en Breda vroeger twee gerenommeerde fabrieken waren die echter de laatste jaren door allerlei financiële en politieke perikelen aan lager wal zijn geraakt.

Dat is inherent aan Italië. Het land is een voorbeeld van dat een grote invloed van de politiek vervelend kan uitpakken. Andere landen, met eveneens een sterke invloed van de staat, hebben daar veel minder last van.

Italië kan prima treinen maken: zie bijvoorbeeld de kantelbaktechnologie van de Britse APT die door Fiat verder is ontwikkeld. Toen Siemens zijn eigen kantelbakken ging maken was dat geen doorslaand succes.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1544 Gepost op: 05 June 2013, 14:56:13 »
Het was dan ook vast niet de bedoeling dat die kantelbakken zouden doorslaan...   8)

Sorry, maar deze was te leuk om niet in te tikken!

Morgen wordt het weer een spannend dagje in deze soap, want dan gaat AnsaldoBreda bekend maken welke stappen zij gaan ondernemen tegen NMBS/NS.

mvg,
Gert