Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:08:03
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644456 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1500 Gepost op: 04 June 2013, 14:38:18 »
Ik wacht eerst maar eens af wie de onderzoekers worden.

Welke partij komt er na de SP?

Dierenpartij? Commissie Ouwehand... lijkt me wel lachen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1501 Gepost op: 04 June 2013, 14:40:41 »
Ik denk dat ik het rapport nu al kan schrijven  :) We (wij als in de Nederlandse bevolking) willen ongeveer het volgende bij al dit soort grote projecten (Fyra, Betuweroute, NZ-lijn, JSF, noem maar op):
  • De nieuwste techniek die vaak nog niet getest/uitgeprobeerd/ontwikkeld is
  • Het mag niet veel kosten
  • Het moet er morgen zijn
  • Haalbaarheidsonderzoeken worden niet gedaan, cq de uitslag staat al van te voren vast
  • Allerlei eisen worden in de loop van het project toegevoegd zonder de haalbaarheid te bekijken
En dat wordt dan gepresenteerd als in wat bekend staat als een epsilon scenario, oftewel de situatie waarin er geen
tegenvallers zijn en het project in de minimale tijd voor de minimale kosten wordt gerealiseerd.  Risicoanalyses worden
niet gepresenteerd, criteria om het project voortijdig te stoppen en het verlies te nemen ontbreken.
Dan verloopt het project niet volgens plan en staan pers en politiek op de eerste rij om er schande van te
spreken, een onderzoek uit te voeren en het volgende project...

... wordt volgens hetzelfde stramien aangekondigd.

Henk

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4558
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1502 Gepost op: 04 June 2013, 14:52:58 »
Rest de vraag waarom willen 'we' dat?

Zijn dat beleidsmedewerkers die zichzelf de geschiedenisboeken in willen managen?

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1503 Gepost op: 04 June 2013, 14:55:35 »
Welke partij komt er na de SP?

Dierenpartij? Commissie Ouwehand... lijkt me wel lachen...

Goed idee. En dan stel ik voor dat de zittingen op een zekere locatie op de Grebbenberg worden gehouden.   :D

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1504 Gepost op: 04 June 2013, 15:02:09 »
En tijdens de lunch wordt er rolmops geserveerd...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1505 Gepost op: 04 June 2013, 15:06:59 »
En als er iets aan het licht komt dat echt niet deugt, dan is de beer los.

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1506 Gepost op: 04 June 2013, 16:06:07 »

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1507 Gepost op: 04 June 2013, 16:20:38 »
En aangezien dat er maar een paar zijn even deze krent uit deze Deense pap: Oslo neemt 32 door AnsaldoBreda gebouwde trams 20 jaar voor de oorspronkelijk geplande einddatum uit dienst!

Sorry hoor, maar zelfs spaghetti heeft nog een langere houdbaarheidsdatum...

mvg,
Gert

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1508 Gepost op: 04 June 2013, 16:26:29 »
wouw das echt troep  :o
en hoelang hebben ze in dienst gereden?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1510 Gepost op: 04 June 2013, 16:39:05 »
Zelfs mijn Alfa zit een stuk beter in elkaar geschroefd...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1511 Gepost op: 04 June 2013, 16:41:05 »
oh hebben ze er dus lang plezier van gehad  :-X
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

guest7822

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1512 Gepost op: 04 June 2013, 16:43:58 »
Rest de vraag waarom willen 'we' dat?

Zijn dat beleidsmedewerkers die zichzelf de geschiedenisboeken in willen managen?

Nou nee, niet echt, eerder politici die na een paar jaar wil herkozen willen worden. Er mag vaak geen ruimte worden voorzien voor tegenvallers, en er wordt beknibbeld op zaken die voor later belangrijk zijn, zoals voorbereiden op eventuele verbeteringen die tijdens het ontwerp makkelijk tegen geringe kosten kunnen wordne meegenomen, en die later een veelvoud daarvan worden, er mag vrijwel alleen maar goed nieuws worden gegegeven, of in elk geval geen drama's worden voorspelt, en zo wordt een overeenkomst aangegaan waar de echte insiders op voorhand van weten dat er gaten in zitten en waar problemen van gaan komen. Als dat onderde radar van de pers blijft wordt het meestal wel 'geregeld' maar anders krijg je excessen zoals dit.....

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1513 Gepost op: 04 June 2013, 16:46:04 »
alleen maar korte termijn gedachten dus
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1514 Gepost op: 04 June 2013, 17:40:24 »
 :-\ Geprobeerd het stukje Deense proza een beetje te lezen: (wat een taal...  ;D )
Heel kort samengevat begrijp ik hieruit: die nieuwe dingen vallen uit elkaar door vocht- en roestschade, de ouwe barrels blijven dus voorlopig maar rijden... (wat is Tyskland???) en worden nog steeds geproduceerd?

Dan die aangekondigde enquete: Mw. Netelroos lijdt ongetwijfeld aan Alzheimer, net zoals al die andere figuren die zich tegen dit onzalige project (zowel HSL als V250-treinstellen) hebben aanbemoeid en uiteindelijk kosten het mislukte project en het toneelstukje van die enquete ons als belastingbetaler alleen maar geld... :'(

Ik blijf dus bij mijn aloude mening (door sommigen als vooroordelen betiteld): OV is geen marktproduct, maar een overheidsverplichting, een OV-bedrijf moet primair worden geleid door mensen die verstand van zaken hebben (Hoofd TD is dus een techneut) etc.

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...