Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 23:45:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door laurent
Vandaag om 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 22:58:40
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:51:29
Aachenau West door Erwin 054
Vandaag om 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
Vandaag om 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door Ronald69
Vandaag om 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 21:50:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 21:42:43
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
Vandaag om 21:33:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647596 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1455 Gepost op: 03 June 2013, 21:53:22 »
Inderdaad, dat kan ik me nog haarscherp herinneren. ;D

Dat was trouwens een tijd waarin de koning nog wat te vertellen had.
« Laatst bewerkt op: 03 June 2013, 22:07:18 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.


Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1457 Gepost op: 03 June 2013, 23:04:43 »
Ja hoor. In 1860 nog.  8)

Dat is alweer ruim 150 jaar geleden, dus wordt het weer eens tijd dat het weer gebeurt!   8)


Dat was trouwens een tijd waarin de koning nog wat te vertellen had.

Zo zie je maar: soms is vooruitgang écht vooruitgang.

mvg,
Gert

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1458 Gepost op: 03 June 2013, 23:09:29 »
even een vraagje tussendoor;
is er ooit een trein korter in dienst geweest?
Al bij al heeft die Kruimeldief een maand gereden.
Voorzover hij reed.

Kunnen ze bij het NSM vast een mooie attractie van maken.... 8)

de groeten van...
Hendrik Jan

Ik denk dat dit wel een record is. De NS 2600 was ook niet zo'n heel groot succes ivm tegenvallende betrouwbaarheid (naar het schijnt). Net als de 2900 een reeks diesels met maar een paar exemplaren, die konden toen nog snel afgevoerd worden zonder dat iemand daar echt heel veel hinder van ondervond.

Of dit van AnsaldoBreda een record is weet ik niet. Geen idee of die zweedse trams het langer hebben uitgehouden. Volgens mij waren die V250's overigens wel beter dan de heli's die ze produceerden: die hebben helemaal nooit gevlogen. ;D
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1459 Gepost op: 03 June 2013, 23:10:51 »
Zijn vorige werkgever Frans Maas heeft alles te maken met vervoer en logistiek en de Aalsmeerse bloemenveiling is een miljardenbedrijf waar het --vreemd genoeg misscihen voor een leek -- ook allemaal op logistiek neerkomt, zowel aan- en afvoer als "binnen".
Ga er eens kijken en je ziet de overeenkomst tussen de bewegingen binnen de veilinghallen en een groot knooppuntstation.

Wellicht heb je gelijk en misschien is deze manager heel wat mans. Mijn opmerking is ook niet zozeer persoonlijk bedoeld. Maar het spoorwegbedrijf is erg specifiek en persoonlijk vind ik dat een manager wel degelijk vakkennis nodig heeft van activiteiten van zijn bedrijf. Er zijn gewoon zoveel voorbeelden hoe het misloopt met bedrijven door managers die werknemers frustreren en zich een oor laten aannaaien door verkopers en adviseurs. Persoonlijk had ik liever gezien dat de opvolger een spoorwegachtergrond had.  Natuurlijk zijn er mensen die daarin vastgeroest zijn, maar het  gaat erom dat je de juiste combinatie van eigenschappen vindt.
« Laatst bewerkt op: 04 June 2013, 00:14:15 door MR »

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1460 Gepost op: 03 June 2013, 23:50:22 »
Mmm, is er eigenlijk ooit al eens een kabinet gevallen over spoorwegproblemen?
Zo nee, dan beleef ik graag de primeur!   8)

mvg,
Gert

Het ontgaat mij volledig waarom een huidig kabinet zou moeten vallen over problemen waarvan de oorsprong ligt in beslissingen die jaren en jaren geleden gemaakt zijn. Sommigen in een ver verleden, ver voor het aantreden van het huidige kabinet, te beginnen met het aanlegbesluit van de HSL in 1998 of daaromtrent.

Ik zie ook niet in hoe dat iets oplost.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1461 Gepost op: 03 June 2013, 23:52:49 »
Dat lost ook niks op.

Maar politici van nu die gaan staan te blaten dat NS een miskleun heeft begaan terwijl de politiek zelf medeverantwoordelijk is voor het gehele HSL dossier, inclusief de aanschaf van deze rommel dragen ook weinig bij aan een oplossing.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1462 Gepost op: 03 June 2013, 23:54:30 »
Tja, dat is nu eenmaal het lot van politici: je erft ook het beleid van je voorgangers en als minister ben je verantwoordelijk.

mvg,
Gert

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4576
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1463 Gepost op: 04 June 2013, 07:33:33 »
Een val van een kabinet lost i.d.d. niets op, maar het zal echt niet zover komen. Hooguit wordt er een (oud-)staatssecretaris geslachtofferd.

Bert de Jongh

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Wat een gezeur hier !!
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1464 Gepost op: 04 June 2013, 08:36:57 »
even een vraagje tussendoor;
is er ooit een trein korter in dienst geweest?
Al bij al heeft die Kruimeldief een maand gereden.
Voorzover hij reed.


De Beel (NS 2600) is van zijn troon gestoten, die had het 5 jaar uitgehouden....... :-\
« Laatst bewerkt op: 04 June 2013, 08:38:53 door Bert de Jongh »
Geachte psycholoog, ik kan u melden dat ik niet spoor. Uit zelfanalyse blijkt dat ik geen trein ben.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1465 Gepost op: 04 June 2013, 08:43:07 »
Het hangt er een beetje van af wat de criteria zijn. De Zwitserse stoomlocs die NS na WO II heeft gebruikt zijn volgens mij korter in dienst geweest dan de serie 2600.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1466 Gepost op: 04 June 2013, 08:45:37 »
Over de rol van de politiek in dit debacle: Klik.

Een parlementaire enquete lijkt mij wenselijk. Niet om NS of Ansaldo Breda als schuldige aan te wijzen, maar om de eigen rol van regering en parlement te evalueren en daar lering uit te trekken.
« Laatst bewerkt op: 04 June 2013, 08:47:20 door MR »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22533
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1467 Gepost op: 04 June 2013, 08:49:07 »
Een kabinet valt alleen over relatief onbelangrijke zaken als de verhoudingen in een coalitie al grondig zijn verstoord en dat is nog niet zo. En ja, wat wij spoorgekken ook vinden, dit is niet heel belangrijk gezien de bredere problemen in Nederland. Intertijd - 1860 - was spooraanleg een kwestie van levensbelang voor een land. Er kwam dan ook een nieuw kabinet van gelijke signatuur dat het vraagstuk alsnog regelde. Net op tijd. Dat de verbinding met Brussel nu slechter is geworden in plaats van beter is ook niet best, maar toch van een iets andere orde.


Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1468 Gepost op: 04 June 2013, 08:57:32 »
redenen voor het vallen van kabinetten tussen 1860 en nu: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinetscrisis#Historische_kabinetscrises

Voor een deel inderdaad wel terig te voeren op de verhoudingen binnen coalities, maar om nou te spreken over relatief onbelangrijke zaken, dat marginaliseert een heel aantal crises toch wel hoor...

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1469 Gepost op: 04 June 2013, 08:59:10 »
Zullen "wij" treinliefhebbers voor een snelle en goedkope oplossing zorgen? Of in iedergeval een idee aandragen, daar is denk ik meer behoefte aan op dit moment.


In nijmegen staan een hele rits ICK rijtuigen die na wat ik weet geschikt tot 200km/u. Huur in BRD een aantal Taurusloks/Br182 die geschikt zijn voor 25kV en rijden maar.

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek