Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De (3d) knutsels van Ronald. door MOVisser
Vandaag om 13:53:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 589714 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1410 Gepost op: 03 juni 2013, 12:15:06 »
Maar meehuilen is nu eenmal veel leuker.

Ho, wacht!  Ze zijn er kennelijk nog niet helemaal uit: http://www.kpnvandaag.nl/#news/Binnenland/anp-030613-118/Financiën:_nog_geen_besluit_over_stoppen_Fyra

mvg,
Gert

Dat is geen nieuws. Het Ministerie van Financiën heeft voortdurend laten weten dat zij er over gaan en niet voor half juni een besluit nemen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1411 Gepost op: 03 juni 2013, 12:23:45 »
Feit is wel dat die trend van zo'n manager zonder vakinhoudelijke kennis doorzet in allerlei gebieden. Zo krijgen mensen die 0 verstand hebben van ICT de leiding om prachtprojecten zoals DIGID op te zetten (faal), C2000 (faal), fyra (faal), tunnels A73 (faal), noord-zuidlijn (faal).

Het zal niet tot verbazing leiden dat dit stuk voor stuk projecten waarbij de overheid (of nou Rijk, provincie of gemeente) de klant is. Maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat hoe groter het project, des te groter de kans dat het faliekant misloopt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

guest7823

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1412 Gepost op: 03 juni 2013, 12:24:18 »
Zucht:

Lazen jullie je nu maar meer in over de achtergrond van deze meneer Huges.
Hij heeft zeer veel ervaring in de logistieke wereld. Hij heeft voor zijn baan bij FloraHolland gewerkt bij Frans Maas. Jullie spelen nu echt teveel op de persoon.

Je zou beter moeten weten, Paul.

Had er misschien bij gemoeten die knipoog  :-[ Was een "tongue in cheek" opmerking. Ik heb me helemaal niet ingelezen in deze persoon. Tot "den Besten" had ik het rijtje redelijk in m'n hoofd, daarna ben ik het spoor bijster geraakt.

Mijn opmerking was niet tegen de nieuwe NS baas bedoelt, maar meer als mogelijk andere toepassing voor een paar "soon to be" overtollige V250's  ;)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1413 Gepost op: 03 juni 2013, 12:25:47 »
Jullie spelen nu echt teveel op de persoon.

Dat is het gemakkelijkste scoren en snel scoren is immers wat telt tegenwoordig. Inhoud is van ondergeschikt belang.

Gelukkig ga ik als moderator over de vorm en niet over de inhoud. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1414 Gepost op: 03 juni 2013, 12:36:45 »
Ik hoor Zamboni-geluiden...

Volgens mij is 'politiek' één van de thema's, die hier niet mag worden besproken van Bestuur (en dus Mods); ik kan mij daar wel wat bij voorstellen... :-X

Duidelijk is echter dat menigeen grote moeite heeft met managers, die 'van buiten komen'; iets dat ik mij wel kan voorstellen, want van dat soort figuren zijn er inmiddels veel te veel lagen... Dat een 'top' uit managers bestaat zonder tunnelvisie is waarschijnlijk alleen maar goed, maar dat VEREIST, dat de mensen die hen van de noodzakelijke info moeten voorzien WÉL techneuten/terzake kundigen moeten zijn! En daar zie ik het dus fout gaan: Bij de NS-van-Ir.DenHollander, met dus vakmensen op de werkvloer en in alle lagen daarboven, had je (als hij dus inderdaad een 'goeie manager' is) deze bloemenboer veilig kunnen benoemen, maar nu de hiërarchie al vervuild is met talloze minkukels hebben we behoefte aan een Ir. Den Hollander...

En sorry Mods: dan wordt het heel gauw "politiek", helaas... :-\

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1415 Gepost op: 03 juni 2013, 12:57:09 »
Geweldig, zoals onmiddellijk het oordeel wordt geveld over de opvolger van Meerstadt.
De Telegraaf is er niets bij.
Geen kennis van zaken, maar wel een duidelijke mening, uiteraard negatief.

Zijn vorige werkgever Frans Maas heeft alles te maken met vervoer en logistiek en de Aalsmeerse bloemenveiling is een miljardenbedrijf waar het --vreemd genoeg misscihen voor een leek -- ook allemaal op logistiek neerkomt, zowel aan- en afvoer als "binnen".
Ga er eens kijken en je ziet de overeenkomst tussen de bewegingen binnen de veilinghallen en een groot knooppuntstation.

Dirk
met Aalsmeerse roots en wiens vader ooit in het bestuur van de veiling zat


jakop

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1416 Gepost op: 03 juni 2013, 12:58:34 »
Gelukkig ga ik als moderator over de vorm en niet over de inhoud. :)

Dit vind ik toch wel een vage kreet.....

Als de inhoud in strijd is met de algemeen geldende fatsoensnormen en de nettiquette ga jij heel erg over de inhoud als moderator  8)

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 505
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1417 Gepost op: 03 juni 2013, 13:07:04 »
Het punt is dat het helemaal niet over logistiek gaat maar over het betsellen van een paar treintjes.
Hier is voor het opstellen van het bestek of het pakket met eisen wel degelijk vakkennis nodig misschien wel niet van de manager zelf maar dan toch wel van zijn adviseurs. En zoals hier ook al opgemerkt gaat het daar nog wel eens fout dus dat zou hier ook het geval kunnen zijn.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1418 Gepost op: 03 juni 2013, 13:20:34 »
Ik hoor Zamboni-geluiden...

Nee hoor, het off-topic en flauwe grappen valt reuze mee in dit draadje. Veruit het grootste deel van de bijdragen zijn inhoudelijk (zij het soms ietwat ongefundeerd ;) ).

Volgens mij is 'politiek' één van de thema's, die hier niet mag worden besproken van Bestuur (en dus Mods); ik kan mij daar wel wat bij voorstellen... :-X

Het verhaal over de Fyra kun je niet los zien van de politiek, dus dat verbod bestaat niet echt. Tenzij iemand gaat klagen over de politiek in het algemeen ("zakkenvullers", om maar een voorbeeld te noemen) en de link met treinen verdwenen is, dan sturen we de discussie liever terug naar het oorspronkelijke onderwerp.

[...] maar nu de hiërarchie al vervuild is met talloze minkukels hebben we behoefte aan een Ir. Den Hollander...

Zou het? Den Hollander moest de spoorwegen opnieuw opbouwen; daar is nu geen sprake van. Hij zal ook geen microfoon van een brutale journalist onder zijn neus geduwd hebben gekregen. Den Hollander was zeker de beste keus voor zijn tijd (tenzij je van stoomlocs houdt natuurlijk), maar dat wil nog niet zeggen dat dat nu ook het geval zou zijn. Meerstadt was volgens mij een goede keus, had ook rijbevoegdheid, maar al te zeer besmet door de Fyra.

Als de inhoud in strijd is met de algemeen geldende fatsoensnormen en de nettiquette ga jij heel erg over de inhoud als moderator  8)

Inhoud is "Fyra", vorm is "rotte vis". Vandaar. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

jakop

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1419 Gepost op: 03 juni 2013, 13:34:16 »
Inhoud is "Fyra", vorm is "rotte vis". Vandaar. :)

Geen probleem hoor Peter, ik leg het graag nog een keer uit  ;)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1420 Gepost op: 03 juni 2013, 14:12:45 »
De enige manier om de FYRA stellen naar Belgie te krijgen is achter een dieselloc, zoals eerder al in 2010 werd geprobeerd :-)
 

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1421 Gepost op: 03 juni 2013, 14:27:38 »
Ik moet toch wel heel erg lachen:

Aan de ene kant vinden dat je vakinhoudelijke kennis moet hebben om manager te zijn, maar wel een heel forum volblaten met ongefundeerde meningen en kritiek. Nee, je hebt hier op dit forum geen verantwoordelijkheid maar ik vind het wel zeer vermakelijk leesvoer  ;D

Nog even mbt de fyra: verdiep je eerst eens heel goed in de materie, en met name ook hoe een verplicht opgelegde Europese werkt. Het blijft makkelijk om te roepen "koop een trein van de plank" maar zoals ik al eerder heb aangegeven, het gaat om geld, niet om reizigers. Een ICE of TGV is op dit kleine prutstuk niet rendabel te krijgen, helemaal niet omdat er aan het rijk een veel te hoog bedrag betaald moet worden om over de HSL te rijden. Het hele Fyra project is een aaneenschakeling van missers, zowel van de politiek als van NS. NS wilde kostte wat het kost die HSL hebben, en dat hadden ze nooit moeten doen. De politiek had veel te grote en onrealistische verwachtingen van de opbrengst van de HSL. Dit samen blijkt een dodelijke combinatie geweest die heeft moeten leiden tot de miskoop van de eeuw.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1422 Gepost op: 03 juni 2013, 14:56:16 »
Zou het? Den Hollander moest de spoorwegen opnieuw opbouwen; daar is nu geen sprake van.

Ik snap je punt, maar onderschrijf het niet volledig: Den Hollander moest voor een groot deel de fysieke infrastructuur van de Spoorwegen weer opbouwen; de nu te benoemen of benoemde Pres-Dir. moet de KENNIS/KUNDE (oftewel de organisatorische infrastructuur) binnen dit spoorbedrijf weer opbouwen... De behoefte is nu dus aan een technisch kundig persoon, die dan ook nog eens daadkrachtig genoeg is om al die door mij al genoemde minkukels uit dit bedrijf te verwijderen en daar weer die techneuten (en die mógen tunnelvisie hebben!) te benoemen, zodat de uiteindelijke top kan VERTROUWEN op de adviezen van die mensen!
Op de werkvloer is ongetwijfeld voldoende kennis, kunde en passie voor dit mooie bedrijf aanwezig, maar de tig lagen "managers", die over het algemeen niet worden gehinderd door ook maar de geringste praktische kennis, maken het leven van die (nog steeds trotse) spoormensen heel zuur en ontwrichten uiteindelijk het gehele bedrijf...

En brutale journalisten zijn van alle tijden, alleen het "op hun plek zetten" van zulke figuren heeft menigeen verleerd:
Kijk naar een interview met Stadsbouwmeester Berlage over Zijn "Plan-Zuid" in Amsterdam bij de oplevering daarvan: (Polygoon-archief als ik het goed heb, anders het beeldarchief van het NAi)"Verder nog wat, Jongmensch"?? sprak Hendrik Petrus...

Sorry, als ik nu toch teveel politieke statements maakte...

Frans
« Laatst bewerkt op: 03 juni 2013, 19:22:00 door Frans van Meerwijk. Reden: fysieke versus organieke Infra... »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1424 Gepost op: 03 juni 2013, 16:31:46 »
Het punt is dat het helemaal niet over logistiek gaat maar over het betsellen van een paar treintjes.
Hier is voor het opstellen van het bestek of het pakket met eisen wel degelijk vakkennis nodig misschien wel niet van de manager zelf maar dan toch wel van zijn adviseurs. En zoals hier ook al opgemerkt gaat het daar nog wel eens fout dus dat zou hier ook het geval kunnen zijn.

Mvg Rieks

Het punt is dat het helemaal niet de taak is van de president-directeur van NS om treintjes te bestellen, daar heeft hij ingenieurs en bedrijfseconomen voor.
De taak van deze man is om een complex vervoerbedrijf te leiden en, zoals al hierboven gezegd, dit bedijf opnieuw op te bouwen met vaklui op de juiste stoel en door o.a. het verwijderen van incompetente lieden.
Daarvoor het je hele andere vaardigheden nodig dan die van civiel- of werktuigkundig ingenieur en is het vrijwel een eerste vereiste dat zo iemand NIET uit de eigen organisatie komt, wil hij echt vrij kunnen handelen.j

Dirk