Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:23:13
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 651703 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1305 Gepost op: 31 May 2013, 23:39:33 »
Toch lijkt de NMBS met deze move NS als vervoerder tussen de Randstad en Brussel ver te kunnen terugdringen. Ik dacht toch dat NMBS een groot belang heeft in Thalys en NS maar een hele kleine. Ze spelen deze troef ook uit. Dat is toch ook een interessant aspect?

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1306 Gepost op: 31 May 2013, 23:40:37 »
D'r vallen er nu een paar over Prutser heen, maar die geeft alleen maar even een interpretatie van het Italiaanse persbericht hoor....
Reinier

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1307 Gepost op: 31 May 2013, 23:45:38 »
Zojuist 31-05-2013 op nederland 1 bij knevel & van den brink 23:15-00:10 over de fyra
Dat was geen positief nieuws.
Misschien even terugkijken op gemist?
Het ging over 29 mankementen aan de trein.
O.a: accus die in brand zouden vliegen
Remsysteem gemaakt voor treinen met een max van 180 km/u
Een strip op het dak die losgekomen is en bijna de bovenleiding raakte
Assen die aan het doorroesten zijn.
Kabels die met plakband aan elkaar gemaakt zijn.
Dat werd er zo eventjes vlug opgenoemd!

Treinstellen kosten 20 miljoen per stuk,en ze hebben er 9 stilstaan op de watergraafsmeer.
Kostenplaatje nu al 180 miljoen aan alleen de treinstellen.
Ik vind het nogal wat allemaal!

Mvg jamie diks

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1308 Gepost op: 31 May 2013, 23:47:22 »
D'r vallen er nu een paar over Prutser heen, maar die geeft alleen maar even een interpretatie van het Italiaanse persbericht hoor....

Als dat zo is, dan heeft hij zijn bericht nogal onhandig opgesteld...

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1309 Gepost op: 31 May 2013, 23:49:34 »
Ja Jamie, delen van de NMBS-persconferentie waren al te zien in Nieuwsuur.
En de volledige presentatie van de NMBS staat al sinds vanmiddag online.
Het is tamelijk schokkend...

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1310 Gepost op: 31 May 2013, 23:50:28 »
Neemt niet weg dat die Belg allerlei structurele kenmerken van de treinen noemt die ze niet van vandaag of gisteren hebben. Wat hebben ze - ook de NMBS - dan al die jaren getest?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1311 Gepost op: 31 May 2013, 23:53:32 »
Goeie vraag. Er zullen op meerdere plaatsen wel de nodige koppen gaan rollen.

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1312 Gepost op: 31 May 2013, 23:59:14 »
Maar geloof jij dat dan van die remmen? Dat het remsysteem niet geschikt is voor hoge snelheden en dat ze dat al die jaren niet in de gaten hadden? Daar geloof ik eigenlijk geen moer van.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1313 Gepost op: 01 June 2013, 00:02:08 »
... de NMBS-persconferentie ... Het is tamelijk schokkend...

mvg,
Gert
Het knappe van de Belgen is in ieder geval dat ze een goed onderbouwd verhaal wisten te vertellen. Geen moeilijk geleuter, gewoon eenvoudig in begrijpelijke taal voor het publiek (pers, TV) die ze op dat moment wilden voorlichten. Dat ze daarbij een plaatje laten zien van een toeter in de sneeuw, is logisch - de gewone TV-kijker (= leek) weet nu ook wat er aan de hand is.

Als je dat vergelijkt met onze staatssecretaris en de NS, zie je een schril kontrast.

Sander

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1314 Gepost op: 01 June 2013, 00:18:44 »
daarom is belgië ook al zo lang superieur aan dit dikdoenerige blaaskakenpoldertje.
Maar waarom steeds AB met Lima vergelijken? ze hadden bij het bestellen van die fyra's misschien gehoopt dat het zoiets als lima-stellen zouden zijn, beetje lillik afgewerkt hier en daar maar t blijft gaan tot in de eeuwigheid, als er een soort modeltrein is die ik t wel toevertrouw om ook in de sneeuw buiten te karren is t wel een lima...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6736
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1315 Gepost op: 01 June 2013, 00:21:37 »
Als dat zo is, dan heeft hij zijn bericht nogal onhandig opgesteld...

Valt wel mee, ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

Als NMBS zijnde zou ik met de reactie uit Italië nu op zijn zachts gezegd "not amused" zijn.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2013, 00:30:20 door prutser »

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1316 Gepost op: 01 June 2013, 07:18:08 »
AB kan proberen alles goed te praten maar ik kan me indenken dat de Belgen hun bankgarantie terughalen.
Ieder weldenkend mens / bedrijf zal geen zaken meer willen doen met een bedrijf wat een product levert wat duidelijk niet aan kwaliteitsnormen voldoet ( en daarin zijn België en Nederland niet de enige) en waarbij de negatieve cashflow van dat bedrijf (- 492 mln Euro in 2011) veel groter is dan de omzet (280 mln euro).
Ik denk dat de Belgen verstandig zijn door de stekker er nu uit te trekken, hun verlies te nemen en op korte termijn proberen om de verbinding Amsterdam - Brussel te herstellen.
[lolmode aan]
Misschien kunnen we de treinstellen nog aan Berlusconi kwijt. Leuk als presentje voor bevriende staatshoofden in de Sahara.
[lolmode uit]

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1317 Gepost op: 01 June 2013, 07:55:23 »
Een negatieve cash flow bij lagere omzet hoeft bij dit soort bedrijven natuurlijk niet zo heel bijzonder te zijn, zeker niet als een grote afnemer om wat voor reden dan ook niet betaalt.
Verder weet ik niet wat er allemaal is gebeurd en kan derhalve niet oordelen of Ansaldo echt het kwade genius is of dat NMBS (en NS) wellicht ook een flinke berg boter op het hoofd hebben. Ik lees ook alleen maar wat in de pers verschijnt.

Huub
« Laatst bewerkt op: 01 June 2013, 08:01:30 door hubertus »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1318 Gepost op: 01 June 2013, 08:24:07 »
Het knappe van de Belgen is in ieder geval dat ze een goed onderbouwd verhaal wisten te vertellen. Geen moeilijk geleuter, gewoon eenvoudig in begrijpelijke taal voor het publiek (pers, TV) die ze op dat moment wilden voorlichten. Dat ze daarbij een plaatje laten zien van een toeter in de sneeuw, is logisch - de gewone TV-kijker (= leek) weet nu ook wat er aan de hand is.

Als je dat vergelijkt met onze staatssecretaris en de NS, zie je een schril kontrast.

Sander

Mwoah, het lijkt erop dat we in Nederland het verhaal van de NMBS geloofwaardger vinden dan de gemiddelde Belg.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1319 Gepost op: 01 June 2013, 08:33:42 »
Zoals hij zelf vier berichten boven je aangeeft:
ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

Edit: dit is dus geen reactie op Henk, maar op een inmiddels verwijderde reactie van moderator Peter Spruit die in een typisch gevalletje niet goed lezen zich ten onrechte nogal onheus bejegend voelde door prutser.
« Laatst bewerkt op: 02 June 2013, 08:31:15 door hubertus »