Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 17:54:26
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 17:52:23
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Luit
Vandaag om 17:42:28
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
Vandaag om 17:37:33
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door g-j
Vandaag om 17:34:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:30:08
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Karben
Vandaag om 16:54:49
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 16:49:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:41:15
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm door Duikeend
Vandaag om 16:40:26
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
Vandaag om 16:32:42
Klein baantje 1200x1200mm door tijgernootje
Vandaag om 16:32:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:26:47
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Huup
Vandaag om 16:24:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:15:27
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:49:05
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door saskia
Vandaag om 14:58:10
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:23:39
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 14:00:41
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door henk
Vandaag om 13:56:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 12:37:55
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:18:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Eric v C
Vandaag om 11:08:38
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorijzer
Vandaag om 11:07:52
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:43:07
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 10:11:25
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door orientexpress
Vandaag om 10:03:13
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642821 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1305 Gepost op: 31 May 2013, 23:39:33 »
Toch lijkt de NMBS met deze move NS als vervoerder tussen de Randstad en Brussel ver te kunnen terugdringen. Ik dacht toch dat NMBS een groot belang heeft in Thalys en NS maar een hele kleine. Ze spelen deze troef ook uit. Dat is toch ook een interessant aspect?

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1306 Gepost op: 31 May 2013, 23:40:37 »
D'r vallen er nu een paar over Prutser heen, maar die geeft alleen maar even een interpretatie van het Italiaanse persbericht hoor....
Reinier

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1307 Gepost op: 31 May 2013, 23:45:38 »
Zojuist 31-05-2013 op nederland 1 bij knevel & van den brink 23:15-00:10 over de fyra
Dat was geen positief nieuws.
Misschien even terugkijken op gemist?
Het ging over 29 mankementen aan de trein.
O.a: accus die in brand zouden vliegen
Remsysteem gemaakt voor treinen met een max van 180 km/u
Een strip op het dak die losgekomen is en bijna de bovenleiding raakte
Assen die aan het doorroesten zijn.
Kabels die met plakband aan elkaar gemaakt zijn.
Dat werd er zo eventjes vlug opgenoemd!

Treinstellen kosten 20 miljoen per stuk,en ze hebben er 9 stilstaan op de watergraafsmeer.
Kostenplaatje nu al 180 miljoen aan alleen de treinstellen.
Ik vind het nogal wat allemaal!

Mvg jamie diks

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1308 Gepost op: 31 May 2013, 23:47:22 »
D'r vallen er nu een paar over Prutser heen, maar die geeft alleen maar even een interpretatie van het Italiaanse persbericht hoor....

Als dat zo is, dan heeft hij zijn bericht nogal onhandig opgesteld...

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1309 Gepost op: 31 May 2013, 23:49:34 »
Ja Jamie, delen van de NMBS-persconferentie waren al te zien in Nieuwsuur.
En de volledige presentatie van de NMBS staat al sinds vanmiddag online.
Het is tamelijk schokkend...

mvg,
Gert

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22489
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1310 Gepost op: 31 May 2013, 23:50:28 »
Neemt niet weg dat die Belg allerlei structurele kenmerken van de treinen noemt die ze niet van vandaag of gisteren hebben. Wat hebben ze - ook de NMBS - dan al die jaren getest?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1311 Gepost op: 31 May 2013, 23:53:32 »
Goeie vraag. Er zullen op meerdere plaatsen wel de nodige koppen gaan rollen.

mvg,
Gert

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22489
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1312 Gepost op: 31 May 2013, 23:59:14 »
Maar geloof jij dat dan van die remmen? Dat het remsysteem niet geschikt is voor hoge snelheden en dat ze dat al die jaren niet in de gaten hadden? Daar geloof ik eigenlijk geen moer van.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1313 Gepost op: 01 June 2013, 00:02:08 »
... de NMBS-persconferentie ... Het is tamelijk schokkend...

mvg,
Gert
Het knappe van de Belgen is in ieder geval dat ze een goed onderbouwd verhaal wisten te vertellen. Geen moeilijk geleuter, gewoon eenvoudig in begrijpelijke taal voor het publiek (pers, TV) die ze op dat moment wilden voorlichten. Dat ze daarbij een plaatje laten zien van een toeter in de sneeuw, is logisch - de gewone TV-kijker (= leek) weet nu ook wat er aan de hand is.

Als je dat vergelijkt met onze staatssecretaris en de NS, zie je een schril kontrast.

Sander

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1314 Gepost op: 01 June 2013, 00:18:44 »
daarom is belgië ook al zo lang superieur aan dit dikdoenerige blaaskakenpoldertje.
Maar waarom steeds AB met Lima vergelijken? ze hadden bij het bestellen van die fyra's misschien gehoopt dat het zoiets als lima-stellen zouden zijn, beetje lillik afgewerkt hier en daar maar t blijft gaan tot in de eeuwigheid, als er een soort modeltrein is die ik t wel toevertrouw om ook in de sneeuw buiten te karren is t wel een lima...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1315 Gepost op: 01 June 2013, 00:21:37 »
Als dat zo is, dan heeft hij zijn bericht nogal onhandig opgesteld...

Valt wel mee, ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

Als NMBS zijnde zou ik met de reactie uit Italië nu op zijn zachts gezegd "not amused" zijn.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2013, 00:30:20 door prutser »

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1316 Gepost op: 01 June 2013, 07:18:08 »
AB kan proberen alles goed te praten maar ik kan me indenken dat de Belgen hun bankgarantie terughalen.
Ieder weldenkend mens / bedrijf zal geen zaken meer willen doen met een bedrijf wat een product levert wat duidelijk niet aan kwaliteitsnormen voldoet ( en daarin zijn België en Nederland niet de enige) en waarbij de negatieve cashflow van dat bedrijf (- 492 mln Euro in 2011) veel groter is dan de omzet (280 mln euro).
Ik denk dat de Belgen verstandig zijn door de stekker er nu uit te trekken, hun verlies te nemen en op korte termijn proberen om de verbinding Amsterdam - Brussel te herstellen.
[lolmode aan]
Misschien kunnen we de treinstellen nog aan Berlusconi kwijt. Leuk als presentje voor bevriende staatshoofden in de Sahara.
[lolmode uit]

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1317 Gepost op: 01 June 2013, 07:55:23 »
Een negatieve cash flow bij lagere omzet hoeft bij dit soort bedrijven natuurlijk niet zo heel bijzonder te zijn, zeker niet als een grote afnemer om wat voor reden dan ook niet betaalt.
Verder weet ik niet wat er allemaal is gebeurd en kan derhalve niet oordelen of Ansaldo echt het kwade genius is of dat NMBS (en NS) wellicht ook een flinke berg boter op het hoofd hebben. Ik lees ook alleen maar wat in de pers verschijnt.

Huub
« Laatst bewerkt op: 01 June 2013, 08:01:30 door hubertus »

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22489
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1318 Gepost op: 01 June 2013, 08:24:07 »
Het knappe van de Belgen is in ieder geval dat ze een goed onderbouwd verhaal wisten te vertellen. Geen moeilijk geleuter, gewoon eenvoudig in begrijpelijke taal voor het publiek (pers, TV) die ze op dat moment wilden voorlichten. Dat ze daarbij een plaatje laten zien van een toeter in de sneeuw, is logisch - de gewone TV-kijker (= leek) weet nu ook wat er aan de hand is.

Als je dat vergelijkt met onze staatssecretaris en de NS, zie je een schril kontrast.

Sander

Mwoah, het lijkt erop dat we in Nederland het verhaal van de NMBS geloofwaardger vinden dan de gemiddelde Belg.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1319 Gepost op: 01 June 2013, 08:33:42 »
Zoals hij zelf vier berichten boven je aangeeft:
ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

Edit: dit is dus geen reactie op Henk, maar op een inmiddels verwijderde reactie van moderator Peter Spruit die in een typisch gevalletje niet goed lezen zich ten onrechte nogal onheus bejegend voelde door prutser.
« Laatst bewerkt op: 02 June 2013, 08:31:15 door hubertus »