Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:01:40
Einde Koemo ballast ??? door Nullem
19 april 2024, 23:27:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
19 april 2024, 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
19 april 2024, 14:09:36
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591367 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1305 Gepost op: 31 mei 2013, 23:39:33 »
Toch lijkt de NMBS met deze move NS als vervoerder tussen de Randstad en Brussel ver te kunnen terugdringen. Ik dacht toch dat NMBS een groot belang heeft in Thalys en NS maar een hele kleine. Ze spelen deze troef ook uit. Dat is toch ook een interessant aspect?

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1306 Gepost op: 31 mei 2013, 23:40:37 »
D'r vallen er nu een paar over Prutser heen, maar die geeft alleen maar even een interpretatie van het Italiaanse persbericht hoor....
Reinier

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1307 Gepost op: 31 mei 2013, 23:45:38 »
Zojuist 31-05-2013 op nederland 1 bij knevel & van den brink 23:15-00:10 over de fyra
Dat was geen positief nieuws.
Misschien even terugkijken op gemist?
Het ging over 29 mankementen aan de trein.
O.a: accus die in brand zouden vliegen
Remsysteem gemaakt voor treinen met een max van 180 km/u
Een strip op het dak die losgekomen is en bijna de bovenleiding raakte
Assen die aan het doorroesten zijn.
Kabels die met plakband aan elkaar gemaakt zijn.
Dat werd er zo eventjes vlug opgenoemd!

Treinstellen kosten 20 miljoen per stuk,en ze hebben er 9 stilstaan op de watergraafsmeer.
Kostenplaatje nu al 180 miljoen aan alleen de treinstellen.
Ik vind het nogal wat allemaal!

Mvg jamie diks

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1308 Gepost op: 31 mei 2013, 23:47:22 »
D'r vallen er nu een paar over Prutser heen, maar die geeft alleen maar even een interpretatie van het Italiaanse persbericht hoor....

Als dat zo is, dan heeft hij zijn bericht nogal onhandig opgesteld...

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1309 Gepost op: 31 mei 2013, 23:49:34 »
Ja Jamie, delen van de NMBS-persconferentie waren al te zien in Nieuwsuur.
En de volledige presentatie van de NMBS staat al sinds vanmiddag online.
Het is tamelijk schokkend...

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1310 Gepost op: 31 mei 2013, 23:50:28 »
Neemt niet weg dat die Belg allerlei structurele kenmerken van de treinen noemt die ze niet van vandaag of gisteren hebben. Wat hebben ze - ook de NMBS - dan al die jaren getest?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1311 Gepost op: 31 mei 2013, 23:53:32 »
Goeie vraag. Er zullen op meerdere plaatsen wel de nodige koppen gaan rollen.

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1312 Gepost op: 31 mei 2013, 23:59:14 »
Maar geloof jij dat dan van die remmen? Dat het remsysteem niet geschikt is voor hoge snelheden en dat ze dat al die jaren niet in de gaten hadden? Daar geloof ik eigenlijk geen moer van.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1313 Gepost op: 01 juni 2013, 00:02:08 »
... de NMBS-persconferentie ... Het is tamelijk schokkend...

mvg,
Gert
Het knappe van de Belgen is in ieder geval dat ze een goed onderbouwd verhaal wisten te vertellen. Geen moeilijk geleuter, gewoon eenvoudig in begrijpelijke taal voor het publiek (pers, TV) die ze op dat moment wilden voorlichten. Dat ze daarbij een plaatje laten zien van een toeter in de sneeuw, is logisch - de gewone TV-kijker (= leek) weet nu ook wat er aan de hand is.

Als je dat vergelijkt met onze staatssecretaris en de NS, zie je een schril kontrast.

Sander

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1314 Gepost op: 01 juni 2013, 00:18:44 »
daarom is belgië ook al zo lang superieur aan dit dikdoenerige blaaskakenpoldertje.
Maar waarom steeds AB met Lima vergelijken? ze hadden bij het bestellen van die fyra's misschien gehoopt dat het zoiets als lima-stellen zouden zijn, beetje lillik afgewerkt hier en daar maar t blijft gaan tot in de eeuwigheid, als er een soort modeltrein is die ik t wel toevertrouw om ook in de sneeuw buiten te karren is t wel een lima...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1315 Gepost op: 01 juni 2013, 00:21:37 »
Als dat zo is, dan heeft hij zijn bericht nogal onhandig opgesteld...

Valt wel mee, ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

Als NMBS zijnde zou ik met de reactie uit Italië nu op zijn zachts gezegd "not amused" zijn.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2013, 00:30:20 door prutser »

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1316 Gepost op: 01 juni 2013, 07:18:08 »
AB kan proberen alles goed te praten maar ik kan me indenken dat de Belgen hun bankgarantie terughalen.
Ieder weldenkend mens / bedrijf zal geen zaken meer willen doen met een bedrijf wat een product levert wat duidelijk niet aan kwaliteitsnormen voldoet ( en daarin zijn België en Nederland niet de enige) en waarbij de negatieve cashflow van dat bedrijf (- 492 mln Euro in 2011) veel groter is dan de omzet (280 mln euro).
Ik denk dat de Belgen verstandig zijn door de stekker er nu uit te trekken, hun verlies te nemen en op korte termijn proberen om de verbinding Amsterdam - Brussel te herstellen.
[lolmode aan]
Misschien kunnen we de treinstellen nog aan Berlusconi kwijt. Leuk als presentje voor bevriende staatshoofden in de Sahara.
[lolmode uit]

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1317 Gepost op: 01 juni 2013, 07:55:23 »
Een negatieve cash flow bij lagere omzet hoeft bij dit soort bedrijven natuurlijk niet zo heel bijzonder te zijn, zeker niet als een grote afnemer om wat voor reden dan ook niet betaalt.
Verder weet ik niet wat er allemaal is gebeurd en kan derhalve niet oordelen of Ansaldo echt het kwade genius is of dat NMBS (en NS) wellicht ook een flinke berg boter op het hoofd hebben. Ik lees ook alleen maar wat in de pers verschijnt.

Huub
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2013, 08:01:30 door hubertus »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1318 Gepost op: 01 juni 2013, 08:24:07 »
Het knappe van de Belgen is in ieder geval dat ze een goed onderbouwd verhaal wisten te vertellen. Geen moeilijk geleuter, gewoon eenvoudig in begrijpelijke taal voor het publiek (pers, TV) die ze op dat moment wilden voorlichten. Dat ze daarbij een plaatje laten zien van een toeter in de sneeuw, is logisch - de gewone TV-kijker (= leek) weet nu ook wat er aan de hand is.

Als je dat vergelijkt met onze staatssecretaris en de NS, zie je een schril kontrast.

Sander

Mwoah, het lijkt erop dat we in Nederland het verhaal van de NMBS geloofwaardger vinden dan de gemiddelde Belg.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1319 Gepost op: 01 juni 2013, 08:33:42 »
Zoals hij zelf vier berichten boven je aangeeft:
ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

Edit: dit is dus geen reactie op Henk, maar op een inmiddels verwijderde reactie van moderator Peter Spruit die in een typisch gevalletje niet goed lezen zich ten onrechte nogal onheus bejegend voelde door prutser.
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2013, 08:31:15 door hubertus »