Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 18:01:14
MiWuLa door Olav
Vandaag om 17:29:24
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 17:27:51
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 17:18:13
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald A.
Vandaag om 17:16:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door nighttrain1
Vandaag om 17:04:20
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 16:28:19
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
Stalen rijtuigen van NS door Hans Reints
Vandaag om 15:33:38
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 14:29:11
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:56:19
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647208 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1320 Gepost op: 01 June 2013, 09:04:48 »
Kortom hij vat het persbericht van Ansaldo even samen en geeft dus niet zijn eigen mening (Correct me if I am wrong Stefan...).
En voor iedereen die over Prutser valt; lees ook even de persco van de belgen en de reactie daarop van Ansaldo, dat plaatst het allemaal in de context en dan kunnen we weer gewoon verder met Ansaldo bashen i.p.v. Prutser.  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22533
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1321 Gepost op: 01 June 2013, 10:47:52 »
Valt wel mee, ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

DE Italianen.  :o ;D
Als een doorsnee Italiaan zich nu nog aangesproken zou voelen door alle berichten. Maar a. die lezen hier niet en b. die weten beter en zitten gewoon aan de cappuccino.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1322 Gepost op: 01 June 2013, 10:54:51 »
De vraag is hoe lang ze nog quasi onbezorgd aan de cappuccino zitten als industriële bedrijven in hun land zo met klanten omgaan...   ::)

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11662
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1323 Gepost op: 01 June 2013, 10:56:57 »
Lang hoor, cappuccino is een eerste levensbehoefte aldaar. En daar geef ik ze op zich nog best gelijk in.  ;D

Oh, en voor zolang als de advertentie blijft staan: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/spoorwegen-en-tramwegen/m683283995-zo-goed-als-nieuwe-fyra-treinen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 ;D
« Laatst bewerkt op: 01 June 2013, 10:59:52 door NS8714 »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22533
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1324 Gepost op: 01 June 2013, 11:40:34 »
Heeeeeel lang. Volgens mij nadert het directe verband tussen de economische situatie en de Cappuccinoconsumptie 's morgens aldaar aan nul. 's middags kan dat anders liggen, omdat dan alleen toeristen cappuccino drinken. Ik denk ook eigenlijk dat een HiSpeed directeur bij een bezoek aan de fabriek 's middags om cappuccino heeft gevraagd. Ja, dan vraag je erom.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1325 Gepost op: 01 June 2013, 11:42:26 »
Lang hoor, cappuccino is een eerste levensbehoefte aldaar. En daar geef ik ze op zich nog best gelijk in.  ;D

Oh, en voor zolang als de advertentie blijft staan: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/spoorwegen-en-tramwegen/m683283995-zo-goed-als-nieuwe-fyra-treinen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 ;D

Niet toevalligerwijs heeft diezelfde verkoper ook antieke naaimachines in de aanbieding!   :D

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11662
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1326 Gepost op: 01 June 2013, 11:46:11 »
Ja, dan vraag je erom.

Precies, had hij maar espresso moeten nemen  ;D

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1327 Gepost op: 01 June 2013, 12:26:15 »
Ze hadden er wel bij moeten zetten dat de trein enkele "kleine" mankementen vertoont. ;D Gister werden deze "kleine"mankementen nog door de Beglische woordvoerder van de NMBS toegelicht.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2013, 12:29:41 door zuylen »
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1328 Gepost op: 01 June 2013, 12:33:15 »
Ze hadden er wel bij moeten zetten dat de trein enkele "kleine" mankementen vertoont. ;D Gister werden deze "kleine"mankementen nog door de Beglische woordvoerder van de NMBS toegelicht.
Nou... zal ik hem dan maar afmaken? :

ArtitecAnsaldo-Breda heeft een klein aantal 3700-en V250'en die uiterlijk en mechanisch helemaal gaaf zijn, maar waarvan motor en elektronica ontbreken.

 ;D :P

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11662
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1329 Gepost op: 01 June 2013, 12:38:47 »
BELG

Zal ik deze dan even inkoppen? Ben Eerst Limburger Geweest...  ;D

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1330 Gepost op: 01 June 2013, 13:35:59 »
het verbaasd mij alleen dat dit nu als een verrassing lijkt te komen. Als je het artikel in bv de railhobby leest over voorvallen in Denemarken met de ic2 en 4, trams en metro's in Noorwegen en Amerika is het gewoon hetzelfde. Niet sluitende deuren, remmen die niet voor de snelheden zijn en daardoor de seinen voorbij rijden, roestende assen, problemen met koud en warm weer en het verliezen van onderdelen. Als je dan als AB aangeeft, volgens de nos teletekst, dat je goede naam wordt aangevallen dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.

Maar wat is het probleem voor vervangend matrerieel. Er is spraken van om de eurostar   treinen te gebruiken. Daar zouden er al jaren enkele stil van staan en/of aan de sncf zijn verhuurd die ze blijkbaar ook niet meer nodig heeft. Als die blijkbaar ingezet kunnen worden is het probleem toch niet als te moeilijk in korte tijd tijdelijk op te lossen. Blijft het probleem alleen om je geld terug te krijgen wat al betaald is voor de Fyra. Maar daar zullen juristen wel raad mee weten.

Maar wat als de ns er wel mee verder wil gaan. Ze mogen niet in Belgie komen.  Worden het dan gewoon stoptreinen met lage snelheid zodat de remmen wel goed zijn?

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1331 Gepost op: 01 June 2013, 13:37:31 »
Wel een interessante presentatie van de Belgen, al zal hij hier en daar wat aangedikt zijn. B.v. het probleem van roestvorming op de assen lijkt mij erg vergezocht. Als elke as met roest uit dienst genomen zou moeten worden, dan reed er morgen geen enkele trein meer.

Maar goed, wat ik interessanter vind is dat in deze tijd waarin geen enkele nieuwe trein in de reguliere dienst komt voordat elke vierkante mm is onderzocht op veiligheidsaspecten, dat dit type, note bene een hogesnelheidstrein, toch door de keuring is gekomen. Kennelijk toch een wanverhouding tussen de duur van een toelatingsprocedure en het resultaat daarvan. Loszittend plaatwerk ala, maar onvoldoende remvermogen en losslaande deuren hadden toch geconstateerd moeten worden. Of is men na het keuren van het eerste stel gestopt en heeft men de resterende ongezien akkoord bevonden? Dat hadden ze niet moeten doen, gezien de grote verschillen in uitvoering bij de verschillende stellen. M.i. weer zo'n voorbeeld van "als het op papier maar geregeld is", ipv naar de feitelijke situatie te kijken.

gr. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6723
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1332 Gepost op: 01 June 2013, 13:55:09 »
DE Italianen.  :o ;D
Als een doorsnee Italiaan zich nu nog aangesproken zou voelen door alle berichten. Maar a. die lezen hier niet en b. die weten beter en zitten gewoon aan de cappuccino.

En dan hadden ze 6 jaar geleden al gereageerd, toen werd er hier al over de V250 geschreven dat de Italianen knettergek zijn, hij had een vooruitziende blik blijkbaar ;D.

Stephan.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1333 Gepost op: 01 June 2013, 14:36:08 »
Hier nog een mooi linkje. :o
http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2013/NMBS-fyra.pdf

Mvg jamie diks

manuelspot

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1334 Gepost op: 01 June 2013, 16:10:05 »
Ik had al wel begrepen dat de Fyra stellen niet echt het neusje van de zalm waren. Maar wat ik nu allemaal zie. Echt mijn god zeg. Die deur die er half in hangt. moest er wel even om lachen ook nog. Maar eigenlijk is het allemaal diep triest.

Er is na mijn inzien 1 oplossing voor dit geheel. Het hele project nu per direct stil leggen. HSA stop zetten. De treinstellen naar zuid afrika sturen. ( daar kunnen ze er vast wel wat mee.) En laat er eens een partij opstaan die wel een echte hogesnelheidsverbinding op kan starten met wel goed materieel.
Dit hele Fyra project kost een gigantisch bedrag. Niet alleen voor HSA. Maar ook voor ons als burgers. Want de overheid blijft ook nog eens ons belastinggeld er in proppen. Ik denk dat we als elk individuele Nederlander al zo veel geld hebben afgedragen aan dit project dat we met z'n allen wel 10 jaar gratis gebruik er van mogen maken.

Ik ben heel benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren met deze V2,50 stellen.