Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 00:12:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
NS 1700 transfers door ES44C4
19 July 2025, 20:32:18
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
19 July 2025, 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
19 July 2025, 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
19 July 2025, 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
19 July 2025, 15:14:06
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644851 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #765 Gepost op: 15 February 2013, 20:58:46 »
Als hij in zijn kop zet dat de V250-baas opstapt, dan snapt vrijwel niemand waar het over gaat.
Dan kan hij in het artikel onder die kop er voor zorgen dat ze het wel gaan snappen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #766 Gepost op: 15 February 2013, 21:12:12 »
Ik zit mij ook af te vragen of het ook niet erg provinciaal is? Stel je voor dat de plaatselijke BP-pomp net in andere handen over gaat. terwijl het boorplatform Deep Horizon grote problemen in de golf van Mexico veroorzaakt. Plaatselijke krant kopt: Olieplatform tankstation De Vries in de problemen.  Maar goed, terug naar de Fyra.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #767 Gepost op: 15 February 2013, 21:30:04 »
Gehoord bij Rob van Someren

Een feestdag voor de fyra

Falentrein ;D

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #768 Gepost op: 16 February 2013, 19:07:32 »
Modell Eisen Bahner 3/13: Fyra-Flotte Stillgelegt.

7 lelijke treinen is geen vloot.
 :)
Alleen zijn er meer dan zeven. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12227
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #769 Gepost op: 16 February 2013, 20:28:32 »
En ze doen t tot zover geen van allen probleemloos,en dr staan erbij die nog niet eens officieel zijn geaccepteerd door NSH.
Afijn de conclusie is dat ze in elk geval allemaal niks doen behalve geld kosten  >:(
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #770 Gepost op: 16 February 2013, 22:23:01 »
Net als de Breda BA 88, maar die kon nog dienst doen als decoy.
Niets nieuws onder de zon dus. ;D

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #771 Gepost op: 18 February 2013, 08:34:30 »
Ansaldo Breda krijgt nu wel de zwarte piet toegespeeld, maar de echte fout ligt mijns inziens bij de aanbesteding. NS Hispeed is hem gegund dankzij een onrealistisch bod en vermoedelijk wist men dat in Den Haag. Zou het niet de bedoeling van zijn geweest NS of een dochtermaatschappij deze aanbesteding moest krijgen en krijgen we daarvoor niet op deze manier niet de rekening gepresenteerd. Was de concessie gegund aan een private vervoerder had de trein waarschijnlijk allang gereden.  Dat is de prijs om als overheid railverbindingen aan te besteden en daar vervolgens op te gaan bieden als vervoerder. Dat werkt gewoon niet.

Wellicht is het beter dat de staat het vervoer helemaal gaat privatiseren en NS gaat verkopen aan de hoogste bieder om vervolgens het hele net aan te gaan besteden op de manier zoals de regionale vervoerders dat voorstellen. Dat zal allicht tot een verbetering leiden en kan de overheid eens overgaan om het net beter aan te passen aan winterse omstandigheden.
« Laatst bewerkt op: 18 February 2013, 08:52:52 door MR »

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #772 Gepost op: 18 February 2013, 08:47:30 »
Ansoldo Breda heeft de opdracht toch aangenomen?
Doe je dat, dan dien je een deugdelijk product te leveren, hoe wellicht onrealistisch/onmogelijk de eisen zijn geweest.
Feit is dat AB de treinen maakt, en die dingen dus kuren hebben.
Hoe de aanbestedingprocedure gelopen heeft maakt wat dat betreft weinig uit, lijkt mij.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #773 Gepost op: 18 February 2013, 08:55:08 »
Met een andere aanbesteding was het zo niet gegaan. Het bod is verregaand onrealistisch geweest. Het gedoe met met Ansaldo Breda is alleen het dramatisch sluitstuk van een totaal mislukte operatie. Met private vervoerders was het zo ver gewoon niet gekomen.
« Laatst bewerkt op: 18 February 2013, 08:59:10 door MR »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #774 Gepost op: 18 February 2013, 08:57:25 »
Het gras is altijd groener bij de buren...

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #775 Gepost op: 18 February 2013, 09:51:47 »
als AB zo goed was geweest hadden waarschijnlijk de Denen geen sores gehad met hun materieel,dus..........
Dit is eigenlijk zoiets als bijvoorbeeld een klus aannemen van een badkamer tegelen terwijl je het eigenlijk nog nooit gedaan hebt.
AB had geen ervaring met hogesnelheidstreinen maar toch gaan we er bouwen,tsja,ergens logisch dat dat niet in 1 keer goed gaat,zou ik zeggen.
Groetjes Patrick

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 514
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #776 Gepost op: 18 February 2013, 09:57:37 »
Gehoord bij Rob van Someren

Meervoud van virus?

Fyra ;D

Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #777 Gepost op: 18 February 2013, 09:58:53 »
NS Hispeed wist drommels goed wat ze deed. Wellicht hadden ze dat in Den Haag ook door. Maar ja, andere belangen.  

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #778 Gepost op: 18 February 2013, 10:24:26 »
In veel berichtgeving over het Fyra-debacle lees ik vaak als argument tegen AnsaldoBreda dat deze fabrikant geen ervaring zou hebben met de bouw van hogesnelheidsmaterieel. Echter AnsaldoBreda is toch betrokken geweest bij het ontwerp en de bouw van de ETR500-stellen, die geschikt zijn voor 300 km/u? Ook al was de fabrikant onderdeel van een consortium dat die stellen heeft geleverd, geheel onervaren was AnsaldoBreda dus niet.

Goed nieuws is dat vanaf vandaag weer een IC naar België zou moeten rijden vanaf Den Haag. Voelt toch een beetje als gerechtigheid, als inwoner van de hofstad èn frequent gebruiker van de oude Benelux naar België. 8)

Groeten, Geoffrey

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #779 Gepost op: 18 February 2013, 12:15:23 »
En jawel, de vervangende trein rijdt: http://www.nu.nl/#slideshow-/slideshow/1891299/popup.html

mvg,
Gert