Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmania Nostalgia door puntenglijder
Vandaag om 22:32:37
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Ruben1990
Vandaag om 21:22:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
Vandaag om 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:50:24
Station Roodeschool door Nohome
Vandaag om 20:36:40
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 20:34:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 20:33:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 20:14:32
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Remco vM
Vandaag om 19:31:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
Vandaag om 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
Vandaag om 19:25:03
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Wim Vink
Vandaag om 18:37:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:25:41
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
Vandaag om 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 15:24:52
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 15:09:02
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642960 keer)

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #750 Gepost op: 15 February 2013, 11:58:34 »
De 2600en hebben het echt wel een aantal jaartjes volgehouden hoor. Dat ze werden afgevoerd heeft inderdaad te maken met de storingsfrequentie, maar gebeurde ook doordat er geen emplooi meer was voor diesellocs in de reizigersdienst toen Eindhoven--Venlo elektrisch werd.

Wat de DE3en uit 1934 betreft, de problemen werden veroorzaakt doordat Werkspoor de Maybachmotoren tegen het advies van de fabriek in, in opdracht van NS had gemodificeerd.

Dirk

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #751 Gepost op: 15 February 2013, 12:01:05 »
Stoomfyra...

(flickrplaatje van Leen Dortwegt schaamteloos bewerkt) ;D
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #752 Gepost op: 15 February 2013, 12:05:33 »
De 2600en hebben het echt wel een aantal jaartjes volgehouden hoor. Dat ze werden afgevoerd heeft inderdaad te maken met de storingsfrequentie, maar gebeurde ook doordat er geen emplooi meer was voor diesellocs in de reizigersdienst toen Eindhoven--Venlo elektrisch werd.
Dirk

Gebouwd in 1953, afvoer 1958, sloop 1960.
Vijf jaar voor een locomotief is wat aan de krappe kant , aantal jaartjes is wat dat betreft wel treffend.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #753 Gepost op: 15 February 2013, 12:15:47 »
Ik ontken niet dat ze maar kort hebben bestaan, alleen dat er twee redenen voor waren

Dirk

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #754 Gepost op: 15 February 2013, 12:57:31 »
Het grote verschil met Mat '34 en de stoomdiesels is, dat er direct wat aan het probleem gedaan werd en dat dat iets mocht kosten.
Inzet ander materieel, extra beloning voor machinisten die de tijden met stoom het beste konden benaderen. Nu gebeurt er al weken niets, waar is de vervanging?

Goed, er is bij NSR geen standaard materieel voor 25kV en met geschikte beveiliging aanwezig, alleen rijtuigen. Maar hoe zit dat bij de diverse leasemaatschappijen? Als ik zie hoeveel verschillende locs er op de Betuweroute ingezet worden, er duikt toch elke keer weer een nieuwe uit de leasemarkt op. Maar ILT dan, en de beveiliging, hoor ik je denken? Als er tijdens de tests ook met b.v. een Taurus gereden is, moet het toch kunnen een in principe NL en BE geschikte loc (185/189, is er ook niet al getest met een Alstom Prima hier, voor 1500V, 3kV en 25kV net, of zelfs een diesel) op korte termijn van de juiste EMTRS software te voorzien. En als ILT en hun Belgische partner dit niet vertrouwen, waarom dan niet verplicht een 2 persoon als pilot erbij in de loc? Ook van zulke clubs zou wat creativiteit in dit soort uitzonderlijke situaties verwacht mogen worden, blijven zitten op je procedures en alleen nee zeggen is wel heel makkelijk.

En hoe zit het met die trein via de oude Rozendaal route. Geen rijpad? Ach. En NSR is zo trots dat ze binnen 1 dag bij sneeuw een dienstregeling kunnen aanpassen. Moet dit toch ook kunnen. En dat het dan misschien geld kost om een goederenvervoerder te compenseren omdat hij zijn toegezegde rijpad moet opgeven en op een ander tijdstip moet rijden, so be it Bert Meerstadt!
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #755 Gepost op: 15 February 2013, 15:20:32 »
En NSR is zo trots dat ze binnen 1 dag bij sneeuw een dienstregeling kunnen aanpassen.

Waarschijnlijk hebben twee dienstregelingen klaarliggen, voor normale situaties en voor sneeuw. Dat is iets anders dan een nieuwe dienstregeling in minder dan een dag te creëren.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #757 Gepost op: 15 February 2013, 18:52:03 »
Lekkere kop ook, 'moederbedrijf fyra', pffrt.... Lang leve de media.

Ze pogen een trein te bouwen, ze hebben niks van doen met het product fyra...

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #758 Gepost op: 15 February 2013, 19:28:37 »
Hoezo? Finmeccanica is wel degelijk het moederbedrijf van AnsaldoBreda.
Daar is geen woord van gelogen.

mvg,
Gert

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #759 Gepost op: 15 February 2013, 19:31:28 »
Ik dacht in eerste instantie ook aan het moederbedrijf van de vervoerder.

Bls-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #760 Gepost op: 15 February 2013, 19:53:08 »
Modell Eisen Bahner 3/13: Fyra-Flotte Stillgelegt.

7 lelijke treinen is geen vloot.
 :)
Groeten
Paul

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #761 Gepost op: 15 February 2013, 19:59:54 »
Ansaldo bouwt de V250. NS Hispeed noemt dit Fyra. Dat is wel een verschil, dus daar heeft Thom wel gelijk in.
Jeroen

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #762 Gepost op: 15 February 2013, 20:03:38 »
Inderdaad. Zie je trouwens in meer media... 'Fyra-baas stapt op'. Uh huh...

Op die manier is de CEO van Daimler Benz ook de Connexxion-baas, want die hebben immers Mercedes bussen....
Reinier

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #763 Gepost op: 15 February 2013, 20:05:42 »
Precies, als de fyra-baas opstapt is die dus van NS-Hispeed.
Jeroen

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #764 Gepost op: 15 February 2013, 20:29:34 »
Ansaldo bouwt de V250. NS Hispeed noemt dit Fyra. Dat is wel een verschil, dus daar heeft Thom wel gelijk in.

Dat mag dan zo zijn, maar een koppenmaker bij een krant moet een voor het gewone publiek begrijpelijke kop bedenken.
Als hij in zijn kop zet dat de V250-baas opstapt, dan snapt vrijwel niemand waar het over gaat.

mvg,
Gert