Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

C12c rijtuig door Pauldg
Vandaag om 10:24:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:09:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 10:01:43
Ik ben aan het opruimen. door Hans Reints
Vandaag om 09:52:54
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:50:45
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 09:42:44
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 09:34:31
Acme nieuwe ICNG door arnaud-ns/htm
Vandaag om 09:33:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 08:59:11
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door Rick
Vandaag om 08:05:02
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door MathynK
Vandaag om 07:31:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 06:55:16
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 06:29:10
Een leuke vrachtwagen door ArjanB
Vandaag om 01:18:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
Project seaside Germany door Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
06 October 2025, 20:28:50
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Leubachtalbahn door einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 658179 keer)

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #570 Gepost op: 27 January 2013, 20:24:53 »
O, maar daar ben ik het helemaal mee eens hoor!   (y)

mvg,
Gert

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #571 Gepost op: 27 January 2013, 21:51:40 »
Nog een maandje geduld. Waarschijnlijk pas op 1 maart zo is op spoorforum te lezen.
Natuurlijk moeten er nog meer stammen bijkomen. Aan twee hebben ze niet genoeg.

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #572 Gepost op: 27 January 2013, 22:23:16 »
. . . In het bedrijfsleven zou zoiets nooit en te nimmer gebeuren, dan waren er al heel wat hoofden gerold.
Ik zou er als projectmanager echt niet mee aan hoeven komen bij mijn baas. . .

Te laat. Te duur. Problemen. Geen oplossing.
Te gek voor woorden.

Die stelling is op zijn minst zeeeer twijfelachtig. Ook in het "echte" bedrijfsleven gebeurt dit (voor zover NS Highspeed geen bedrijfsleven is . . .  ???). Op het moment van schrijven staat bijvoorbeeld de wereldwijdevloot (50 exemplaren) Boeing 787 toestellen aan de grond. Al anderhalve week. En dat zijn toestellen van zo'n slordige 200 miljoen dollar per stuk. Oplossing nog niet in zicht. Oja, dat 787 project had al een vertraging van zo`n jaar of vier.

En nee, ik ben zeker niet anti-Boeing. Ook Airbus had zo zijn problemen; de A380 had een vertraging van bijna twee jaar, een budgetoverschrijding van naar schatting zo`n 10 miljar dollar, en kamt nog steeds met grote productieproblemen. Ook de nieuwste Airbus, de A350 lijkt al tegen een vertraging van 15 - 24 maanden aan te kijken.

Grt,
Harm

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #573 Gepost op: 28 January 2013, 10:33:28 »
Het wordt steeds 'leuker'. Zelfs Johan Cruijff vindt er wat van....  8)
No dress rehearsel, this is our life.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2881
    • foto's op Imgur
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #574 Gepost op: 28 January 2013, 10:47:28 »
"...die nieuwe snelheidstrein."

Eentje die er echt verstand van heeft, dus.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11699
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #575 Gepost op: 28 January 2013, 10:50:49 »
Ach, als zelfs een uitgerangeerde voetballert hier een mening over wil hebben dan denk ik dat het onderwerp zijn beste tijd wel gehad heeft...

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6352
  • ***
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #576 Gepost op: 28 January 2013, 10:53:55 »
Je hoeft denk ik nergens verstand van te hebben om te begrijpen dat het Europeese/Nederlandse aanbestedingsbeleid niet klopt cq werkt ;D.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11699
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #577 Gepost op: 28 January 2013, 10:56:33 »
Mwoh, je moet gewoon even goed nadenken en jezelf inlezen in de materie vóór je een mening vormt of de Europese aanbestedingsregels nou wel of niet werken/kloppen.

Maar helaas is 'een mening hebben' tegenwoordig belangrijker dan inhoudelijke kennis hebben.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6352
  • ***
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #578 Gepost op: 28 January 2013, 11:08:52 »
 (y) Klopt helemaal, een mening hebben was erg makkelijk, dat vond zelfs Johan ;). Maar probeer jij met dat beleid maar eens een mercedes te bestellen, als je niet uitkijkt met je eisen stellen en alles 100% af te dekken, zit je straks vast aan een 2CV4 8). En verder vind ik zelf dat de lokale winkelier op de hoek er géén enkele overlevings kans door heeft. In  dit geval praat ik dan niet over iets als het leveren van treinstellen maar bv het leveren van pennen aan je plaatselijke gemeentelijke instelling bv. Denk daar ook maar eens goed over na. Die winkelier leverde die  :-X pennen misschien wel al 25 jaar na volle tevredenheid. Nu schrijf ik met een pen die wel voldoet aan de eisen, 2x zo snel leeg is, vlekt, stopt met schrijven, niet goed in de hand ligt, een dopje heeft ipv een drukknopje en...... zucht. De lokale leverancier heeft zijn deur kunnen sluiten >:(.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26822
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #579 Gepost op: 28 January 2013, 11:41:11 »
De lokale leverancier heeft zijn deur kunnen sluiten >:(.
Je had hem kunnen redden door zelf pennen bij hem te kopen en die ook op je werk te gebruiken. 8)

De Europese aanbesteding is een monster. Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt, en je kan op een bepaald moment tot de conclusie komen dat je een kat in de zak krijgt, maar niet meer terug kan.
Wat mij betreft terug naar de onderhandse aanbesteding. Dan kan je een verantwoorde keuze maken op grond van een aantal criteria, te weten: prijs, controleerbare kwaliteit en vertrouwen. Hoef je niet perse de goedkoopste te nemen, maar kun je bewust voor een duurdere kiezen als je weet dat die betere kwaliteit levert, of als je daar meer vertrouwen in hebt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #580 Gepost op: 28 January 2013, 11:48:56 »
cit: Je had hem kunnen redden door zelf pennen bij hem te kopen en die ook op je werk te gebruiken. Cool

dat doen de mensen met de trein door met hun voeten te stemmen en de auto te nemen of het vliegtuig... ::)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #581 Gepost op: 28 January 2013, 12:11:15 »
Wat mij betreft terug naar de onderhandse aanbesteding. Dan kan je een verantwoorde keuze maken op grond van een aantal criteria, te weten: prijs, controleerbare kwaliteit en vertrouwen. Hoef je niet perse de goedkoopste te nemen, maar kun je bewust voor een duurdere kiezen als je weet dat die betere kwaliteit levert, of als je daar meer vertrouwen in hebt.

Limburg, België en Italië zitten ook in de EU...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26822
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #582 Gepost op: 28 January 2013, 12:15:29 »
Weet ik, maar wat wil je daar mee zeggen?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11699
    • Mijn fotoarchief

Reggy

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #584 Gepost op: 28 January 2013, 12:58:01 »
Snel terug naar Italie met die Flop.

Reggy