Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 21:19:00
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 21:16:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim1969
Vandaag om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647539 keer)

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #570 Gepost op: 27 January 2013, 20:24:53 »
O, maar daar ben ik het helemaal mee eens hoor!   (y)

mvg,
Gert

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #571 Gepost op: 27 January 2013, 21:51:40 »
Nog een maandje geduld. Waarschijnlijk pas op 1 maart zo is op spoorforum te lezen.
Natuurlijk moeten er nog meer stammen bijkomen. Aan twee hebben ze niet genoeg.

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #572 Gepost op: 27 January 2013, 22:23:16 »
. . . In het bedrijfsleven zou zoiets nooit en te nimmer gebeuren, dan waren er al heel wat hoofden gerold.
Ik zou er als projectmanager echt niet mee aan hoeven komen bij mijn baas. . .

Te laat. Te duur. Problemen. Geen oplossing.
Te gek voor woorden.

Die stelling is op zijn minst zeeeer twijfelachtig. Ook in het "echte" bedrijfsleven gebeurt dit (voor zover NS Highspeed geen bedrijfsleven is . . .  ???). Op het moment van schrijven staat bijvoorbeeld de wereldwijdevloot (50 exemplaren) Boeing 787 toestellen aan de grond. Al anderhalve week. En dat zijn toestellen van zo'n slordige 200 miljoen dollar per stuk. Oplossing nog niet in zicht. Oja, dat 787 project had al een vertraging van zo`n jaar of vier.

En nee, ik ben zeker niet anti-Boeing. Ook Airbus had zo zijn problemen; de A380 had een vertraging van bijna twee jaar, een budgetoverschrijding van naar schatting zo`n 10 miljar dollar, en kamt nog steeds met grote productieproblemen. Ook de nieuwste Airbus, de A350 lijkt al tegen een vertraging van 15 - 24 maanden aan te kijken.

Grt,
Harm

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10769
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #573 Gepost op: 28 January 2013, 10:33:28 »
Het wordt steeds 'leuker'. Zelfs Johan Cruijff vindt er wat van....  8)
No dress rehearsel, this is our life.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2884
    • foto's op Imgur
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #574 Gepost op: 28 January 2013, 10:47:28 »
"...die nieuwe snelheidstrein."

Eentje die er echt verstand van heeft, dus.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #575 Gepost op: 28 January 2013, 10:50:49 »
Ach, als zelfs een uitgerangeerde voetballert hier een mening over wil hebben dan denk ik dat het onderwerp zijn beste tijd wel gehad heeft...

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6347
  • ***
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #576 Gepost op: 28 January 2013, 10:53:55 »
Je hoeft denk ik nergens verstand van te hebben om te begrijpen dat het Europeese/Nederlandse aanbestedingsbeleid niet klopt cq werkt ;D.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #577 Gepost op: 28 January 2013, 10:56:33 »
Mwoh, je moet gewoon even goed nadenken en jezelf inlezen in de materie vóór je een mening vormt of de Europese aanbestedingsregels nou wel of niet werken/kloppen.

Maar helaas is 'een mening hebben' tegenwoordig belangrijker dan inhoudelijke kennis hebben.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6347
  • ***
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #578 Gepost op: 28 January 2013, 11:08:52 »
 (y) Klopt helemaal, een mening hebben was erg makkelijk, dat vond zelfs Johan ;). Maar probeer jij met dat beleid maar eens een mercedes te bestellen, als je niet uitkijkt met je eisen stellen en alles 100% af te dekken, zit je straks vast aan een 2CV4 8). En verder vind ik zelf dat de lokale winkelier op de hoek er géén enkele overlevings kans door heeft. In  dit geval praat ik dan niet over iets als het leveren van treinstellen maar bv het leveren van pennen aan je plaatselijke gemeentelijke instelling bv. Denk daar ook maar eens goed over na. Die winkelier leverde die  :-X pennen misschien wel al 25 jaar na volle tevredenheid. Nu schrijf ik met een pen die wel voldoet aan de eisen, 2x zo snel leeg is, vlekt, stopt met schrijven, niet goed in de hand ligt, een dopje heeft ipv een drukknopje en...... zucht. De lokale leverancier heeft zijn deur kunnen sluiten >:(.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #579 Gepost op: 28 January 2013, 11:41:11 »
De lokale leverancier heeft zijn deur kunnen sluiten >:(.
Je had hem kunnen redden door zelf pennen bij hem te kopen en die ook op je werk te gebruiken. 8)

De Europese aanbesteding is een monster. Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt, en je kan op een bepaald moment tot de conclusie komen dat je een kat in de zak krijgt, maar niet meer terug kan.
Wat mij betreft terug naar de onderhandse aanbesteding. Dan kan je een verantwoorde keuze maken op grond van een aantal criteria, te weten: prijs, controleerbare kwaliteit en vertrouwen. Hoef je niet perse de goedkoopste te nemen, maar kun je bewust voor een duurdere kiezen als je weet dat die betere kwaliteit levert, of als je daar meer vertrouwen in hebt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #580 Gepost op: 28 January 2013, 11:48:56 »
cit: Je had hem kunnen redden door zelf pennen bij hem te kopen en die ook op je werk te gebruiken. Cool

dat doen de mensen met de trein door met hun voeten te stemmen en de auto te nemen of het vliegtuig... ::)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #581 Gepost op: 28 January 2013, 12:11:15 »
Wat mij betreft terug naar de onderhandse aanbesteding. Dan kan je een verantwoorde keuze maken op grond van een aantal criteria, te weten: prijs, controleerbare kwaliteit en vertrouwen. Hoef je niet perse de goedkoopste te nemen, maar kun je bewust voor een duurdere kiezen als je weet dat die betere kwaliteit levert, of als je daar meer vertrouwen in hebt.

Limburg, België en Italië zitten ook in de EU...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #582 Gepost op: 28 January 2013, 12:15:29 »
Weet ik, maar wat wil je daar mee zeggen?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief

Reggy

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #584 Gepost op: 28 January 2013, 12:58:01 »
Snel terug naar Italie met die Flop.

Reggy