Nu weet ik het niet meer. Volgens Wikipedia zouden de loc's toch een 1,5KV=stand op de spannings keuzeschakelaars staan hebben. (rijden dan met een beperkter vermogen)
Wat ontbreekt op de T18 is een 1,5 V DC sleepstuk dat onder de NL bovenleiding gebruikt kan worden.
Back on topic: ze gaan dus met virm over de HSL karren? Lijkt me niet echt comfortabel..
Wat ik zeg: systeem wat ze al jarenlang voor de gewone bnl dienst gebruikten: in nl gewoon op halve kracht... letterlijk en figuurlijk, aangezien ze geen 'echte' hsl wilden... perfect symbolisch!!
Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin!
Wat ontbreekt op de T18 is een 1,5 V DC sleepstuk dat onder de NL bovenleiding gebruikt kan worden. Tot Roosendaal en Maastricht zal wel gaan, net als ander NMBS materieel. Volgens mij zitten er ook maar 2 pantografen op, als die een sleepstuk hebben voor 25 kV en de andere voor 3 kV, gaat het daar mis. 3e panto erop zal wel betekenen dat er opnieuw homologatie zal moeten plaatsvinden.
Hebben we het nog niet over beveiliging gehad......
Google even op 'konijn' en 'tunnel'. Misschien een iets al te subtiele hint naar een andere ergernis van mij over het spoor in Nederland.- Peter