DEN HAAG - Het duurt mogelijk nog maanden voordat de hogesnelheidstrein Fyra weer volop inzetbaar is. Dat blijkt uit een brief van staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) aan de Tweede Kamer maandag.
De vreemde nieuwkomer, prijsvechter AnsaldoBreda had juist een order gescoord voor de IC4 bij de Deense spoorwegen en was opkomend.
Gewoon een omgekatte ICE3, en werkt prima.Letterlijk en figuurlijk beproeft.Jos
Citaat van: tothebeach op 21 januari 2013, 11:12:46Die hadden ze gewoon 2e hands over kunnen nemen Even omsporen....nee hoor, zijn al normaalspoor. zijn alleen voor 60 hz. moet 50 hz. worden.
Die hadden ze gewoon 2e hands over kunnen nemen Even omsporen....
, maar een plaat die onder een rijdende trein wegvalt is wel een zeer concreet gevaar. Je kunt je voorstellen wat er gebeurt wanneer die plaat onder een wiel terecht komt: een ontsporing.
Is wel een oplossing voor. De verbinding Amsterdam-Vlissingen (eigenlijk Lelystad-Vlissingen) rijdt 2 keer per uur. Gewoon de Beneluxtrein laten rijden in het pad van een van de twee. En dan voor de rest van het traject een stoptrein Roosendaal-Vlissingen met een cross-platform overstap in Roosendaal.