Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Locverlichting dmv micro-LEDS door Bert55
Vandaag om 15:17:06
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Lobomotion69
Vandaag om 14:00:45
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
Vandaag om 13:58:06
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Lobomotion69
Vandaag om 13:52:54
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
Vandaag om 13:22:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door thevandijks
Vandaag om 13:22:22
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 13:13:18
Boek over de oorsprong NS 500/600 door VAM65
Vandaag om 13:08:23
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
Vandaag om 13:06:06
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 12:56:42
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door tijgernootje
Vandaag om 12:42:32
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door robin binsbergen
Vandaag om 12:39:39
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 12:17:40
Raadplaatje door henk
Vandaag om 12:14:30
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 643041 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #316 Gepost op: 21 January 2013, 11:41:07 »
en dat Hitachi ding http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_395 wat in engeland rijd, die voldoet toch.....
« Laatst bewerkt op: 21 January 2013, 11:45:50 door johnny-VIRM »

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #317 Gepost op: 21 January 2013, 11:48:43 »
En het volgende bericht is er ook al :

Mansveld: Fyra staat mogelijk maanden stil

Citaat
DEN HAAG - Het duurt mogelijk nog maanden voordat de hogesnelheidstrein Fyra weer volop inzetbaar is. Dat blijkt uit een brief van staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) aan de Tweede Kamer maandag.

Volledig bericht : http://www.telegraaf.nl/binnenland/21235586/__Fyra_mogelijk_maanden_stil__.html

Sander


Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #318 Gepost op: 21 January 2013, 11:50:40 »
In tegenstelling tot de Fyra, gaat het nieuws er over wel supersnel...  ;D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #319 Gepost op: 21 January 2013, 12:05:52 »
Wie? ;D  :-X
Jeroen

Robert B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #320 Gepost op: 21 January 2013, 12:08:28 »


Dat is nog eens een mooi sprookjesboek... ;)
« Laatst bewerkt op: 21 January 2013, 22:20:27 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd »
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #321 Gepost op: 21 January 2013, 12:18:42 »
De vreemde nieuwkomer, prijsvechter AnsaldoBreda had juist een order gescoord voor de IC4 bij de Deense spoorwegen en was opkomend.

Ik weet niet in welk jaar hier in Nederland de beslissing is genomen, maar in 2005 heb ik een heel stel buiten dienst gestelde IC4-treinen in Aarhus gefotografeerd. Toen was dus al bekend dat die dingen daar problemen gaven.

mvg,
Gert

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #322 Gepost op: 21 January 2013, 12:20:21 »
Gewoon een omgekatte ICE3, en werkt prima.
Letterlijk en figuurlijk beproeft.
Jos

Hoe moet dat, een ICE3 letterlijk beproeven? Een hapje uit nemen, of er een keer aan likken?

On topic: Dat de V250 niet erg degelijk en betrouwbaar is weten we al jaren en staat buiten kijf, maar dat de NMBS nou zo hoog van de toren blaast over veiligheid is m.i. niet helemaal gepast. Zo veilig is het spoor in België normaal gesproken ook niet, gezien de vele botsingen en andere ongevallen. Haast elk jaar zijn er wel een (of meer) flinke frontale botsing(en), met vele gewonden, soms doden, en totaal vernield materieel. "Pot-ketel" van de NMBS dus en erg merkwaardig om de V250 meteen te verbieden als er een keer een plaat vanaf valt.  
Meer NS in spoor 1!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #323 Gepost op: 21 January 2013, 12:24:39 »
@Gert: De DSB plaatste de bestelling voor die IC4 in 2000. De indienststelling van de eerste stellen was gepland voor december 2004, in 2006 bevonden zich acht treinstellen IC4 in DK waarmee proefritten werden gemaakt.

Voor de rest van dit drama, zie OdR 2012-3
« Laatst bewerkt op: 21 January 2013, 12:42:45 door NS8714 »

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2869
  • Twentelijn 1968-1980
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #324 Gepost op: 21 January 2013, 12:25:54 »
Die hadden ze gewoon 2e hands over kunnen nemen ;D Even omsporen....

nee hoor, zijn al normaalspoor. zijn alleen voor 60 hz. moet 50 hz. worden.

En even hiernaartoe transporteren, 16 bakken per stel. De verzendkosten zijn dan natuurlijk weer voor de ontvanger. Dan wordt die Italiaanse rommel al gauw aantrekkelijk ;)

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #325 Gepost op: 21 January 2013, 12:30:55 »
@ Olaf: Dat er ook in België dingen beter zouden staat buiten kijf, maar een plaat die onder een rijdende trein wegvalt is wel een zeer concreet gevaar. Je kunt je voorstellen wat er gebeurt wanneer die plaat onder een wiel terecht komt: een ontsporing. Dat dus de stellen niet in de commerciële dienst mogen rijden voordat zeker is dat dit niet kan gebeuren, lijkt me terecht.
Groetjes, Bart

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #326 Gepost op: 21 January 2013, 12:41:01 »
Had iemand het eerder in dit draadje niet over klapperende platen onder de trein? Dus voordat er sneeuw/ijs lag.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5335
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #327 Gepost op: 21 January 2013, 13:21:45 »
, maar een plaat die onder een rijdende trein wegvalt is wel een zeer concreet gevaar. Je kunt je voorstellen wat er gebeurt wanneer die plaat onder een wiel terecht komt: een ontsporing.
Ik denk dat het gevaar vooral zit in waar zo'n plaat met een gangetje van veel kilometer per uur als een mes doorheen zou kunnen klieven. De Fyra kruist diverse locaties waar mensen bij rondvliegend materiaal direct gevaar lopen.
RETROBAHN A.G.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #328 Gepost op: 21 January 2013, 13:31:50 »
Vergeet ook niet het risico dat de plaat afketst en in het interieur binnendringt...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #329 Gepost op: 21 January 2013, 13:31:55 »
Is wel een oplossing voor. De verbinding Amsterdam-Vlissingen (eigenlijk Lelystad-Vlissingen) rijdt 2 keer per uur. Gewoon de Beneluxtrein laten rijden in het pad van een van de twee. En dan voor de rest van het traject een stoptrein Roosendaal-Vlissingen met een cross-platform overstap in Roosendaal.

Of een IC Roosendaal-Brussel. Dan moeten juist de reizigers naar België in Roosendaal overstappen. Voordeel is dat er niet aan de huidige binnenlandse dienstregeling geknutseld hoeft te worden en dat het binnenlandse stuk met dubbeldekkers gereden kan blijven worden, wat voor de capaciteit natuurlijk wel prettig is. Bovendien is er dan geen tweesysteemmaterieel meer nodig. Maar de vraag is uiteraard ook hoe dit in België allemaal past.

Voor de wat langere termijn kan de Beneluxtrein natuurlijk best terugkomen, met of zonder Fyra.
Reinier