Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 589676 keer)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #300 Gepost op: 20 januari 2013, 22:35:15 »
Plaatje bij dat volkskrantartikel is natuurlijk weer precies de verkeerde Fyra.
Reinier

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #301 Gepost op: 20 januari 2013, 22:40:25 »
Ligt het aan mij of strand de v250 steeds op of bij de grens?

Wat zijn steeds de problemen bij de ICE 3? Iedereen heeft het namelijk maar over alternatieven. Hopelijk gaan de rest van de v250 stellen niet door en komt er een alternatief.
Benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #302 Gepost op: 20 januari 2013, 22:41:43 »
@Tinus.
Gewoon een omgekatte ICE3, en werkt prima.
Letterlijk en figuurlijk beproeft.

Maar om bij het onderwerp te blijven:
Het gaat inderdaad de verkeerde kant uit met de Fyra, hij begint al behoorlijk berucht te worden.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #303 Gepost op: 20 januari 2013, 22:59:55 »
Is het denkbaar dat tijdelijk de beneluxtrein van stal gehaald wordt nu de problemen toch ernstiger blijken te zijn en het nog wel maanden kan gaan duren? Er schijnt nu geen plek te zijn vanwege de nieuwe verbinding Amsterdam-Vlissingen, maar NS schijnt wel in gesprek te zijn met Prorail over plek in de dienstregeling.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #304 Gepost op: 20 januari 2013, 23:51:18 »
Er schijnt nu geen plek te zijn vanwege de nieuwe verbinding Amsterdam-Vlissingen,
Is wel een oplossing voor. De verbinding Amsterdam-Vlissingen (eigenlijk Lelystad-Vlissingen) rijdt 2 keer per uur. Gewoon de Beneluxtrein laten rijden in het pad van een van de twee. En dan voor de rest van het traject een stoptrein Roosendaal-Vlissingen met een cross-platform overstap in Roosendaal.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #305 Gepost op: 20 januari 2013, 23:57:04 »
Dat klinkt heel logisch. Zou me niet verbazen als dit morgen als oplossing uit de hoge hoed wordt getoverd.

mvg,
Gert

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #306 Gepost op: 21 januari 2013, 09:03:42 »
Lees net in mijn ochtendkrant (trouw) dat NS en NMBS de nog uitstaande fyra-bestelling willen annuleren.

Nu wordt het toch wel héél hoog tijd voor vervangend vervoer.
Vond die ICE-III-Fyra van NS1607 wel een goeie suggestie.
Citaat
Ik heb een veel betere Fyra.   
https://www.youtube.com/watch?v=CWvR5ssPJAM
Rijdt al bijna 3 jaar probleemloos


Jos.
heb er in elk geval smakelijk om gelachen (y)


Hendrik Jan (koffie en vulkoeken paraat!)
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 154
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #307 Gepost op: 21 januari 2013, 09:57:48 »
De ICE3 doet het ook nog steeds niet lekker, gisteren strandde de ICE 226 bij Zv en werd door de wegsleepdienst naar de Wgm afgevoerd; zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/8401697710/in/photostream/

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #308 Gepost op: 21 januari 2013, 10:04:02 »
Lees net in mijn ochtendkrant (trouw) dat NS en NMBS de nog uitstaande fyra-bestelling willen annuleren.
Welke uitstaande bestelling? Op het vierde nooit bestelde NMBS-stel na zijn alle stellen al klaar en het merendeel is ook al in Nederland aanwezig.

Vervangend materieel is er ook niet zomaar, er zijn niet genoeg ICE3 en TGV stellen om de Fyra-dienst over te nemen. Bovendien is de ICE niet toegelaten op de HSL (hetzelfde geldt voor de Eurostar, waar er kennelijk wel een aantal van over zijn).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2206
  • Duitsland TP III
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #309 Gepost op: 21 januari 2013, 10:22:03 »
Dit bericht werd geplaatst op het 3Railforum:

Interessante link:  http://www.reneknuvers.nl/2013/01/aanbesteding-van-de-fyra-v250/

Citaat hieruit:
Citaat
Alstom is de partij die in Frankrijk de TGV’s levert. Op dat moment had Alstom echter niet de mogelijkheid om zelfstandig (zonder SNCF) TGV’s te bouwen. Men was volop in de ontwikkeling van de AGV (Automotrice à Grande Vitesse) bezig en had geen trein ‘op de plank’ die direct in het profiel paste. Mogelijk kon men een bestaand model voor SNCF voor 160km/u of 200km/u aanpassen om op 220km/u te rijden, maar wellicht viel men dan bij de upgrade naar 250km/u alsnog af. Samenwerking met SNCF was lastig, aangezien SNCF de concessie van NS/HSA verloren had en dus niet happig zou zijn om de concurrentie in het zadel te helpen.
 
Bombardier had op dat moment geen aantoonbare ervaring om op eigen kracht hoge snelheidsmaterieel te bouwen. Wel bouwde fabrieken die op dat moment bij het Bombardier concern behoorden onderdelen (wagens) voor de ICE, onder meer het type ICE3m dat ook door NS ingezet wordt). Het is maar zeer de vraag of Bombardier zelfstandig aan zou bieden voor 250km/u. Hun oplossing voor 220km/u had echter wel mogelijk geweest. Bombardier levert namelijk ook locomotieven voor 220km/u en kan rijtuigen voor die snelheid bouwen. Ik ben niet genoeg op de hoogte van de specificatie om te weten of dit mogelijk was binnen de gestelde criteria.
 
En dan Siemens. Met het VELARO platform (ICE3 en afgeleide treinen) had Siemens een goede troef in handen. Deze was weliswaar zwaar overbemeten voor de 220km/u variant, maar had voor 250km/u wellicht interessant kunnen zijn. Echter was het track record van deze trein niet onbesproken. We spreken een paar jaar na het ongeluk bij Eschede in 1998 en de ICE3m van NS was niet onbesproken wat betreft comfort en onderhoudskosten. Overigens had Siemens ook een oplossing met locomotieven en rijtuigen kunnen aanbieden.
 
De vreemde nieuwkomer, prijsvechter AnsaldoBreda had juist een order gescoord voor de IC4 bij de Deense spoorwegen en was opkomend. Een grote partij (het voor het publiek waarschijnlijk onbekende Finmeccanica zat achter dit spoorbedrijf. Er waren wat dat betreft waarschijnlijk weinig objectieve gronden om niet te gunnen aan AnsaldoBreda.


Dit bericht maakt heel veel duidelijk.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #310 Gepost op: 21 januari 2013, 11:00:11 »
Dat is het idee dat ik altijd al gehad heb. Bij NS Hispeed zullen ze waarschijnlijk ook geen gat in de lucht zijn gesprongen dat het AnsaldoBreda werd.

Aan de andere kant kun je je afvragen hoe zinvol een treinstel voor 250 km/u is als niemand het tot nu toe gebouwd heeft. Misschien is daar wel een goede reden voor...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #311 Gepost op: 21 januari 2013, 11:11:42 »
Niemand?

In Japan: http://en.wikipedia.org/wiki/300_Series_Shinkansen  max 270 kmh. Dan is 250 een eitje. Ook omdat deze 16 rijtuigen lang is.
Jeroen

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #312 Gepost op: 21 januari 2013, 11:12:46 »
Die hadden ze gewoon 2e hands over kunnen nemen ;D Even omsporen....

Groet,
Michel

Edit: En ook een neus..

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #313 Gepost op: 21 januari 2013, 11:13:54 »
En natuurlijk wordt de politiek er bij betrokken:

http://www.nu.nl/binnenland/3008987/problemen-fyra-politieke-keuzes.html

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #314 Gepost op: 21 januari 2013, 11:26:10 »
Die hadden ze gewoon 2e hands over kunnen nemen ;D Even omsporen....

nee hoor, zijn al normaalspoor. zijn alleen voor 60 hz. moet 50 hz. worden.
Jeroen