Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 21:55:48
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 20:28:39
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:19:55
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669079 keer)

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #195 Gepost op: 18 January 2013, 17:40:22 »
Er waren toen 7 of 10 stammen nog beschikbaar van die railjet en die zijn nu in dienst in tsechie.

En ook Virgin had toendertijd ook interesse om op de HST te gaan crossen...misschien met die voyagers....of die pendolino's...ook erg mooi.
Maar dat kon allemaal weer niet he, politiek enzo (lees incompetentie   ::))

mvg Jan
« Laatst bewerkt op: 18 January 2013, 18:04:21 door Bad-Aura »
mvg Jan

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #196 Gepost op: 18 January 2013, 17:44:49 »
Waarom hebben ze ooit voor die V250 gekozen en niet voor een andere HST?

Omdat er geen enkel treinstel voor de middelhoge snelheid bestaat dat voornamelijk op een HSL rijdt. Of het zijn supersnelle HST's, waar geen behoefte aan is, of kantelbakken waar ook al geen behoefte aan is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #197 Gepost op: 18 January 2013, 17:51:28 »
ICE heeft toch ook problemen:  :(
DSO als ook DB berichten.

Over TGV/Thalys heb ik (nog) niets gevonden, al weet ik geen franse fora die dit soort zaken berichten.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #198 Gepost op: 18 January 2013, 17:53:21 »
Omdat dat geen auto's zijn, maar bolides!   8)

Maar van treinen hebben ze duidelijk geen verstand en wat mij betreft moet Barbertje hangen.
Degene die dit gedrocht (in etische en kwalitatieve opzichten) er door heeft gedrukt mag hier niet mee weg komen!

mvg,
Gert

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7179
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #199 Gepost op: 18 January 2013, 17:56:16 »
Nog even over die openbaarheid van bestuur.
Wie is ook alweer hoofdaandeelhouder van de NV Nederlandse spoorwegen?
De staat der Nederlanden, toch?
Ja, de rijksoverheid.
en die doet dat namens ONS.

Dat zijn jij en ik dus, de (vandaag niet zo) hard werkende belastingbetaler.
Lijkt me logisch, dat wij, het volk, enig inzicht verdienen in een bedrijf dat in zijn geheel eigendom is van onze gewaardeerde representanten van de Staat der Nederlanden.
Wij dus.
Het volk.

Dus, ja, die vlieger van openbaarheid van bestuur gaat wel degelijk op.
Sterker nog, hij gaat als de brandweer.
(de brandweer is trouwens ook van ons, maar die doet het tenminste nog) ;D

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #200 Gepost op: 18 January 2013, 17:59:05 »
Omdat er geen enkel treinstel voor de middelhoge snelheid bestaat dat voornamelijk op een HSL rijdt. Of het zijn supersnelle HST's, waar geen behoefte aan is, of kantelbakken waar ook al geen behoefte aan is.

- Peter

Nou, dat klopt niet helemaal he, want in Spanje rijden op de HSL's ook treinen die maar tot 250km/u gaan...
http://en.wikipedia.org/wiki/RENFE_Class_130

http://en.wikipedia.org/wiki/RENFE_Class_120_/_121

mvg Jan
« Laatst bewerkt op: 18 January 2013, 18:04:07 door Bad-Aura »
mvg Jan

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #201 Gepost op: 18 January 2013, 18:15:22 »
Leuk voor aan de borreltafel, maar helaas voor jullie, de WOB is niet van toepassing op NS.
Er zijn wel voorstellen om dat te veranderen, maar tot die tijd zijn we echt afhankelijk van wat NS kwijt wil.

Huub

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7732
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #202 Gepost op: 18 January 2013, 18:16:29 »
Helemaal mee eens!

mvg,
Gert

@Huub. We hebben het niet over de NS maar over I&M en die valt wel degelijk onder de Wob. Er zijn zeer waarschijnlijk door de hele aanbesteding heen ambtenaren van voormalig Verkeer & Waterstaat bij betrokken geweest. Vermoedelijk is elke mogelijke versie van het contract daar wel in het dossier te vinden. In de praktijk is de strikte scheiding  niet altijd even scherp.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #203 Gepost op: 18 January 2013, 18:22:38 »
Als het contract al bij I&M is te vinden, waarvan ik absoluut niet overtuigd ben, dan nog is de escape in de wet ingebouwd dat informatie die het bedrijf kan schaden niet openbaar hoeft te worden gemaakt.
Natuurlijk altijd de vraag wat een rechter ervan vindt, maar ik zou er niet te hard op rekenen.
En eerlijk gezegd, lijkt me daar ook niks mis mee. Ook al ben je een bedrijf waarvan de overheid alle aandelen bezit, je moet wel op een normale manier je bedrijf kunnen runnen. Dat wordt met totale openbaarheid wel erg lastig.

Huub

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #204 Gepost op: 18 January 2013, 18:35:00 »
Zal-tie ook wel nooit in model gemaakt gaan worden, want welke zichzelf respecterende fabrikant wil nu met deze ellende geassocieerd worden?? ??? Rivarossi?? ;D
groet,
Bierwagen

Nog nooit de website van Rocky-Rail gezien? Daar stond het model gedurende jaren op aangekondigd.
Nu verwijzen ze voor dat model naar... Os.kar. Inderdaad een Italiaans bedrijf!
Zie: http://www.oskartrains.eu/page7.html

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #205 Gepost op: 18 January 2013, 18:50:17 »
Moest ineens ook weer aan deze denken: http://www.youtube.com/watch?v=g0Q5JFHrGNk

Maar goed, ben benieuwd hoe de politiek in Nederland gaat reageren op het Belgische rijverbod voor de Fyra.

mvg,
Gert

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8625
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #206 Gepost op: 18 January 2013, 19:10:13 »
Volgens dit op nu.nl kan de NS beroep doen op garantieregelingen.

Maar de woordvoerder van Ansaldo is nu niet bereikbaar.  :-X

edit:
Omdat dat geen auto's zijn, maar bolides!   8)
Die naar verhouding nog duurder zijn dan de fyra :-X 8) en even slecht/nog slechter.
« Laatst bewerkt op: 18 January 2013, 19:12:48 door J J H S »
Jeroen

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #207 Gepost op: 18 January 2013, 19:20:27 »
Omdat er geen enkel treinstel voor de middelhoge snelheid bestaat dat voornamelijk op een HSL rijdt. Of het zijn supersnelle HST's, waar geen behoefte aan is, of kantelbakken waar ook al geen behoefte aan is.

- Peter
Die railjet dan? Die haalt 230. Je had toch ook al de Thalys tussen Amsterdam en Antwerpen en Brussel, aangevuld met de beneluxtrein. Wat was daar nu mis mee? Volgens mij was het alleen om extra geld te kunnen verdienen.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8625
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #208 Gepost op: 18 January 2013, 19:23:05 »
Laten we oude bullettreinen uit Japan halen. Dan weten we dat we kwaliteit hebben, ondanks dat ze oud zijn.
Jeroen

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #209 Gepost op: 18 January 2013, 19:27:07 »
Of ons oude materieel wat meer credits geven. Zie hoe die 1200 van EETC functioneert! Niet alles meteen afserveren omdat het er niet supersonisch uitziet.