Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 21:55:48
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 20:28:39
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:19:55
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669078 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12551
    • sleutelspoor
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #45 Gepost op: 10 October 2012, 14:42:51 »
Ik zie nu pas dat dat bericht al bijna 3 maanden oud is...  :-X

Ja voor het eerste deel klopt dat, deel twee, dus het vervolg van deel 1 is van gisteren 9 oktober 2012. Dus erg aktueel zalk maar zegge.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gouda

  • Online Online
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #46 Gepost op: 10 October 2012, 15:07:14 »
Gisteren nog een voorbij zien rijden in Zoetermeer over HSL kruisend met A12.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #47 Gepost op: 10 October 2012, 15:14:30 »
En wat te denken van de (on)mogelijkheden op het nog al drukke baanvak Rtd-Gvc, met name het tweesporige gedeelte en de gelijkvloerse kruising te Gv met de tegenrichting Gv-Ledn...
Groetjes,
Emiel

??? Kan toch in het huidige pad van de Benelux? Was toch ook de bedoeling dat vanuit (en naar) Den Haag in Rotterdam aansluiting op HSL mogelijk is. En Breda-Noorderkempen-Antwerpen voor reizigers uit het zuidoosten.
En om voor bedienen van Den Haag de huidige Benelux te handhaven, via Dordrecht-Roosendaal, is toch ook niet echt nodig?
In mijn ogen prijsverschil tussen HSL en niet-HSL verkleinen en dan:
1) HSL Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs
2) Semi HSL Den Haag CS-Rotterdam-Breda, op traject tussen Rotterdan en Breda op HSL
3) Semi HSL Breda-Noorderkempen-Antwerpen-Brussel, op traject Breda-Antwerpen op HSL

Biedt ook andere leuke mogelijkheden, bijvoorbeeld Brussel-Breda verlengen met Breda-Eindhoven. En omdat er ook gesproken is om Luik-Maastricht door te trekken naar Eindhoven zou je zelfs een complete ronde kunnen doen (Brussel-Antwerpen-Breda-Eindhoven-Maastricht-Luik-Brussel) met Luik Brussel ook weer HSL.
Sorry, fantasie slaat een beetje op hol.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Herman2012

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #48 Gepost op: 10 October 2012, 15:41:42 »
Bestaat hier onderscheid in de manier van reageren?

van 0 tot 100 reacties conform reglement A
Van 101 tot 500 reacties conform ....

Dat kan toch niet waar zijn? Als ik een rare reactie vindt van iemand wiens hobby het blijkbaar is om het gebruik van taal te ontleden, mag ik daar toch wel iets van zeggen?

Het gaat mij om de boodschap: De Fyra is spuug- maar dan ook werkelijk spuuglelijk!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11751
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #49 Gepost op: 10 October 2012, 15:44:30 »
Nee, jij vindt de Fyra lelijk. Dat wil absoluut niet zeggen dat de Fyra ook lelijk is. Dat is een groot verschil.

Herman2012

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #50 Gepost op: 10 October 2012, 15:55:04 »
http://www.onzetaal.nl/forums
Misschien voel je je hier beter thuis :)

Mooie brug om weer on topic te komen, in Belgie gaan ze beter met de Nederlandse taal om en dan zijn we weer bij:
de Fyra en onze zuiderburen!



RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 622
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #51 Gepost op: 10 October 2012, 16:19:07 »
zou je zelfs een complete ronde kunnen doen (Brussel-Antwerpen-Breda-Eindhoven-Maastricht-Luik-Brussel) met Luik Brussel ook weer HSL.

@Albert,

ook een leuk idee, hoeven we toch niet te asfalteren!


Richard

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #52 Gepost op: 10 October 2012, 17:02:49 »
Die hele Fyra is nu nog steeds een bij elkaar geraapt zooitje; paar rood/witte rijtuigen met wat geel/blauwe ertussen en dan zo'n zilvergrijs/groene (soms ook rode) lok er voor, en dat noemen ze een hogesnelheidstrein. Het word tijd dat ze de Albatros gaan inzetten.

Stephan.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #53 Gepost op: 10 October 2012, 17:05:04 »
We hebben het hier ook over de V250 (albatros) die zo lelijk is gevonden word dacht ik?
Ik denk niet dat je zo'n rondje moet aanleggen, want dan moeten we weer 15 jaar wachten voor die treinen geleverd zijn...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #54 Gepost op: 10 October 2012, 17:06:21 »
Volgens de Wiki rijden die al een maandje een uurdienst (lees ik net), klopt dat?, ik heb ze nog nooit gezien.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #55 Gepost op: 10 October 2012, 17:09:51 »
Ja, ze rijden af en toe eens in de reizigersdienst dacht ik.

gerard van esdonk

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #56 Gepost op: 10 October 2012, 18:05:05 »
hallo
ze rijden inderdaad al een tijdje tussen amsterdam cs en rotterdam cs
ik dacht in een uur dienst.

m.v.g....gerard
gerard

selivio

  • Offline Offline
  • Berichten: 103
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #57 Gepost op: 10 October 2012, 18:34:04 »
Ze rijden wel, maar niet erg op tijd(als ze al rijden).

http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/bijna_tien_procent_fyra_treinen_valt_uit-144672

Grtz. Stefan

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #58 Gepost op: 10 October 2012, 18:44:19 »
Ja, maar dat heeft niets met de v250 stellen te maken, dat is om een andere reden vanaf het begin af aan al zo. Iemand een idee hoe dat komt met grotendeels een eigen traject.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8613
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #59 Gepost op: 10 October 2012, 19:23:10 »
1) HSL Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs
2) Semi HSL Den Haag CS-Rotterdam-Breda, op traject tussen Rotterdan en Breda op HSL
3) Semi HSL Breda-Noorderkempen-Antwerpen-Brussel, op traject Breda-Antwerpen op HSL
De eerste verbinding wordt natuurlijk verzorgd door de Thalys, net als nu. De tweede optie wordt over een paar jaar mogelijk uitgevoerd als IC Den Haag - Venlo, die dan deels over de HSL gaat met TRAXX en ICR (net als een nieuwe IC Rotterdam - Almere).

Die hele Fyra is nu nog steeds een bij elkaar geraapt zooitje; paar rood/witte rijtuigen met wat geel/blauwe ertussen en dan zo'n zilvergrijs/groene (soms ook rode) lok er voor, en dat noemen ze een hogesnelheidstrein. Het word tijd dat ze de Albatros gaan inzetten.
Dat klopt helemaal, behalve dat je de Fyra- en Beneluxdienst door elkaar haalt. De Benelux is een samengeraapt zooitje met geel/blauwe en roze/witte rijtuigen en groen/grijze locs, met een verdwaalde set OBB-rijtuigen ertussen (en soms ook wel NMBS rijtuigen). De Fyra dienst rijdt met rode (en twee grijze) locs en alleen de rood/roze rijtuigen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.