Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 23:10:51
Roco modellen op aliexpress door Edsko Hekman
Vandaag om 23:04:45
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 23:01:51
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:56:20
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 22:48:25
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 22:33:36
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 22:07:06
viessmann 4500 door Kees van der knijff
Vandaag om 21:46:44
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Edwin2121992
Vandaag om 21:21:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0 door cor_b
Vandaag om 20:42:04
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 20:27:24
TAMS PZS-2.2 door Ronald Halma
Vandaag om 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door orientexpress
Vandaag om 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:58:42
Eurostar in brand door Arjan6511
Vandaag om 19:29:41
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:26:57
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:08:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:08:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door GerardvV
Vandaag om 18:58:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 18:13:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 17:19:21
sein decoder Z21 10837 programeren door kar
Vandaag om 16:15:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:50:54
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 14:40:38
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 662514 keer)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3630 Gepost op: 23 August 2017, 23:36:18 »
Leuk om te lezen Michel, wat voor handelingen je moet doen.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3631 Gepost op: 24 August 2017, 17:44:19 »
Het enigste wat ik nog wil zeggen over de soap fyra en werkend rijden over de hsl,is dat men nu hopelijk wel een goede keus maakt over het materieel dat de lijn moet gaan berijden en dat het straks doet wat het behoort.
Ofwel rijden zonder uit mekaar te vallen,willen spelen voor rijdende BBQ,niet of nauwelijks op te starten is zonder neven problemen in besturing of wat ook,kortom een product wat betrouwbaar is en doet wat t moet doen,rijden en dat optijd in welk weer ook.
Er zullen problemen zijn(geweest) in zowel de trein als in software van de trein en wellicht beveiliging langs de lijn,maar t is toch van de zotte dat deze soap al zolang heeft door geborreld zonder een goede eind oplossing.
Dat een HSL probleemloos te gebruiken is dat weten we door o.a. naar Frankrijk en Japan te kijken,het kan dus(zonder in details te trede) wel.
Rest enkel de vraag,willen we het hier wellicht "verplicht" proberen via een moeilijke weg die wellicht onmogelijk is,of wil men simpelweg iets doen wat niet probleemloos kan ?
Er moet in de combinatie beveiliging,software,soort trein ergens iets scheef gaan waardoor we het hier schijnbaar tot zover niet voor elkaar krijgen om iets te laten werken wat elders wel werkt.
(een deel weet ik wel in te vullen,maar t versterkt alleen maar mijn gevoel waarom moet alles hier moeilijk en ingewikkeld en vaak juist tegenovergesteld zijn van wat anderen adviseren)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3632 Gepost op: 24 August 2017, 18:27:07 »
hoi tijgernootje
als iets goed werkt moet het anders
Heel veel vergaderingen meegemaakt waarin het belangrijker was dat een bijdrage van iemand meegenomen werd in het totaalplaatje dan dat het iets bijdroeg aan het eindresultaat .
Als er een bewezen  simpele oplossing is zonder  kinderziektes en met een vast prijskaartje......
symbool een heerlijke kippen soep
laat daar de politiek op los
kip wordt een milieuvriendelijk iets, diervriendelijk uiteraard ,bio dynamische kruiden, een compromis over de kooktijd ,een hightech pan met een speciaal ontworpen soepborden ,uiteraard wel een inspraakronde voor de kip de gebruikers etc waar je natuurlijk niet naar luister of een stukje kritiek uit meeneem
eind resultaat
niet te vreten ,niemand snapt de logica van de keuzes
waarop er diverse commissies zich buigen over waarom een italiaanse kip etc
groetjes
kees


Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3633 Gepost op: 24 August 2017, 18:51:34 »
Helaas zit daar wel heel erg veel waarheid in .......

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3634 Gepost op: 25 August 2017, 09:15:06 »
Maar het is ook kort door de bocht. Overigens zijn de Italianen veel beter dan Nederlanders wat betreft lekker eten, inclusief kippensoep. :)

Het is al uitentreuren behandelt in dit draadje. NS wilde iets anders, iets aparts hebben. Nou, dat is ze gelukt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3635 Gepost op: 28 August 2017, 20:37:44 »
Gewoon wat de ouwe PBA stellen een ander configuratie geven & la OUIGO/IZY inzetten voor de buurtlanddienst.
En wat nieuwe (dubbeldek?)stellen bestellen voor het 'echte' werk.
En men kan beide marktsegmenten gaan bedienen.
(al wreten 2 van die machines op kop en staart wel wat veel power voor de maar 8 rijtuigen ertussen  voor een 'trage dienst')...

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4461
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3636 Gepost op: 29 August 2017, 00:37:17 »
Het lastige is dat alles aanbesteed moet worden.

En het prijskaartje van een trein die 300 kan (tgv) is een stuk hoger dan een trein die 200 kan.

Dit zijn twee hele simepele redenen waarom het niet " gewoon" snel opgelost kan worden

En zo zijn er nog veeeel meer ben ik bang
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2702
  • Wel Belg, niet gek !
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3637 Gepost op: 29 August 2017, 07:09:54 »
Het lastige is dat alles aanbesteed moet worden.

En het prijskaartje van een trein die 300 kan (tgv) is een stuk hoger dan een trein die 200 kan.

Dit zijn twee hele simepele redenen waarom het niet " gewoon" snel opgelost kan worden

En zo zijn er nog veeeel meer ben ik bang

Das kwestie van een snelheidsbegrenzer op die 200 km/u TGV te zetten :)
Doen ze bij (sport)wagens ook : koop een Audi A6, vanaf 220 ofzo heeft ie gedaan met zingen, koop een RS6, dan haal je nog makkelijk de 250, en betaal je nog ietsie meer, dan krijg je met een RS6 performance er makkelijk 300 uit.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22627
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3638 Gepost op: 29 August 2017, 07:29:00 »
Ja, alleen betaal je dan ontwikkel- en bouwkosten alsof de trein wel 300 km/h plus kan. En dat verschil is bij een trein best groot.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2702
  • Wel Belg, niet gek !
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3639 Gepost op: 29 August 2017, 09:14:28 »
Eens Henk, maar de ontwikkelkosten van "een weerstand plaatsen" op een 300 km/u reeds bestaande TGV zodat ie maar tot 200 km/u gaat is denk ik nog altijd goedkoper dan de ontwikkeling van een gans nieuwe trein die maar tot 200 km/u gaat.

Cru gezegd is het niet meer dan een softwareaanpassing die zegt "maxspeed = 200".
De ontwikkelkosten zijn reeds gedekt geweest door de 300km/uur treinstellen.

Denk dat je het best kan vergelijken met bv de ICE-TD : Heel het treinstel bestond al, men heeft gewoon de elektrische aandrijfunit vervangen door een dieselmotor erin te stompen, en tadaa, men had een diesel ICE voor op niet geëlektrificeerde lijnen, die wel niet de topsnelheid haalde van de normale ICE, maar wel hetzelfde comfort etc bood als de gewone ICE. Dat ie een boel andere mankementen had tov de elektrische versie is een ander verhaal, maar naar ontwikkelkost toe, was de ICE-TD peanuts van een gans nieuw treinstel te ontwikkelen.

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3640 Gepost op: 29 August 2017, 10:45:48 »
Als je een dergelijke beperking op een ferari zet gaat het brandstof verbruik wel omlaag, maar de aanschaf zal er niet goedkoper op worden.
En ook het onderhoud zal niet veel schelen aangezien alle onderdelen nog steeds duurder zullen zijn dan 'gewone' autos.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4461
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3641 Gepost op: 29 August 2017, 11:58:33 »
En als je er een begrenzer opzet, is het niet meer origineel.
Dus dan moet ILT er weer en goedkeuring voor geven.

Het is in de praktijk helaas niet zo eenvoudig als elk normaal denkend mens zou denken haha
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3642 Gepost op: 29 August 2017, 12:14:11 »
Zal best dat allerlei goedkeuringsinstanties betrokken raken, maar het ontwikkelen van een spin off produkt is vele malen goedkoper dan het ontwikkelen van een nieuwe produkt vanaf een 'groene weide'.
Kwa fabricagekosten idem dito: die ontwikkeling is al betaald, en de hardware van de spinoff zal bijdragen in het totaal volume en kan daarmee de kosten van beide produkten helpen drukken.

maar ja, als je wat aparts wilt...... heppu een grote zak met geld?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3643 Gepost op: 29 August 2017, 12:21:57 »
Ik zie hier een paar keer de opmerking voorkomen "de ontwikkel kosten zijn al betaald" maar de TGV's die in NL rondrijden, zijn volgens mij allang uit productie dus daar valt niet veel aan te bestellen meer...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22627
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3644 Gepost op: 29 August 2017, 13:05:04 »
Die apparaten worden dan ook voortdurend doorontwikkeld.
Een spin off van een HST met alleen een snelheidsbegrenzer heeft nog steeds de constructie en het prijskaartje van een HST.
« Laatst bewerkt op: 29 August 2017, 13:10:30 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.