Was die ombouw niet iets met de toiletten?Die testritten zullen wel deel uitmaken van de inleidende manoeuvres voor een tig jaar durend juridisch steekspel.
Mijns inziens zou de enige aanvaardbare oplossing kunnen zijn om een stam van tussenrijtuigen aan beide uiteinden van een locomotief met slechts aan één zijde een volledige stuurstand te voorzien. Dat systeem wordt in Italië al veel toegepast. En wat met de koprijtuigen doen? Naar de schroothoop!
Ach ja, daar zijn ze tenslotte verzot op Italiaans design ..........
een deel van de tussenrijtuigen ook gemotoriseerd.
nou dat is een "van de plank af model" niet designed voor Italie
Waarom de NS dus geen Alstom TGV's heeft gekocht i.p.v. de Fyra is mij nog steeds een volslagen raadsel.
En dan nog een heel specifiek kunstzinnig Italiaans aspect waar het het uiterlijk (met name de neuzen) van de stellen betereft. In het land van Pininfarina wordt altijd heel veel belang gehecht aan het uiterlijk, en laat ik eerlijk zijn de neuzen van die voormalige Fyra's met die grote stofzuigermond die zonder twijfel ook nog nadelig werkt waar het de luchtweerstand betreft.....Brrr. En dan te denken dat zulke stellen in de Benelux ook in sneeuwstormen moesten kunnen functioneren? Welke idioot heeft dat bedacht? Het is om problemen vragen. Nou, dat is al heel snel ook gebleken.