Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 23:44:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 23:44:07
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
Vandaag om 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
Vandaag om 23:27:20
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644230 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2340 Gepost op: 08 September 2013, 22:07:13 »
Peter bedoelt niet de V200, maar de V250 die voor maximaal 200 km/h wordt ingezet.

Nee, ik bedoelde een nieuwe aanbesteding voor een trein die maximaal 200 km/u kan (de maximumsnelheid op de Hanzelijn). Beetje in de geest van het draadje; met andere woorden, het volgende fiasco.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2341 Gepost op: 08 September 2013, 22:09:57 »
Ah, nu begrijp ik het.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12222
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2342 Gepost op: 09 September 2013, 20:43:00 »
Op de HSL zijn ze niet toe gestaan.
Voor de Hanzelijn hebben we officieel geen materiaal om de max. snelheid te rijden.

Voor de Benelux hebben we geen materiaal beschikbaar begrijp ik in diverse topic.

Dus ik denk dat die V250,s gewoon op de Hanzelijn gaan rijden en de Beneluxdienst. Wel in
een ander kleurtje.

De HSL word weer aanbesteed aan een of andere vervoersmaatschappij
en die regelt zelf materieel.

De belastingbetaler betaald het verschil in kosten voor de staat en het probleem is opgelost.

Idd op de HSL is het verhaal over voor de kruimeldief,in elk geval definitief wat het Belgie aan gaat.

In het ergste geval zou het geen wat niet terug gegeven kan worden evt daar op de Hanzelijn kunnen worden ingezet,al weet ik niet of men als reiziger blij wordt van een "apparaat" waar van ondertussen de meeste weten dat t niet werkt,om nog maar te zwijgen over wat onderdelen moeten gaan kosten voor die stellen aangezien het een kleine eenmalige serie betreft,waarbij dus (grote)kosten gemaakt moeten worden voor reserve onderdelen op de plank van een werkplaats alhier.

Er is voor de benelux wel wat materieel voorhanden,anders dan hadden er nu geen treinen gereden met dat doel  ;)
(ok miss is het wat te weinig,qua locs,maar ook dat wordt wel opgelost.)

Als een stel/type niet is toegelaten via de HSL in Belgie dan veranderd dat ook niet als je m over de klassieke sporen in Belgie wil krijgen,de belgen zullen daarin niet toestemmen denk ik zomaar,dus benelux rijden met een V250 is denk ik niet haalbaar.

Miis dat thalys of db iets kan met de HSL,in het laatste geval kunnen en mogen ze al door de tunnel rijden ri engeland met ice achtige treinstellen ,dus dit lijntje past miss voor de juiste prijs wel in hun straatje.

En voor wat de belastingbetaler betreft,tja die betaald hier altijd ander mans rekening  :-X  >:(
« Laatst bewerkt op: 09 September 2013, 20:45:21 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2343 Gepost op: 10 September 2013, 20:20:09 »

Ponytail

  • Offline Offline
  • Berichten: 402
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2344 Gepost op: 10 September 2013, 22:12:40 »
Heeft iemand de Ansaldo nou al zien rijden op zijn roest-tochtjes?
 ???
Antwoord gevonden op het Spoorforum:
De ritten zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag:
Amsterdam Watergraafsmeer v 01.05
Maarsen a 01.36
Maarsen v 02.15
Amsterdam Watergraafsmeer a 02.50

Tijden en doorgang van de ritten onder alle voorbehoud.
« Laatst bewerkt op: 10 September 2013, 22:27:31 door Ponytail »

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2345 Gepost op: 10 September 2013, 22:21:49 »
Heeft een plaatje van op facebook gestaan,weet alleen niet meer waar.


tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8847
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2347 Gepost op: 16 September 2013, 17:26:50 »
Dit is toch niet serieus, Fyra met sneeuwschuiver: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/16/ansaldobreda-presenteert-nieuwe-versie-van-fyra-met-sneeuwschuiver/

Citaat
AnsaldoBreda heeft al vijf treinen die nog deze herfst door de NS kunnen worden gebruikt, aldus topman Maurizio Manfellotto. Hij benadrukte dat de Nederlandse Spoorwegen de trein zouden moeten afschaffen.

Wat wil ie nou?

Groet,
Michel

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2348 Gepost op: 16 September 2013, 17:42:33 »
Hij kan niet kiezen. Das duidelijk.  ;D. Maar dit schreeuwt om een foto.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2349 Gepost op: 16 September 2013, 17:43:48 »
Er staat inmiddels "aanschaffen". Ik begin de indruk te krijgen dat dit een soort van zenuwenoorlog is die wel zal uitmonden in een hele lange reeks procedures. Hoe lang zal het duren voordat er duidelijkheid is?

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2350 Gepost op: 16 September 2013, 17:44:22 »
Ik denk dat die meneer van AnsaldoBreda het spoor een beetjeboel bijster is. Ook met een sneeuwschuiver krijg je stuifsneeuw.
Dus dit is geen oplossing voor het V250 probleem.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2351 Gepost op: 16 September 2013, 17:57:26 »
nou zou ik wel graag een foto zien van die V-250 2.0
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2352 Gepost op: 16 September 2013, 18:02:28 »
Het lijkt wel ,of het alleen gaat over die losrakende bodemplaten.
 Er waren nog -tig andere problemen, de Pers begrijpt die andere problemen niet ,dus spreekt daar niet over. Daar maakt AB dan weer gebruik vandoor alleen over de inzetbaarheid bij sneeuw te spreken.
Zo blijf je bezig.
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2353 Gepost op: 16 September 2013, 18:02:48 »
Ook met een sneeuwschuiver krijg je stuifsneeuw.
En wat te denken als die trein 250 rijdt en een hoopje sneeuw tegenkomt? Als nu al de bodemplaten er af vallen zal een sneeuwschuiver zo'n klap zeker niet overleven.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2354 Gepost op: 16 September 2013, 18:06:19 »
Nee, maar dan: Zie je wel! Het ligt niet aan de trein! Het ligt aan de sneeuwschuiver!