NS heeft het nakijken. Dat is de dreun die Marc Descheemaecker heeft uitgedeeld.
Misschien wil Marc Descheemaeker de NS een beetje troosten door de concurrentie van het spoor te houden? Mvg,Matthijs
Descheemaeker heeft helemaal niets daarmee van doen, die werk bij vervoerder NMBS, en niet bij de dienst uitmakende DVIS...
Het valt me op dat hier wel erg veel in zwart/wit-termen, goed/fout-termen of winnaars/verliezers-termen wordt gesproken.De Fyra-soap kent eigenlijk geen winnaars maar alleen verliezers. Om te beginnen de reizigers die al jaren in de kou staan, de NS die nu toch wel zeer duidelijk heeft aangetoond geen hogesnelheidstrein te kunnen bestellen en exploiteren ..pijnlijk! En niet te vergeten de NMBS die dit kansloze spel nog een tijd heeft meegespeeld en ook haar klanten in de steek heeft gelaten, en ten slotte AnsaldoBreda, waarvan de toch al niet optimale reputatie nog weer een duw gekregen heeft.Het pleit tenminste nog voor de NMBS dat ze zo professioneel was om AnsaldoBreda aan te spreken op zijn verantwoordelijkheid, en toen dit niet het gewenste resultaat opleverde het contract op te zeggen! En wat doet NS? NS Financial Services heeft het contract met AnsaldoBreda opgeschort (maar niet opgezegd!). Op naar de volgende rechtszaak! Hoe gaat dat aflopen??
Ik vraag mij af hoe de feitelijke (niet de formele, maar de informele) gezagsverhoudingen zijn. De NMBS is volgens Wikipedia de enige aanbieder van personenvervoer over het spoor in België. Dat zou heel goed kunnen betekenen dat de verhoudingen gans anders zijn dan in Nederland.
Ik zou zeggen, biedt ze aan Al Qaeda aan, die willen toch treinen opblazen? Iedereen blij