Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:11:35
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 13:04:12
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:02:53
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Klein baantje 1200x1200mm door grove den
Vandaag om 12:29:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Prutsert
Vandaag om 12:23:40
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jan Bennink
Vandaag om 11:56:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:09:37
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644654 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #765 Gepost op: 15 February 2013, 20:58:46 »
Als hij in zijn kop zet dat de V250-baas opstapt, dan snapt vrijwel niemand waar het over gaat.
Dan kan hij in het artikel onder die kop er voor zorgen dat ze het wel gaan snappen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #766 Gepost op: 15 February 2013, 21:12:12 »
Ik zit mij ook af te vragen of het ook niet erg provinciaal is? Stel je voor dat de plaatselijke BP-pomp net in andere handen over gaat. terwijl het boorplatform Deep Horizon grote problemen in de golf van Mexico veroorzaakt. Plaatselijke krant kopt: Olieplatform tankstation De Vries in de problemen.  Maar goed, terug naar de Fyra.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #767 Gepost op: 15 February 2013, 21:30:04 »
Gehoord bij Rob van Someren

Een feestdag voor de fyra

Falentrein ;D

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #768 Gepost op: 16 February 2013, 19:07:32 »
Modell Eisen Bahner 3/13: Fyra-Flotte Stillgelegt.

7 lelijke treinen is geen vloot.
 :)
Alleen zijn er meer dan zeven. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12225
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #769 Gepost op: 16 February 2013, 20:28:32 »
En ze doen t tot zover geen van allen probleemloos,en dr staan erbij die nog niet eens officieel zijn geaccepteerd door NSH.
Afijn de conclusie is dat ze in elk geval allemaal niks doen behalve geld kosten  >:(
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #770 Gepost op: 16 February 2013, 22:23:01 »
Net als de Breda BA 88, maar die kon nog dienst doen als decoy.
Niets nieuws onder de zon dus. ;D

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #771 Gepost op: 18 February 2013, 08:34:30 »
Ansaldo Breda krijgt nu wel de zwarte piet toegespeeld, maar de echte fout ligt mijns inziens bij de aanbesteding. NS Hispeed is hem gegund dankzij een onrealistisch bod en vermoedelijk wist men dat in Den Haag. Zou het niet de bedoeling van zijn geweest NS of een dochtermaatschappij deze aanbesteding moest krijgen en krijgen we daarvoor niet op deze manier niet de rekening gepresenteerd. Was de concessie gegund aan een private vervoerder had de trein waarschijnlijk allang gereden.  Dat is de prijs om als overheid railverbindingen aan te besteden en daar vervolgens op te gaan bieden als vervoerder. Dat werkt gewoon niet.

Wellicht is het beter dat de staat het vervoer helemaal gaat privatiseren en NS gaat verkopen aan de hoogste bieder om vervolgens het hele net aan te gaan besteden op de manier zoals de regionale vervoerders dat voorstellen. Dat zal allicht tot een verbetering leiden en kan de overheid eens overgaan om het net beter aan te passen aan winterse omstandigheden.
« Laatst bewerkt op: 18 February 2013, 08:52:52 door MR »

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #772 Gepost op: 18 February 2013, 08:47:30 »
Ansoldo Breda heeft de opdracht toch aangenomen?
Doe je dat, dan dien je een deugdelijk product te leveren, hoe wellicht onrealistisch/onmogelijk de eisen zijn geweest.
Feit is dat AB de treinen maakt, en die dingen dus kuren hebben.
Hoe de aanbestedingprocedure gelopen heeft maakt wat dat betreft weinig uit, lijkt mij.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #773 Gepost op: 18 February 2013, 08:55:08 »
Met een andere aanbesteding was het zo niet gegaan. Het bod is verregaand onrealistisch geweest. Het gedoe met met Ansaldo Breda is alleen het dramatisch sluitstuk van een totaal mislukte operatie. Met private vervoerders was het zo ver gewoon niet gekomen.
« Laatst bewerkt op: 18 February 2013, 08:59:10 door MR »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #774 Gepost op: 18 February 2013, 08:57:25 »
Het gras is altijd groener bij de buren...

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #775 Gepost op: 18 February 2013, 09:51:47 »
als AB zo goed was geweest hadden waarschijnlijk de Denen geen sores gehad met hun materieel,dus..........
Dit is eigenlijk zoiets als bijvoorbeeld een klus aannemen van een badkamer tegelen terwijl je het eigenlijk nog nooit gedaan hebt.
AB had geen ervaring met hogesnelheidstreinen maar toch gaan we er bouwen,tsja,ergens logisch dat dat niet in 1 keer goed gaat,zou ik zeggen.
Groetjes Patrick

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 514
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #776 Gepost op: 18 February 2013, 09:57:37 »
Gehoord bij Rob van Someren

Meervoud van virus?

Fyra ;D

Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #777 Gepost op: 18 February 2013, 09:58:53 »
NS Hispeed wist drommels goed wat ze deed. Wellicht hadden ze dat in Den Haag ook door. Maar ja, andere belangen.  

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #778 Gepost op: 18 February 2013, 10:24:26 »
In veel berichtgeving over het Fyra-debacle lees ik vaak als argument tegen AnsaldoBreda dat deze fabrikant geen ervaring zou hebben met de bouw van hogesnelheidsmaterieel. Echter AnsaldoBreda is toch betrokken geweest bij het ontwerp en de bouw van de ETR500-stellen, die geschikt zijn voor 300 km/u? Ook al was de fabrikant onderdeel van een consortium dat die stellen heeft geleverd, geheel onervaren was AnsaldoBreda dus niet.

Goed nieuws is dat vanaf vandaag weer een IC naar België zou moeten rijden vanaf Den Haag. Voelt toch een beetje als gerechtigheid, als inwoner van de hofstad èn frequent gebruiker van de oude Benelux naar België. 8)

Groeten, Geoffrey

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #779 Gepost op: 18 February 2013, 12:15:23 »
En jawel, de vervangende trein rijdt: http://www.nu.nl/#slideshow-/slideshow/1891299/popup.html

mvg,
Gert