En niet te vergeten dat de meeste VRIMS"s nogal een slechte wegligging hebben, ze schommelen nogalen dat bij 12 km/u, wat zou dat zijn bij 200km/u, als deze die überhaupt halen.
Op gevaar af nu iets doms te roepen: hoe simpel is het om eventueel op die HSL gewoon 1500 V= te zetten? Of nog "erger": Normale seingeving zoals in de rest van NL?
Ik heb al eerder geroepen: een HSL-traject in NL is ONZIN, daarvoor is dit land te klein! Het laten doorrijden van HSL-treinen is een heel ander hoofdstuk: Dát heeft zin, want vermindert het aantal verplichte overstapmomenten, maar nogmaals: Asd-Rsd kan via het conventionele spoor al in een fatsoenlijke tijd: Mijn NL stops: Amsterdam CS, Den Haag HS, Rotterdam CS, Roosendaal, want dat zijn punten waarheen een fatsoenlijke "Zubringerdienst" mogelijk is...
Met andere woorden, een HSL in Nederland is wel degelijk zinvol.
En dan: je moet in die orgels eerst maar eens ERTMS (of hoe dat dan ook heten mag inbouwen, apparatuur om een VIRM onder 25 kV te laten functioneren, hopen/bidden, dat dat met de rest van de electronica overweg kan en dan hopen, dat je snel een toelating krijgt voor het net...
Op gevaar af nu iets doms te roepen: hoe simpel is het om eventueel op die HSL gewoon 1500 V= te zetten? Of nog "erger": Normale seingeving zoals in de rest van NL? Zit veiligheidshalve met aluhoedje op onder tafel
Ooit es gehoord van een gelijkrichter???
Onmogelijk, op 1500V rijd je geen 300
Brief van de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu over het Plan van aanpak voor een structurele oplossing van het Fyra-vraagstuk bij een beschikbaarheid op termijn van 0, 9, 16 of 19 V250-treinstellen: De brief brief over de Versterking van de tijdelijke treindienst Den Haag HS - Brussel Zuid v.v. (die in 2013 geen doorgang vindt)
Scenario 2: inzet van alternatief hogesnelheidsmaterieelEr zijn minder dan 19 V250-treinstellen inzetbaar.Door de inzet van alternatief hogesnelheidsmaterieel (door middel van bijvoorbeeld huren, kopen of lenen) wordt de dienstregeling over de HSL-Zuid uitgevoerd zoals afgesproken tussen IenM, HSA en NMBS.