Zojuist van Roco Oostenrijk de volgende mail gekregen ivm de recente Plan T-problemen:"... Das Problem ist natürlich bekannt und es wird intensiv an einer Lösung gearbeitet. Wir werden in den nächsten Tagen eine Rundmail aussenden, in dem eine Erklärung und Lösung des Problems geschildert wird. Bitte noch um etwas Geduld..."Nog heel even geduld dus.Groeten, Rob
Normaliter krijgt de motor alleen stroom uit de voorop rijdende bak. Als die schakelaars worden omgezet, wordt dit gedeaktiveerd. Dan krijgt hij altijd stroom uit beide bakken. Als je werkt met 'stop'-secties bij seinen, moet die functie aan staan, daar anders de trein gewoon doorrijdt. Bij pendelverkeer moet de functie uit staan, daar anders de trein vast komt te staan bij het stootblok (dat stuk wordt uitgezet, de rest omgepoold. Daar de trein dit niet 'weet' schakelt hij niet om en de trein blijft staan)
Ja, achter het raampje, daar zit hij bij mij ook. Vind ik persoonlijk wel jammer, maar och.
Geen idee Een Zimo doet het dan iig beter
Maar de Zimo hebben dan weer andere problemen...
@Bert je hebt natuurlijk gelijk. Ik vind het alleen zo raar dat ESU Plux niet gebruikt zoals Plux is bedoeld.
Welke problemen ontstaan dan ?
Plux is niet bedoeld om van de draden af te zijn, maar dat je iedere decoder in iedere trein kan plaatsen. De trein heeft altijd een 22 pins connector en aan de hand van je wensen koop je een (plux)decoder.