Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 19:06:17
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Schrootplaats door IJmc
Vandaag om 18:07:28
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 278079 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Roco Plan T
« Reactie #510 Gepost op: 05 december 2013, 17:55:31 »
Ja, ik heb het al gezien. Achterlijke gewoonte. Maar weer de soldeerbout erbij.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re: Roco Plan T
« Reactie #511 Gepost op: 05 december 2013, 18:17:50 »
Idd, Henk. Dan ga ik gelijk ook de rommelige koppelingen vervangen door 5 pol variant en het geheel met een decoder besturen...

ASBtje moet natuurlijk ook vervangen worden...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re: Roco Plan T
« Reactie #512 Gepost op: 05 december 2013, 19:51:59 »
Waarvoor zou men willen dat het treinstel maar van één kant stroom op neemt? Het lijkt mij dat dit juist de stroomafname verslechterd.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Roco Plan T
« Reactie #513 Gepost op: 05 december 2013, 19:53:35 »
Dat doen ze vanwege analoge spoorbanen met stopsecties.  :)

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re: Roco Plan T
« Reactie #514 Gepost op: 05 december 2013, 20:29:56 »
Ah. Nu begrijp ik het. Maar dit kan niet uitgezet worden bij digitaal bedrijf?

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Roco Plan T
« Reactie #515 Gepost op: 05 december 2013, 20:30:57 »
Röwa heeft het ET420 treinstel zo ontworpen dat bij een stopsectie de binnenverlichting bleef branden. Destijds (1970) was dit een unieke maar niet begrepen ontwikkeling....

Gr, Rob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Roco Plan T
« Reactie #516 Gepost op: 05 december 2013, 21:02:13 »
Idd, Henk. Dan ga ik gelijk ook de rommelige koppelingen vervangen door 5 pol variant en het geheel met een decoder besturen...

Ja, die koppelingen overtuigen ook niet echt hè. Ze zijn slecht in elkaar te krijgen en ik ben benieuwd hoe lang ze meegaan. Vreemd, want Roco heeft toch al lang geleden veel betere geleidende koppelingen bedacht en die dingen van Heljan zijn pas echt goed. Waarom fabrikanten dan telkens nieuwe en altijd beroerde varianten willen bedenken, is me een raadsel. Benieuwd hoe je het gaat oplossen. De koppelbomen en koppelingen zijn één geheel.

Het lijkt de Koploper wel, hoewel daarbij de draaistellen goed zijn geconfigureerd.  ;D

Voordat mensen gaan protesteren. Ik vind het een heel fraai en goed rijdend model en juist daarom ga ik dergelijke onvolkomenheden wegwerken.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6143
  • ***
Re: Roco Plan T
« Reactie #517 Gepost op: 05 december 2013, 21:16:59 »
@Henk: ga je daar een foto verslag van maken? Ik moet mijn groene nl nog aanpassen en pimpen. Scheelt weer wat uitzoek werk ;D (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 567
  • NS TP Va (1996)
Re: Roco Plan T
« Reactie #518 Gepost op: 05 december 2013, 21:20:39 »
Heb het model nog niet binnen hopelijk eerdaags , maar van de fotos die voorbij zijn gekomen van het model ziet het er zeker heel fraai uit en ben ook benieuwd naar de bespreking er van  :)


Gelijkstroom 1:87 NS Tp V 1996

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4851
  • Modelspoor is emotie...
Re: Roco Plan T
« Reactie #519 Gepost op: 05 december 2013, 21:46:06 »
Misschien heb je wel ergens een vriend/kennis of zo die in de buurt van een treinelier woont...  ;)
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Roco Plan T
« Reactie #520 Gepost op: 05 december 2013, 21:48:03 »
Hij wacht gewoon op zijn pakje  ;D

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Roco Plan T
« Reactie #521 Gepost op: 05 december 2013, 21:58:12 »
Wat bedoelen ze trouwens met geschikt voor pendelverkeer? Er zitten twee dipschwitches in de motorbak en als je die omzet, dan is het stel geschikt voor pendelverkeer. Wat bedoelen daarmee?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2078
  • MSc Micro-Electronics
Re: Roco Plan T
« Reactie #522 Gepost op: 06 december 2013, 09:45:02 »
Normaliter krijgt de motor alleen stroom uit de voorop rijdende bak. Als die schakelaars worden omgezet, wordt dit gedeaktiveerd. Dan krijgt hij altijd stroom uit beide bakken. Als je werkt met 'stop'-secties bij seinen, moet die functie aan staan, daar anders de trein gewoon doorrijdt. Bij pendelverkeer moet de functie uit staan, daar anders de trein vast komt te staan bij het stootblok (dat stuk wordt uitgezet, de rest omgepoold. Daar de trein dit niet 'weet' schakelt hij niet om en de trein blijft staan)
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Roco Plan T
« Reactie #523 Gepost op: 06 december 2013, 09:59:59 »
Perfect.  (y)
Scheelt soldeerwerk.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Roco Plan T
« Reactie #524 Gepost op: 06 december 2013, 10:15:51 »
Zit overigens nog steeds op het fotoverslag van Groterdam te wachten..... ???