Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Peter Kleton
Vandaag om 19:16:15
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Update: baan in de tropen door Brouwersbaan
Vandaag om 18:59:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 18:28:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:36:01
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 15:29:24
Rondom Charlois door defender
Vandaag om 15:12:25
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:08:36
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Biesje
Vandaag om 15:06:09
Minibaan Visserskaai H0 door defender
Vandaag om 15:05:09
Mijn minitrix 2051 hobbelt door spoorijzer
Vandaag om 13:56:07
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 13:41:19
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:20:07
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 13:08:27
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 12:40:45
modulebaan in spoor 1 door rbroerse
Vandaag om 12:30:31
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 11:11:48
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 320103 keer)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: Roco Plan T
« Reactie #630 Gepost op: 15 December 2013, 12:00:50 »
Ik heb mijn set ook per post binnen gekregen. Wat een baggerzooi.... >:(
Als dit 2e hands op de beurs zou liggen, dan liet ik hem voorbij gaan...., zelfs voor de helft van het geld.

Dak van een stuurstandbak is bijgewerkt en duidelijk zichtbare zwarte vlekjes op de gele ondergrond. Roco ga zo door, dan haakt de consument vanzelf af :P

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Roco Plan T
« Reactie #631 Gepost op: 15 December 2013, 12:03:15 »
@Luc: Niet tevreden: Gewoon retour sturen naar de leverancier / winkel. Dat is één van de risico's om via het internet te bestellen en niet eerst de waar te bekijken. Dan had je het meteen tegen de winkelier kunnen zeggen dat je het artikel niet neemt omdat het voor jou niet de gewenste kwaliteit heeft.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: Roco Plan T
« Reactie #632 Gepost op: 15 December 2013, 12:12:18 »
Die retourzendimg komt wel goed. Het is een goede en betrouwbare verkoper ;)

Blijft mijn boodschap, dat Roco zich echt moet schamen.....

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Roco Plan T
« Reactie #633 Gepost op: 15 December 2013, 21:33:00 »
Toch nog iets over de hele draaistelkwestie (ik heb het antwoord niet kunnen ontdekken in de inmiddels enorme lading posts).
Alle loopdraaistellen hebben volgens mij ATB opnemers. Die horen daar volgens mij niet, met uitzondering van de kopdraaistellen. Klopt dat?

Spoorfan

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Roco Plan T
« Reactie #634 Gepost op: 15 December 2013, 21:39:06 »
Inderdaad, alleen aan de kopdraaistellen.

lokpaint

  • Gast
Re: Roco Plan T
« Reactie #635 Gepost op: 15 December 2013, 23:46:07 »




Hoi

Ik weet niet, maar ik vind dit dus geen NEM658.
Als ik me dit zo bekijk kun je de decoder er op drie manieren instoppen.
Aan de onderkant; maar ook op 2 verschillende manieren aan de bovenkant.

Bart

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Roco Plan T
« Reactie #636 Gepost op: 16 December 2013, 13:02:51 »
Sorry hoor, maar de laatste 13 pagina`s heb ik nog niet gelezen, (ga ik nog doen, nu voorlopig geen tijd voor).
Maar is er al iemand geweest die die lelijke elco`s voor het geluid ergens anders heeft verborgen dan op dat gemaskeerde balkon?
Waarom zit die decoder en aandrijving niet gewoon in het bagage rijtuig?
Daar is immers veel meer ruimte en is e.e.a. beter te camoufleren.
Geldt ook voor Plan V!, (voorbeeld Fleischmann concept).
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22638
Re: Roco Plan T
« Reactie #637 Gepost op: 16 December 2013, 13:23:06 »
Ik denk omdat Roco op deze manier maar één motorrijtuig hoefde te ontwikkelen. Daarvoor hebben ze dan de identieke bak gekozen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Roco Plan T
« Reactie #638 Gepost op: 16 December 2013, 15:49:24 »
Inderdaad, alleen aan de kopdraaistellen.
Conclusie: Er zitten eigenlijk maar 4 goede draaistellen onder. De 2 onder de koppen en de 2 onder het bagagerijtuig.

Ben benieuwd naar de Roco oplossing.

Spoorfan

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5834
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Roco Plan T
« Reactie #639 Gepost op: 16 December 2013, 16:05:41 »
Volgens mij waren bij de plan V de 2 binnenste draaistellen aangedreven. Bij Plan T was het het zelfde consept, de 4 binnenste draaistellen aangedreven, de rest loop draaistellen.
Bij de hondekoppen was het precies anders om, zowel bij de 2'tjes als de 4 wagenstellen.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22638
Re: Roco Plan T
« Reactie #640 Gepost op: 16 December 2013, 16:27:47 »
Ja, bij de plan t hebben de koprijtuigen loopdraaistellen en de tussenrijtuigen motordraaistellen. Er zijn dus drie draaistellen verkeerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Roco Plan T
« Reactie #641 Gepost op: 17 December 2013, 14:15:23 »
Nee, want alle loopdraaistellen onder de Roco T hebben baanruimers en ATB opnemers. Die horen alleen op de kopdraaistellen. Ze zijn er wel is waar makkelijk af te halen, maar toch.

Spoorfan

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22638
Re: Roco Plan T
« Reactie #642 Gepost op: 17 December 2013, 15:44:50 »
Oh, op die fiets. Nou ja, ook op die fiets heeft mijn stel inmiddels nog twee verkeerde draaistellen en dat mag Roco regelen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco Plan T
« Reactie #643 Gepost op: 21 December 2013, 14:29:59 »
Fotoverslagje..... ;)


Zo. In navolging van de groene Plan t, hier is dan de Plan T in de gele uitvoering tot eind jaren 90.
De eerder verschenen groene Plan T is de techniek hetzelfde, daar weten jullie alles al van vandaar dat we ons beperken tot het uiterlijk.

Ziet er goed uit

Stel 511 voor de camera.
Het is niet zomaar een kleurvariant op de eerder verschenen groene Plan T van Roco, het is ook een echte vorm variant. Komen we op terug.

Zo uit de doos.
De vouwbalgen hoef je niet in de rijtuigen klikken. Die zitten er nu al op.
Doos zelf is netjes. 4 wagendelen onder elkaar verpakt.
Boekjes onder de verpakking, evenals de transfers.

De kleuren zijn top. Model is lekker strak.

Kopbak in profiel. (met motor)

Tussenbak met panto's in profiel.

Tussenbak met grotendeels 1e klasse in profiel.

Andere kopbak in profiel.

« Laatst bewerkt op: 21 December 2013, 15:34:53 door Bob R. »
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco Plan T
« Reactie #644 Gepost op: 21 December 2013, 14:33:16 »
pagina 2


Gaan we de hele trein eens van links naar rechts bekijken.
Te beginnen met de kop.
Mooie kleur geel. en zwarte NS logo's.

Prima blauwe reclamebanen. Mooie heldere zwart omlijste ramen in de wanden van de wagens. Goede inkijk in het fraaie interieur.

De WC, koersbord en deurpartij.
Met drukknop.
Let ook op de ventilatiesleuven op de deuren, die ontbreken bij de gele Plan T wat klopt volgens werkelijkheid.

Het stel draagt 511.
Mooie overgang tussen beide bakdelen.

Ook hier een fraaie doorkijk.
Fijn uitgevoerde panto's op dak, speciaal voor de Plan T nieuw ontwikkeld.

Leidingen los aangezet op het dak.

Het ziet er allemaal top uit.

Deurpartij aan gangzijde.

En de overgang naar de tweede tussenbak.

Met grotendeels 1e klasse interieur.

Zeer fraai.

En een stukje 2e klasse.

En dan gaan we naar de andere kopbak.

Fijne roosters op het dak boven de deuren.
Ventilatiesleuf bij het wc raam.

Genoeg details ook aan de bodem.

Het ziet er top uit.

En de andere cabine.

Vol op de snoet.
De zwarte ruitenwissers zijn zeer fraai.

De kop meer in detail. Handgrepen, ramen en de los aangezette railingen langs de deur.
Netjes !

Ook onder de bak, genoeg details.

Onderzijde tussenbak zonder panto's.

En met panto's.

Het hele stel heeft 1 motor met vliegwiel.
Lijkt weinig, maar de tussenbakken zijn niet zwaar.
Het hele stel is elektrisch doorverbonden met elkaar, zodat interieurverlichting en stroomafname helemaal in orde en storingsvrij is.

Bak voor bak nog even op de foto.
Deze heeft dus de motor.

Met de panto's.
Hier zit ook de restauratie in.

Eentje op.
Dubbele schuitjes.

Andere tussenbak.

En de andere kopbak.

Detail van de panto.
Ramen liggen mooi gelijk met de bak.
Op de tussen rijtuigen horen dakluchters die je zelf moet plaatsen.
Echter (zoals wel vaker bij Roco...) moet je dan de doos aanpassen voor de bak zonder panto's...

Andere zijde.

De diverse leidingen en apparaatkasten op het dak zijn heel fijn weergegeven.
De leiding in het midden is niet gebroken, ze verdwijnt in het dak zelf.

Top.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2013, 15:35:25 door Bob R. »
Vr. groeten,
Bob